נבחרת סקוטלנד חוששת מ'קללת האצטדיון' במשחק נגד ישראל

האמפדן פארק
האמפדן פארק | אלבום פרטי

המארחים אמנם יזכו ליתרון ביתי מובהק במשחק המכריע בליגת האומות, אבל לפי ה-BBC נבחרתו של מקליש סובלת מאחוזים נמוכים במיוחד בהאמפדן פארק מאז עבר את השיפוץ לפני כ-20. האם חבורתו של הרצוג ישמרו על המסורת?

(גודל טקסט)

הפחד של ישראל מהאצטדיון הביתי של סקוטלנד ב"האמפדן פארק" הוא טבעי ואמיתי בגלל שיש שם אווירה מאוד ביתית ולשחק בסקוטלנד אף פעם לא קל, אבל כתבה מרתקת ב-BBC מבהירה שאולי אין לישראל ממה לפחד כי רובצת על האיצטדיון קללה. ב-20 שנה לפני שהאמפדן הפך לאצטדיון שכולו מושבים ב-1993 הסקוטים עלו לחמישה מונדיאלים רצופים. לאחר מכן האמפדן עבר שיפוץ נוסף והסקוטים עלו רק פעמיים לאליפות אירופה ב-1996 ולמונדיאל ב-1998, ולמעשה מאז שהאמפדן חזר עם יציע חדיש ב-1999 סקוטלנד לא עלתה לאף טורניר. לא למונדיאל ולא לאליפות אירופה.

אמנם היכולת הכללית של הנבחרת בירידה, אבל טוענים שיש גם 'קללת אצטדיון', בין השנים 1980 עד 1995 סקוטלנד ניצחה באצטדיון האמפדן הישן 17 מוקדמות מתוך 26 משחקים והפסידה רק פעמיים עם אחוזי הצלחה של 65 אחוזים. כשהאמפדן נסגר לשיפוצים הסקוטים שיחקו באצטדיונים של אייברוקס, סלטיק פארק, פיטודרי, טיינקאסל ורוגבי פארק ניצחו בחמישה משחקי מוקדמות בדרך למונדיאל האחרון שלהם ב-1998.

 

לאחר מכן האצטדיון הפך ללא מבצר של סקוטלנד. הקללה החלה בגדול בהפסד 2:0 לאנגליה במוקדמות היורו 2000. מאז הפתיחה מחדש סקוטלנד קיימה 46 משחקים רשמיים באצטדיון וניצחה 22 מהם (רק 48 אחוז הצלחה) במוסף לכך גם רשמה 11 משחקים. לכן ישראל לא צריכה לחשוש יותר מידי מהיתרון הביתי של הסקוטים. לפחות חלפי הסקוטים הוא רדוף ברוחות רעות. באותה תקופה סקוטלנד שיחקה רק שלושה משחקים רשמיים מחוץ לאצטדיון וניצחה בכולם. במגרש של סלטיק למשל הם ניצחו את גיברלטר במשחק רשמי 1:6.

במשחקי ידידות הרקורד הסקוטי באצטדיון אפילו גרוע יותר. מתוך 17 משחקים הם ניצחו רק ארבעה. לעומת זאת במשחקי ידידות מחוץ למגרש הזה 'בפיטודרי ואיסטר רואד' הם ניצחו 7 מ-10 משחקים.


אצטדיון 'האמפדן פארק'. ישראל תחזור עם ניצחון? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי