פורטוגל צפויה לארח את פלייאוף ליגת האומות של אופ"א

אצטדיון הדרגאו
אצטדיון הדרגאו | Gettyimages

ההחלטה צפויה להיות רשמית רק בחודש הבא, אך המשחקים שיקבעו את הזוכה במפעל צפויים להתקיים באצטדיונים "הדרגאו" ו"אפונסו הנריקס". פורטוגל היא הראשונה שהבטיחה את מקומה בשלב הבא. ומה המשמעות לגבי ישראל?

(גודל טקסט)
אופ"א הודיעה שטורניר הפלייאוף לקביעת הזוכה בליגת האומות ביוני יתקיים בפורטוגל, שתארח טורניר רשמי ראשון מאז יורו 2004. בנוסף, הסלסאו הם הנבחרת הראשונה שהבטיחה את עלייתה לשלב הבא אחרי שסיימה אתמול ב-0:0 עם איטליה שהבטיח לה את המקום הראשון בבית 3 בדרג א'.


לפי הודעת אופ"א, ההחלטה הרשמית תהיה רק ב-3 בדצמבר בכינוס הנהלת אופ"א שייערך בדאבלין, אם כי מדובר באישור פורמלי בלבד. בנוסף, באותו יום יוגרלו משחקי הפלייאוף לטורניר עצמו. מלבד פורטוגל, המועמדות לאירוח המשחקים הן פולין ואיטליה שהגישו את הצעותיהן עוד במארס. מכיוון ששלוש המועמדות כולן שובצו באותו בית, באופ"א הוחלט להעניק את אירוח המשחקים למדינה שתסיים ראשונה, כאמור פורטוגל.


לפי הצעת פורטוגל, המשחקים ייערכו כנראה באצטדיון הדרגאו של פורטו ואיצטדיון "אפונסו הנריקס" של גימראייש. חצאי הגמר יתקיימו ב-5 וב-6 ביוני והמשחק על המקום השלישי והגמר ייערכו ביום שבת ה-9 ביוני. המארגנות נדרשו להציע שני איצטדיונים עם תכולה של לפחות 30 אלף מקומות וכן שיהיו באותה העיר או במרחק של 150 קילומטרים זה מזה לכל היותר. המרחק בין העיר גימראייש לפורטו עומד על 57 קילומטרים בלבד.


שלוש הנבחרות הנוספות שיעלו לגמר ייקבעו השבוע כאשר בבית 1 בדרג הבכיר, הולנד זקוקה לתיקו בחוץ מול גרמניה כדי להמשיך להפתיע ולסיים ראשונה על חשבון צרפת, אותה ניצחה 0:2 ביום שישי. בבית 2 יתקיים הערב משחק מסקרן כששווייץ תארח את בלגיה ואם תנצח אותה בהפרש גדול יותר מההפסד בבלגיה 2:1, היא תעלה לפלייאוף. בבית 4 עוד דרמה צפויה. ספרד זקוקה לתיקו בוומבלי בין אנגליה וקרואטיה כדי לעלות אחרת אנגליה או קרואטיה יעלו במקום הספרדים.



אצטדיון הדראגו. יארח את המשחקים המכריעים בליגת האומות (Gettyimages)


בנוסף, במארס 2020 יתקיימו משחקי הפלייאוף של שאר הדרגים בליגת האומות בו יקחו חלק 16 נבחרות, כאשר רק אחת מכל דרג תעלה ליורו, אם היא לא הצליחה לעשות זאת ממשחקי המוקדמות הרגילים. לכל דרג יהיה פלייאוף משלו עם ארבע נבחרות, כשישראל, במקרה שלא תפסיד בסקוטלנד ביום שלישי, תהיה בפלייאוף של הדרג השלישי.

 

בנוסף ישנה אפשרות קלושה שאם ישראל תסיים במקום השני בבית, במקרה שהסקוטים או נבחרת אחרת שתסיים ראשונה בבתים של ליגת האומות יבטיחו את מקומם ביורו דרך המוקדמות, אנדי הרצוג ושחקניו יוכלו לשחק בפלייאוף בחישוב כל התוצאות של הסגניות בכל בית. בבתים עם ארבע נבחרות לדוגמא, המשחקים נגד הנבחרת שתסיים רביעית לא ייספרו לטובת המאזן. מספר הסגניות שישחקו בפלייאוף תלוי בכמות הנבחרות שסיימו במקום הראשון ויעלו ליורו דרך המוקדמות.

 

מיקום המשחקים ייקבע על ידי כך שהנבחרת עם הניקוד והמאזן הכי טובים מבין הארבע תארח את זו עם המאזן הכי גרוע מבין ראשי הבתים, כשהשנייה תארח את השלישית. מיקום הגמר ייקבע בהגרלה בין שתי הנבחרות שניצחו בחצי גמר, כשאחת מהן תארח את הגמר בו כאמור המנצחת תעלה ליורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי