צפו בתקציר: פוגבה הורחק, דה חאה כיכב, 1:3 למנצ'סטר יוניטד על ארסנל

שחקני יונייטד חוגגים
שחקני יונייטד חוגגים | Gettyiamges

הכוכב הצרפתי יחמיץ את הדרבי מול סיטי בשבוע הבא, השוער הספרדי הציל את השדים האדומים מספיגה אינספור פעמים. לינגארד כבש צמד, ולנסיה הבקיע את הראשון בזכות טעויות בהגנת התותחנים. לקאזט רק צימק

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של המחזור ה-15 בפרמייר-ליג סיפק הצגה מרובת אירועים, כשמנצ'סטר יונייטד גברה על ארסנל 1:3 באצטדיון האמירויות. השדים האדומים עלו ל-35 נקודות והגדילו את הפער מצ'לסי, שבמקום השלישי, ל-3 נקודות. מנגד, התותחנים ירדו למקום החמישי עם 28 נקודות.

ג'סי לינגארד כבש צמד גדול, אנטוניו ולנסיה כבש את הראשון סמוך לשריקת הפתיחה, אבל איש המשחק היה ללא ספק דויד דה חאה. השוער הספרדי מנע אינספור מצבי הבקעה בטוחים, לפעמים ממרחק של מטרים ספורים מהשער, ובזכותו ז'וזה מוריניו יצא עם 3 נקודות מהאמירויות. פול פוגבה ספג כרטיס אדום ויחמיץ את הדרבי מול מנצ'סטר סיטי בשבוע הבא. ארסן ונגר צריך להצטער ובצדק על ההחמצות של חניכיו. אומנם אלכסנדר לקאזט צימק עם תחילת המחצית השנייה, אך החלוץ הצרפתי חתום על מספר החמצות מסמררות שיער. גם אלכסיס סאנצ'ס היה יכול לכבוש מספר פעמים, אבל דה חאה לא היה מוכן לאפשר הבקעת שערים נוספים.

המשחק החל בסערה כשבדקה הרביעית לוראן קוסיילני איבד כדור במרכז המגרש, שהגיע אל ולנסיה. המגן/קשר מצא את פוגבה, שהחזיר לו את הכדור ו-ולנסיה הכניע את פטר צ'ך. הבלבול בהגנת התותחנים המשיך כשהפעם זה היה תורו של שקורדאן מוסטאפי לאבד את הריכוז, כשרומלו לוקאקו חטף לו את הכדור. הבלגי מצא את אנתוני מריסאל ברחבה, הצרפתי השאיר בעקב ללינגארד והאנגלי הבקיע את ה-0:2. ונגר התרגז על מוסטאפי והכניס במקום את אלכס איובי. התותחנים התעוררו והחלו לשבת על שערו של דה חאה, שפעם אחר פעם מנע מלקאזט לצמק את התוצאה עד הירידה למחצית.

המחצית השנייה החלה גם כן בסערה. סאנצ'ס הקפיץ כדור ענק אל ארון רמזי מעל כל הגנת יונייטד, הוולשי הוריד בנגיעה את הכדור ללקאזט והחלוץ הצרפתי קבע 1:2 בדקה ה-49. שתי דקות לאחר מכן לינגארד היה יכול לכבוש צמד, אך הבעיטה שלו פגעה בצ'ך והכדור התגלגל אל הקורה. מרסיאל ניסה לכבוש את הכדור החוזר, אך נאצ'ו מונריאל חסם בגופו את הבעיטה של הצרפתי. התצוגה של דה חאה המשיכה גם בחצי השני, כשעצר בעיטות של לקאזט וסאנצ'ס ממרחק ארבעה מטרים משערו. בדקה ה-63 לינגארד הצליח להשלים צמד בזכות מבצע אישי גדול של פוגבה, שהשאיר את החלוץ האנגלי מול שער חשוף בדרך ל-1:3. בדקה ה-74 הקשר הצרפתי עשה טעות קשה כשדרך על רגלו של הקטור ביירין וראה את הכרטיס האדום. עד שריקת הסיום השוער הספרדי עוד הספיק להדוף עוד בעיטות של לקאזט וסאנצ'ס המתוסכלים.

שחקני ארסנל בחימום לפני המשחק מול יונייטד (getttyimages)
שחקני ארסנל בחימום לפני המשחק מול יונייטד (getttyimages)

הרכבים
ארסנל: פטר צ'ך, לורן קוסיילני, שקודראן מוסטאפי (אלכס איובי, 15), נאצ'ו מונריאל, הקטור ביירין, גרניט ג'אקה (דני וולבק, 70), סיאד קולסינאץ' (אוליבייה ז'ירו, 77), ארון ראמזי, מסוט אוזיל, אלכסיס סאנצ'ס, אלכסנדר לקאזט.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אנטוניו ולנסיה, ויקטור לינדלוף, כריס סמולינג, מרכוס רוחו, אשלי יאנג (מרקוס ראשפורד, 90+2), נמניה מאטיץ', פול פוגבה, ג'סי לינגארד (דרמיאן, 77), אנתוני מרסיאל (אנדר הררה, 67), רומלו לוקאקו.

ונגר מול מוריניו (gettyimages)
ונגר מול מוריניו (gettyimages)

מחצית ראשונה
דקה 4, 0:1 ליונייטד! קוסיילני איבד כדור במרכז המגרש, הכדור הגיע אל ולנסיה, שהחליף מסירות עם פוגבה, והקשר נשאר לבדו מול צ'ף ושלח את הכדור מתחת לרגליו של השוער לרשת.

אנטוניו ולנסיה. בעוטה שטוחה ומדויקת לרשת (gettyimages)
אנטוניו ולנסיה. בעוטה שטוחה ומדויקת לרשת (gettyimages)

דקה 11, 0:2 לשדים האדומים! הפעם זה היה תורו של מוסטאפי לאבד כדור בהגנה, ולוקאקו השתלט עליו. הבלגי מצא את מרסיאל, שמצא ברחבה את לינגארד בעקב והחלוץ הכניע את צ'ף ללא בעיה.

ג'סי לינגארד. מבצע ענק בדרך לשער השני (gettyimages) ג'סי לינגארד. מבצע ענק בדרך לשער השני (gettyimages)

דקה 20: קרן של ארסנל מימין הגיעה אל ראשו של קוסיילני והצרפתי הוריד את הכדור אל לקאזט, ששלח את הכדור מקרוב אל הקורה והחוצה.


רוחו מפריע ללקאזט להבקיע מקרוב (AFP)

דקה 30: בעיטה חופשית של אוזיל מ-18 מטרים נעצרה על קו השער על ידי יאנג.

דקה 31: לקאזט קיבל כדור ברחבת החמש, השכיב את דה חאה והכדור פגע במשקוף לאחר הצלה של יאנג. הכדור הגיע אל ג'אקה, שבעט מ-10 מטרים מחוץ למסגרת.

לקאזט לא מצליח להכניע את יאנג (AFP)
לקאזט לא מצליח להכניע את יאנג (AFP)

אשלי יאנג הודף את הכדור אל המשקוף (gettyimages)
אשלי יאנג הודף את הכדור אל המשקוף (gettyimages)

גרניט ג'אקה. החמצה נוראית של הקשר (AFP)
גרניט ג'אקה. החמצה נוראית של הקשר (AFP)

דקה 45+2: בעיטה חופשית של סאנצ'ס מאגף שמאל מצאה ברחבה דווקא את רגלו של לוקאקו, ודה חאה עם הצלה ענקית מנע שער עצמי על סף הירידה למחצית.

דה חאה עוצר את הכדור שפגע בלוקאקו (AFP)
דה חאה עוצר את הכדור שפגע בלוקאקו (AFP)

מחצית שנייה
דקה 49, ארסנל מצמקת ל-1:2: סאנצ'ס הקפיץ כדור ענק מעל הגנת יונייטד אל רמזי, שנשאר לבדו מול דה חאה. הוולשי הוריד מהאוויר את הכדור בנגיעה אל לקאזט, והצרפתי ירה מקרוב לרשת.

אלכסנדר לקאזט. סוף סוף הצרפתי הבקיע (AFP)
אלכסנדר לקאזט. סוף סוף הצרפתי הבקיע (AFP)

דקה 51: לינגארד נשאר אחד על אחד מול צ'ך, הכדור פגע בשוער והתגלגל אל העמוד, הריבאונד של מרסיאל נחסם על ידי מונריאל.

דקה 52: איובי שחרר פצצה 20 מטרים אלכסונית משערו של דה חאה, שהיה דרוך והדף את הטיל של הניגרי.

דקה 55: לקאזט עקף את רוחו ברחבה וירה לפינה הימנית של דה חאה, שהשתטח והדף את הכדור אל רגליו של סאנצ'ס. הצ'יליאני בעט את הכדור החוזר והשוער הספרדי סיפק עוד הצלה ענקית.

אלכסיס סאנצ'ס. החמצה נוראית של הצ'יליאני (gettyimages)
אלכסיס סאנצ'ס. החמצה גדולה של הצ'יליאני (gettyimages)

דקה 63, 1:3 ליונייטד! פוגבה פרץ לרחבה מימין, עבר בין שני שחקני הגנה ושלח מסירת רוחב אדירה אל לינגארד, שכבש מול שער ריק.

ג'סי לינגארד חוגג צמד באמירויות (gettyimages)
ג'סי לינגארד חוגג צמד באמירויות (gettyimages)

דקה 64: סאנצ'ס מצא מרווח ברחבה ושוב בחן את דה חאה, השוער הספרדי היה עירני וסיפק עוד הצלה.

דקה 74, אדום ליונייטד! פוגבה דרך על רגלו של ביירין, ספג כרטיס אדום והשאיר את חבריו בעשרה שחקנים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי