צפו בתקציר: 0:2 מרשים לארסנל על טוטנהאם בדרבי הלונדוני

שקודראן מוסטפי
שקודראן מוסטפי | Getty

מוסטאפי (שער ממצב נבדל) ואלכסיס כבשו לתותחנים שזכו בניצחון ראשון על יריבתם אחרי שישה משחקים רצופים, בהם קיין כבש. התרנגולים סבלו מיכולת חלשה של אריקסן והתרחקו מאוד מקרב האליפות

(גודל טקסט)
כל הסימנים היו הפעם נגד ארסנל בדרבי הצפון לונדוני הגדול. שישה משחקי ליגה רצופים (שלוש שנים) לא הצליחו התותחנים לנצח את התרנגולים כולם בתקופת מאורסיו פוצ'טינו ובכולם כבש הארי קיין. והנה למרות הנוכחות של המאמן הארגנטיני וכוכב נבחרת אנגליה, הנמצאים על הכוונת של ריאל מדריד, ולמרות ארבע נקודות יתרון בין השתיים לפני המשחק – ארסנל עלזה בסיום עם 0:2 מוצדק שסייע לה פחות מאשר הרס ליריבה. והרי אין כמו שמחה לאיד.

שקודראן מוסטפי בנגיחה מכדור חופשי של מסוט אוזיל ואלכסיס סאנצ'ס בבעיטה מקרוב לרשת העליונה עשו את ההבדל במשחק שהתוצאה שלו מרמה. לאור ההחמצות האדירות של שני הצדדים, 3:5 או אפילו 4:6 לארסנל לא היה מפתיע איש. ארסן ונגר ושחקניו עלו זמנית לפחות למקום החמישי עם 22 נקודות, עדיין רחוקה שנות אור מקרב האליפות, אבל אצל היריבה מדובר בפאנצ'ר של ממש.





האורחים שגברו לפני הפגרה 0:1 על קריסטל פאלאס לפני הפגרה עלו עם מלך השערים של הליגה, הארי קיין, בחוד, כשלצידו משחקים דלה עלי וכריסטיאן אריקסן, שרק בשבוע האחרון העלה את נבחרתו למונדיאל עם תצוגת תכלית ושלישייה ב-1:5 על אירלנד. מאוריסיו פוצ'טינו, שמעולם לא הפסיד לארסנל, יקווה להמשיך בהישג המרשים.



אוזיל. ארסנל היתה טובה יותר במחצית הראשונה (Getty)


ניצחון של מנצ'סטר סיטי בלסטר ירחיק את טוטנהאם עד כדי 11 נקודות מפפ ומוליכי הטבלה, והעובדה שמדובר בהפסד חוץ שני ברציפות (הקודם 1:0 באולד טראפורד מול יונייטד) מלמד שהתרנגולים כנראה לא מספיק טובים, בטח ביכולת כזאת של כריסטיאן אריקסן. הקשר שכבש שלושער ב-1:5 שהעלה את דנמרק למונדיאל נשאר כנראה באירלנד וכשגם קיין ודלה עלי לא פוגעים (אגב שער ליגה אחד בלבד בשלושה משחקים לטוטנהאם) קשה לעשות משהו מול הגדולות.


הרכבים

ארסנל: פטר צ'ך, לורן קוסיילני, שקודראן מוסטאפי, הקטור ביירין, נאצ'ו מונריאל, סיאד קולאשינץ, ארון ראמזי, גרניט ג'אקה, מסוט אוזיל, אלכסיס סאנצ'ס, אלכסנדר לקאזט (פרנסס קוקלן 73).

טוטנהאם: הוגו לוריס, קיירן טריפייר, דווינסון סאנצ'ס, אריק דאייר, יאן ורטונגן, בן דיוויס, מוסא סיסוקו, מוסא דמבלה (הארי ווינקס 62) , כרסיטיאן אריקסן, דלה עלי, הארי קיין.


מהלך המשחק

דקה 4 – לקאזט בעט מ-10 מ' אלכסונית לשמיים.


דקה 6 – קיין נשלח קדימה חדר לרחבה אבל ממצב טוב בעט לידיים של צ'ך.



קיין מול השער. טוטנהאם זקוקה לו (Getty)


דקה 10 – ארסנל מפעילה לחץ ותוקפת שוב ושוב אבל לקאזט פספס את הכדור ממצב קורץ ברחבה.


דקה 19, החמצה ענקית של לקאזט – ראמזי הכניס כדור עומק מבריק לביירין , שהמשיך במסירת רוחב על פי השער אבל הצרפתי שהגיע מליון איחר אליה ולא דחק פנימה.


דקה 27 – אלכסיס נשלח בכדור עומק לרחבה, לוריס יצא, הקדים אותו והציל שער.


דקה 31 – אריקסן, בבעיטה הראשונה שלו לשער, מצא רק את הקורה. אולי המהלך הזה יעיר את הדני הרדום.


דקה 36, ארסנל עלתה ל-0:1 מוצדק ומפוקפק – סאנצ'ס הבלם נתקל בסאנצ'ס החלוץ ומייק דין שרק לעבירה שלא היתה. אוזיל הרים כדור חופשי ומוסטאפי שהיה בספק נבדל התרומם ונגח לקורה ופנימה.



מייק דין. טעה פעמיים בשער הראשון לזכות ארסנל (Getty)


דקה 41, 0:2 – ביירין נתן כדור עומק ללקאזט ששוב היה בספק נבדל והצרפתי הגיע לקו הרוחב ושלח למרכז. סאנצ'ס הגיע והמשיך בבעיטה לרשת הגבוהה. 


דקה 46
– פוצ'טינו אמנם מחפש את הניצחון ה-100 שלו כמאמן טוטנהאם, הראשון שמגיע לציון הדרך כמנג'ר התרנגולים מאז שנות השמונים, אבל עדיין מאמין ב-11 עם פתח ולא עושה שינויים.



פוצ'טינו. אחרי שבעה משחקי דרבי הפסיד לראשונה לארסנל ולארסן ונגר (Getty)


דקה 53
– קיין הופל ברחבה השופט דין מסמן להמשיך, דייר חטף את הכדור ומוסטאפי גלש לרגלי קיין והפך גול בטוח לקרן בלבד. 


דקה 65, שתי החמצות של אלכסיס בתוך דקה! – 
הצ'ילאני בעט מ-16 מ' גבוה מעל הרשת ומיד אחר כך בעט ממצב מצוין לידיים של לוריס.


דקה 73 – פוצ'טינו מחליף את קיין ודלה עלי ומכניס את פרננדו יורנטה והונג מין סון. שומר את שני הכוכבים שלו לדורטמונד,  או צעד שמאותת על אכזבה גדולה מהיכולת.


דקה 76, אלכסיס מספר 3 – מספר 7 באדום עם פריצה מסחררת לתוך הרחבה אבל הצ'יליאני ניסה להכניס את הכדור בין הרגליים של לוריס שהדף את הניסיון.


דקה 78 – נגיחה אדירה של דייר מקרוב, גררה זינוק אינסטנקטיבי של צ'ך לא פחות מדהים ומנעה מטוטנהאם לחזור למשחק.


דקה 82, אלכסיס מספר 4
– הפעם הקיצוניי חתך משמאל למרכז אבל במקום להעביר רוחב ניסה לכבוש בבעיטה לפינה הקרובה ושוב מצא את לוריס.


דקה 85 – סון בעט חופשי מחמישה מטרים מעל למשקוף. זה לא היום של התרנגולים.


דקה 92, אלכסיס מספר 5! – עוד קרב סאנצ'ס בסאנצ'ס הסתיים בניצחון של הצ'יליאני שחלף על פני הקולומביאני אבל במקום להגביה מעל לוריס ולרוץ לחגוג צמד בעט היישר לגופו של השוער הצרפתי.


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי