קלופ: "אם יפטרו אותי, אין מי שיעשה עבודה טובה יותר"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | צילום: Gettyimages

ליברפול תארח את מנצ'סטר יונייטד (שבת, 14:30, ספורט2), המנג'ר התייחס לדיווחים ולהיעדרותו של מאנה: "יכולים לשחק גם בלעדיו". פוגבה ופלאיני ייעדרו מנגד. סיטי תפגוש את סטוק, פפ ספג ביקורת קשה מפוצ'טינו

(גודל טקסט)
אחרי שסיימנו עם מוקדמות המונדיאל, הליגה האנגלית תחזור מחר (שבת) בצורה הכי טובה שיש עם הקרב הכי גדול שיש לממלכה להציע – ליברפול מול מנצ'סטר יונייטד. גם צ'לסי, סיטי, ארסנל וטוטנהאם יעלו לכר הדשא.


ליברפול – מנצ'סטר יונייטד (14:30, ספורט2)
אנפילד יארח את המשחק ה-199 בין היריבות הגדולות בכל המסגרות כשהמאזן עומד על 79 ניצחונות ליונייטד, 65 לליברפול ו-54 משחקים הסתיימו בתיקו. השדים האדומים כבשו 272 שערים, המייטי רדס הבקיעו 251 פעמים.




ליברפול תחסר את סאדיו מאנה שנפצע במשחק נבחרתו וייעדר כשישה שבועו מהמגרשים. חברו מוחמד סלאח הודה במדובר במכה קשה: "אלה חדשות רעות לכולנו, אבל המשימה תהיה להתעלות כדי לנצח את יונייטד. אנחנו נלחמים בכל משחק, אבל זה צפוי להיות משחק גדול שיכול לעשות את ההבדל". גם המנג'ר יורגן קלופ התייחס לכך במסיבת העיתונאים היום: "תודה לאל אנחנו יכולים לשחק כדורגל גם בלי סאדיו. הרבה קבוצות סובלות משחקנים שנפצעו בפגרת הנבחרות. אנחנו משחקים בבית שלנו, באנפילד, ורוצים לנצל את הכוח שלנו".


אם כבר הוזכרה פגרת הנבחרות, המנג'ר אמר על עלייתה של מצרים למונדיאל: "מעולם לא ראיתי חגיגות אחרי פנדל כמו שהיו שם. כרגע מוחמד סלאח הוא בועט הפנדלים שלנו".


קלופ, שהשבוע השלים שנתיים בתפקיד, התייחס גם לכך: "אנחנו צריכים להשתפר, אבל אם יפטרו אותי אני לא חושב שיש הרבה מאמנים שיעשו את העבודה טוב יותר. הצעות מיונייטד לאורך השנים? הזיכרון שלי לא כל כך טוב, אבל זה מצחיק. עלינו להיות חזקים ולנצל את ההזדמנות הגדולה שעומדת בפנינו, אנחנו מציגים יכולת טובה למרות שהתוצאות מראות אחרת. זה אחד המשחקים הכי מיוחדים בכדורגל, אנחנו מכבדים אותו ורוצים לצאת ממנו עם ניצחון".


אוהדי ליברפול.
אוהדי ליברפול. "לשחק באנפילד זה כמו להגיע לגיהנום" (gettyimages)


מהעבר השני, ז'וזה מוריניו יחסר את פול פוגבה, מרואן פלאיני ומייקל קאריק הפצועים. שחקן העבר של הקבוצה מיקאל סילבסטרה הזהיר את השחקנים החדשים: "לשחק באנפילד זה כמו להגיע לגיהנום. אתה מרגיש ששונאים אותך ואתה לא רצוי. לא קל לשחק באווירה כזאת".


לקראת המשחק אמר ז'וזה מוריניו במסיבת העיתונאים: "אני מבין את המסורת, האמוציות וחשיבות המפגשים בין ליברפול ליונייטד, אבל אני מסתכל על המשחק בצורה מקצועית. האווירה הצפויה תיתן לנו מוטיבציה, זה משהו שאנחנו רוצים ואם היינו יכולים היינו דואגים לכך בכל המשחק. אתם חושבים ששחקני לאס פלמאס נהנו בקאמפ נואו ריק? אנחנו במיקום טוב יותר בטבלה מאשר בעונה שעברה, משחקים טוב ועם יותר ביטחון בזכות התוצאות".


על היריבה הוסיף "המיוחד": "אני לא מסתכל על ליברפול כעל קבוצת מרכז טבלה, היא לא תהיה במקום הזה בחודש מאי", ואף התבדח בהתייחסות למשחק ההגנתי באנפילד בעונה שעברה: "נשחק מחר בשיטה חדשה עם תשעה חלוצים. זו שיטה חדשה, אל תדאגו". 


The #MUFC manager jokes about his tactics for tomorrow's game… pic.twitter.com/3muHsaVmSl

— Manchester United (@ManUtd) October 13, 2017


שני אנשים יעמדו במבחן גדול. מצד אחד יהיה חלוץ האורחת רומלו לוקאקו שפתח נפלא את התקופה במנצ'סטר ומוביל את טבלת השערים עם שבעה כיבושים, אבל זוכרים לו את התקופה באברטון בה הוא התקשה נגד הגדולות. 15 שערים יש לבלגי ב-57 משחקים מול שש הגדולות באנגליה. מצד שני, יורגן קלופ נמצא בלחץ אחרי תקופה לא פשוטה ואם יפסיד יעלו שאלות לגבי מעמדו כמאמן על. הפרשנים המליצו לגרמני ללמוד ממוריניו איך משחקים על תוצאה.


רומלו לוקאקו. איך הוא יהיה מול הגדולות? (AFP)
רומלו לוקאקו. איך הוא יהיה מול הגדולות? (AFP)


ליברפול לא ניצחה בששת המשחקים האחרונים בין הקבוצות. מנצ'סטר יונייטד השיגה שלושה ניצחונות בחמשת ביקוריה האחרונים באנפילד. מי שישפוט במשחק הוא מרטין אטקינסון ובליברפול יודעים לספר שהם מעולם לא ניצחו את היריבה הגדולה במשחק בו שפט אטקינסון.


מנצ'סטר סיטי – סטוק (חגיגה אנגלית בספורט1, 17:00)
חדשות נפלאות למוליכה. סרחיו אגוארו החלים במהירות מהתאונה באמסטרדם ויהיה בסגל למשחק מול סטוק. החלוץ הארגנטינאי סיפר שהוא מרגיש בר מזל שנשאר בחיים מאותה תאונה ומכך שהפציעה לא חמורה והוא חוזר במהירות למגרשים.


המאמן פפ גווארדיולה, שזכה בתואר מנג'ר חודש ספטמבר בפרמייר-ליג, אמר: "לפני פגרת הנבחרות ראיתי את הניצחון שלנו על צ'לסי (0:1), ראיתי אותו שוב במהלך הפגרה ואמרתי לעצמי 'אנחנו נראים טוב'". אבל הספרדי הוסיף: "אנחנו נראים טוב יותר מאשר תחילת העונה וטוב יותר מאשר לפני חודש. בואו נקווה שנהיה במקום טוב יותר בסיום העונה (אלופים, י.ז)".


באנגליה פרסמו נתון מפתיע על ראחים סטרלינג. החלוץ שהיה אמור לעבור לארסנל כחלק מעסקת אלכסיס סאנצ'ס, הוא הכובש עם הממוצע הכי טוב בפרמייר-ליג. האנגלי הבקיע שער כל 77 דקות (חמישה שערים בסך הכל). למרות זאת, סוכנויות ההימורים נותנים לו צ'אנס של 1 ל-50 בלבד לזכות בתואר מלך השערים.


סרחיו אגוארו. בר מזל (AFP)
סרחיו אגוארו. בר מזל (AFP)


קריסטל פאלאס – צ'לסי (חגיגה אנגלית בספורט1, 17:00)
כל תוצאה אחרת חוץ מניצחון של האלופה תהיה סנסציה ענקית. המארחת מגיעה לאחר שלא הצליחה לכבוש וגם לא להשיג נקודה אחת בשבעת המחזורים הראשונים של העונה והיא מחזיקה במאזן עלוב של 17:0. אלברו מוראטה הפצוע ייעדר מהדרבי הלונדוני הקטן, ומי שצפויים לפתוח בהתקפה הם אדן הזאר, פדרו ומיצ'י בטשואיי. מנגד, רוי הודג'סון ינסה לעצור את המפולת.


אלכסיס סאנצ'ס. ברמה של מסי? (gettyimages)
אלכסיס סאנצ'ס. ברמה של מסי? (gettyimages)


ווטפורד – ארסנל (שבת 19:30 בספורט2)
ימים ספורים לאחר שהודה שאלכסיס סאנצ'ס ומסוט אוזיל עשויים לעזוב בינואר, מאמן ארסנל ארסן ונגר בחר להחמיא לחלוץ הצ'יליאני: "הוא ברמה של ליונל מסי, זינדין זידאן ודייויד בקהאם. כל אחד מהם לקח את הנבחרת שלו על הגב, וזה מה שעושה סאנצ'ס בצ'ילה".


התותחנים יגיעו לוויקרדג' רואד ללא הבלם שקודראן מוסטפי, שייעדר שישה שבועות בעקבות הפציעה שספג במשחקה של נבחרת גרמניה מול אזרבייג'ן. גם סיאד קולאשינץ (כאבים במותן) ולורן קוסיילני (פציעה בגיד אכילס) בספק. למרות החיסורים מקווה ארסנל להמשיך ביכולת שסידרה לה ארבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות לפני פגרת הנבחרות ומנעה ממנה הפסד מאז ה-4:0 לליברפול באוגוסט.


טוטנהאם – בורנמות' (חגיגה אנגלית בספורט1, 17:00)

מאמן טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו הימר שמנצ'סטר סיטי תזכה באליפות וטען שיש לתכולים יתרון על פני מנצ'סטר יונייטד, אבל היום, במסע"ת לקראת בורנמות', הוא יצא למתקפה גדולה נגד המנג'ר פפ גווארדיולה.


הקטאלוני טען שטוטנהאם היא קבוצה של איש אחד, מחמאה להארי קיין כמובן לצד ביקורת נוקבת, ועל כך מנג'ר טוטנהאם החליט להגיב: "כשהוא מתרגש אחרי ניצחון, הוא מתקשה להתאפק ולא נוהג כג'נטלמן. זה היה חוסר כבוד, כשהוא אימן את ברצלונה מעולם לא אמרתי שזו הקבוצה של ליאו מסי, אלא שזו ברצלונה או הקבוצה של גווארדיולה. זו תגובה עצובה והשחקנים צוחקים עליה, חלק נפגעו אבל אני לא. אם אתה מנג'ר אתה צריך להתעלות ולשמש דוגמא".


פוצ'טינו עם קיין. המאמן כבר ויתר על התואר (gettyimages)


בינתיים, הקבוצות שלו מחפשת ניצחון ליגה ראשון ב"מגרש הביתי" בוומבלי ומקווה לעשות זאת מול הדובדבנים החלשים שהשיגו ארבע נקודות בלבד מפתיחת העונה ומדורגים מתחת לקו האדום.


באנגליה מעריכים שפוצ'טינו עשוי לעלות עם הרכב חסר כדי לשמור על חלק מהכוכבים רעננים לקראת המשחק ביום שלשיי מול ריאל מדריד בליגת האלופות. במשחק הזה צפוי להישבר שיא הצופים במשחק פרמייר-ליג. השיא הקודם נקבע ב-2007 על ידי מנצ'סטר יונייטד כש-76,098 אוהדים הגיעו לאולד טראפורד וחזו במנצ'סטר יונייטד מביסה 1:4 את בלקבורן.


"דיילי מייל" דיווח שטוטנהאם תפנה לברצלונה בחלון ההעברות של ינואר בבקשה לרכוש את אנדרה גומש. לא מעט קבוצות ניסו לצרף במהלך הקיץ את הקשר הפורטוגלי, אבל נענו בשלילה על ידי ארנסטו ואלוורדה. התרנגולים מקווים שהרצון של הקטאלונים להתחזק בשחקן על ישכנע אותם לוותר על השחקן.


משחקים נוספים (17:00)
ברנלי – ווסטהאם
סוונזי – האדרספילד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי