צפו בתקציר: מנצ'סטר יונייטד סחטה 0:0 מליברפול, הצלה אדירה לדה חאה

ג'ורדן הנדרסון מול אשלי יאנג
ג'ורדן הנדרסון מול אשלי יאנג | AFP

השדים האדומים התגוננו ברוב שלבי המשחק באנפילד וסידרו למוריניו את התיקו שרצה, הספרדי עצר בצורה מדהימה עם הרגל נסיון של מאטיפ. קלופ, ששחקניו נראו טוב, פספס הזדמנות גדולה להתקרב לצמרת

(גודל טקסט)
הקרב הגדול של אנגליה בין ליברפול למנצ'סטר יונייטד באנפילד הסתיים היום (שבת) ב-0:0 מעט מאכזב, על אף כמה הזדמנויות שהיו לחבורה של יורגן קלופ, שפספס הזדמנות להתקרב לצמרת בתום המחזור השמיני. ז'וזה מוריניו מצדו השיג את הנקודה שרצה, אף על פי שבמקרה של ניצחון היה משווה את שיאו של אלכס פרגסון כמנג'ר עם הפתיחה הטובה ביותר של יונייטד בפרמייר-ליג. מנצ'סטר סיטי תוכל לפתוח פער של שתי נקודות מיונייטד בצמרת אם תנצח את סטוק סיטי בבית.



מבחינתה טקסית, בפעם הראשונה נחשף היציע על שם כוכב ומאמן ליברפול בעבר קני דלגליש. "המיוחד", שנאלץ להסתדר ללא אריק באיי, מרואן פלאייני ופול פוגבה (פצועים) והחליט לפתוח ללא מרקוס ראשפורד, ראה את שחקניו מציגים משחק הגנה משובח מול ההתקפה עמוסת הכשרון של ליברפול שכללה את מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו ופיליפה קוטיניו. קלופ, שייצא באמצע השבוע למשחק חוץ מול מריבור (שלישי) ובמחזור הבא יפגוש בוומבלי את טוטנהאם, ודאי ישמע שוב לא מעט ביקורות השבוע, למרות יכולת לא רעה.


גם יונייטד יכולה הייתה לרדת להפסקה עם יתרון, אחרי שרומלו לוקאקו הגיע להזדמנות נדירה במשחק, כשבעט ממצב נוח למסגרת, אך נעצר אצל סימונה מיניולה. הבלגי החמיץ הזדמנות להיות השחקן הראשון בתולדות השדים האדומים שכובש שמונה שערים בשמונת המחזורים הראשונים.

את המחצית השנייה ליברפול פתחה טוב, אמרה צ'אן פספס מחמישה מטרים, אך בהמשך המארחת התקשתה יותר לייצר מצבים מול ההגנה הנפלאה שהציגה החבורה של מוריניו. הפורטוגלי ודאי יעז יותר במשחק הקרוב בליגת האלופות מול בנפיקה (רביעי) ובמחזור הבא מול האדרספילד בחוץ.


#KingKenny before kick-off pic.twitter.com/4sm4bua9go

— Liverpool FC (@LFC) October 14, 2017


מהלך המשחק
דקה 7: מצב מסוכן ראשון במשחק. שיתוף פעולה יפה בין ג'ורג' ווינאלדום לרוברטו פירמינו הסתיים בבעיטה חלשה מתוך הרחבה של ההולנדי לידיו של דויד דה חאה.


דקה 16: ג'ו גומס פספס הזדמנות טובה. מגן ליברפול מצא עצמו במצב נוח בתוך רחבת היונייטד, אך התמהמה ואפשר להגנת האורחים לחטוף.



ג'ורדן הנדרסון מול אנדר הררה (AFPׂ)


דקה 20: חוסר ריכוז של סלאח מנע מצב מסוכן. המצרי, שהעלה את נבחרתו למונדיאל בדקה ה-95 והכניס את המדינה לטירוף שלם, לא ניצל את כדור הרוחב שנשלח לעברו כדי לשים רגל ולהכניע את דה חאה מחמישה מטרים.


דקה 30:
כמעט הגיעה העקיצה. הנריק מחיטריאן השאיר כדור תועה לנמניה מאטיץ', והסרבי מ-22 מטרים שלח כדור חזק, אך חסר דיוק במעט אל מעל השער.



רומלו לוקאקו בפעולה (AFPׂׂ)


דקה 35:
רגע גדול של דה חאה. פירמינו פרץ מאגף שמאל, השאיר כדור רוחב אליו הגיע ג'ואל מאטיפ, אולם הבלם, משלושה מטרים מצא את דוד דה חאה עם הצלה אדירה בעזרת הרגל. המהלך לא הסתיים, סלאח מצא עצמו במצב טוב מרחק עשרה מטרים מן השער, אך פספס במעט את המסגרת.


דקה 40:
שוב ניסיון של סלאח. המצרי בעט מ-12 מטרים אומנם למסגרת, אך הכדור הלך למרכז ולא היקשה על דה חאה הנפלא לקלוט.



דויד דה חאה מול ג'ואל מאטיפ ׁׁ(AFPׂ)


דקה 43: איזו הזדמנות אדירה של יונייטד. רומלו לוקאקו מצא עצמו במרכז הרחבה יחסית פנוי ובעט חזק למסגרת, אלא שהפעם תורו של סימון מיניולה היה להיות במקום ולהדוף.


דקה 49: ליברפול התחילה טוב את החצי השני. פירמינו הגיע למצב בעיטה מרחק 16 מטרים אלכסונית, בעט כדור מסוכן, אולם מצא רק את גופו של אחד משחקני הגנת יונייטד.



אנתוני מרסיאל מול ג'ו גומס (AFPׂ)


דקה 56: צ'אן כמעט מצא את הרשת. הכדור הוגבה לעבר רחבת ליברפול, הקשר הנפלא עשה תנועה מצוינת ללא כדור לאיזור רחבת החמש, אך אף על פי שפגש את הכדור עם הרגל פספס במעט את המסגרת.


דקה 80:
שתי הקבוצות מתקשות לייצר מצבים, כשכמו ברוב שלבי המשחק השליטה ברגליים של החבורה המארחת.



דויד דה חאה ומתאו דרמיאן מגוננים על הכדור (AFP)


דקה 91: דז'אן לוברן הגיע טוב לכדור הקרן שהגביה לעברו המחליף אלכס אוקסלייד צ'מברליין, אולם הנגיחה של הקרואטי הייתה לא מדויקת והלכה אל מעל השער.


הרכבים
ליברפול: סימון מיניולה, ג'ו גומס, דז'אן לוברן, ג'ואל מאטיפ, אלברטו מורנו, ג'ורג'יניו ווינאלדום, אמרה צ'אן, ג'ורדן הנדרסון, מוחמד סלאח (אלכס אוקסלייד צ'מברליין, 80), פיליפה קוטיניו (דניאל סטארידג', 79), רוברטו פירמינו (דומיניק סולאנקה, 87).


מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אנטוניו ולנסיה, פיל ג'ונס, כריס סמולינג, מתאו דרמיאן, נמניה מאטיץ', אשלי יאנג (ויקטור לינדלוף, 93), אנדר הררה, הנריק מחטריאן (ג'סי לינגרד, 63), רומלו לוקאקו, אנתוני מרסיאל (מרקוס ראשפורד, 66).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי