מוריניו: "דה חאה הטוב בעולם", השוער: "הרגנו אותם". בייל יגיע?

דויד דה חאה
דויד דה חאה | AFP

מאמן יונייטד ידע למי להחמיא לאחר ה-1:3 על ארסנל: "במשחק גדולים, אתה חייב שיהיה לך שוער גדול". על פוגבה: "הוא כועס ומתוסכל". הכישרון של פ.ס.ז' הצטרף. דיווח: ריאל תמכור את הוולשי בשביל לצרף כוכב ענק

(גודל טקסט)
אצטדיון האמירויות ניפק אתמול (שבת) את המשחק הטוב ביותר העונה בפרמייר-ליג כשמנצ'סטר יונייטד ניצחה 1:3 את ארסנל, שמונה ימים בלבד לפני הדרבי הגדול מול סיטי. לצד הניצחון קיבלו השדים האדומים מכה קשה כשפול פוגבה, השחקן הכי חשוב שלה, הורחק לאחר דריכה מכוערת על הקטור ביירין וצפוי להיות מושעה משלושת המשחקים הקרובים.


"סאנדיי טיימס" כתב: "לילה משוגע בו פוגבה הורחק אחרי דריכה מכוערת בין הירך לשוק של הקטור ביירין, ארסנל בעטה לשער 33 פעמים והחזיקה בכדור 75 אחוז מהזמן ועדיין נוצחה". "מייל און סאנדיי" כתב על פוגבה: "ייתכן שפוגבה גם יספוג עונש הרחקה גדול יותר אחרי שנראה מוחא כפיים לשופט פול מרינר בסרקסטיות. אגב, הקשר הצרפתי, אמר בראיון לפני המשחק ש"הלוואי" וחלק מהשחקנים המרכזיים של מנצ'סטר סיטי ייפצעו ויחמיצו את חלק מהמשחקים. אין ספק, 'קארמה איז א ביץ".




גיבור המשחק היה דויד דה חאה. השוער ביצע 14 הצלות במשחק והשווה שיא בפרמייר-ליג בו החזיקו טים קרול מניוקאסל ו-ויטו מאנונה. התותחנים בעטו 33 פעמים לעבר השער, רק אחת מהן נכנסה. גם כמעט שער עצמי של רומלו לוקאקו נעצר על ידי הספרדי האדיר.


ז'וזה מוריניו ידע את מי צריך לשבח כאשר אמר על דה חאה: "אמרתי לדה חאה שראיתי מול ארסנל יכולת של השוער הכי טוב בעולם. כל השחקנים התאמצו בענק, אבל במשחקים גדולים אתה חייב שיהיה לך שוער גדול. זה היה משחק פנומנלי ואהבתי איך הקבוצה שלי לחמה ושיחקה. התכנון היה שכולנו מגנים מההתקפה עד השוער כשהכדור אצלם. אני חייב לומר שלפרקים ארסנל שיחקה משחק התקפי מדהים. היו לנו מתפרצות גדולות ומנענו מהם כיבוש שערים".


השוער עצמו אמר: "קרוב לוודאי שההצלה הכפולה שלי עזרה לנו לנצח. זה היה חשוב, אבל הכי חשוב שכקבוצה הצלחנו להשיג את שלוש הנקודות. אחרי שפול פוגבה הורחק הגנו הרבה יותר טוב. הם כמעט לא יצרו מצבים מאז. זה היה מופע מבריק שלנו, בהגנה ובהתקפות המתפרצות איתם הרגנו אותם".


"אנחנו באמת מאושרים", הוסיף הספרדי. "זה היה משחק חוץ קשה מאוד ועכשיו קיבלנו ביטחון לקראת הדרבי. הבקענו שערים רבים וזה המפתח לקראת המשחקים הבאים".



דויד דה חאה.
דויד דה חאה. "השוער הכי טוב בעולם" (AFP)


מנצ'סטר יונייטד וכמובן מוריניו הם הכבשה השחורה של ארסנל. השדים האדומים ניצחו באמירויות יותר מכל קבוצה אחרת בפרמייר-ליג – שבעה ניצחונות.


על הרחקת פוגבה יצא מוריניו בהתקפה קשה מאוד נגד שחקני ארסנל שיכולה לסבך אותו עם ההתאחדות והאשים אותם בסיום בהתחזות בניסיון לסחוט שני פנדלים : "הרחקת פוגבה? אני חושב ששחקני ארסנל אוהבים את היופי של הדשא. אם אני צריך לדבר על ההרחקה שלו אני צריך לדבר על מה שעשה קוסיילני לפוגבה. אני צריך קודם לדבר על הרבה דברים". מוריניו התכוון לכך שקוסיילני עשה עצמו נפגע בצורה קשה על ידי פוגבה אחרי שזה תיקל אותו במקרה אחר: "פוגבה קצת כועס, קצת מתוסכל. כולם יודעים שפוגבה שחקן נקי. זו לא הייתה אפילו הכוונה שלו".


Sunday TIMES Sport: "Crazy night" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/aOw5y2Kf4V

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) December 2, 2017


מוריניו גם עקץ את ארסן ונגר שטען כביכול שאלכסנדר לקאזט ייעדר זמן רב מהמגרשים. "המחלקה הרפואית שלנו אוששה את נמניה מאטיץ' ממצב של כן או לא ישחק. המחלקה הרפואית של ארסנל כנראה יותר טובה. היא אוששה שחקן ממצב שלא ישחק בשום אופן לאחד ששיחק 90 דקות. מדהים. אני מברך אותם".


אליו טראורה. הכוכב החדש (צילום: האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)
אליו טראורה. הכוכב החדש (צילום: האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)


בתוך כך, הכישרון הכי גדול של מחלקת הנוער של פאריס סן ז'רמן אליו טראורה חתם באופן רשמי בשורות האדומים וצפוי לערוך כבר בשבוע הבא את הופעת הבכורה שלו בקבוצת המילואים. הקשר, שיחגוג 17 בחודש הבא, היה על הכוונת של השדים האדומים כבר תקופה ארוכה וכעת העסקה יצאה אל הפועל.




מהעבר השני, ארסנל הפסידה נקודות ראשונות העונה בבית. ונגר היה מאושר ממשחק ההתקפה, אבל כעס על חוסר הריכוז בהגנה שהביא להפסד. "למרות פיגור 2:0 היינו צריכים לעשות קאמבק. הראינו כדורגל איכותי, אבל לא היינו מספיק תכליתיים. לפגר 2:0 כבר בדקה ה-11 זו מכה פסיכולוגית קשה", אמר המאמן הצרפתי.

8 – Man Utd have won more away games at Arsenal in the Premier League than any other side. Brag.

— OptaJoe (@OptaJoe) December 2, 2017



בנושא אחר, השדים האדומים עדיין מעוניינים לצרף את גראת' בייל, אך על פי הדיווחים יסכימו לשלם עליו רק 50 מיליון ליש"ט. כוכב ריאל מדריד נרכש ב-85.3 מיליון ליש"ט מטוטנהאם, אבל נוכח הפציעות הרבות שלו גם קבוצה כמו מנצ'סטר יונייטד שמאוד רצתה אותו עוד לפני בואו של ז'וזה מוריניו לא מוכנה היום לסכן את הכסף שלה על שחקן שלא ברור עד כמה יהיה כשיר.


ה"מירור" פרסם שריאל מדריד העלתה את מחירו למאה מיליון ליש"ט כדי אולי להבריח רוכשים או למנוע מקבוצות אחרות לגשת אליו. עודן נטען כי הבלאנקוס דורשים מחיר כה גבוה בגלל הרצון לגייס כסף לרכוש את קווין דה בריינה.

 
 


בייל ליונייטד ודה בריינה למדריד? (Gettyimages)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי