מוריניו: לוקאקו היה פנטסטי, קונטה: הזאר לא נלחם מספיק

ז'וזה מוריניו עם אנטוניו קונטה
ז'וזה מוריניו עם אנטוניו קונטה | Gettyimages

למרות שלא חייך, מאמן מנצ'סטר יונייטד היה מרוצה אחרי ה-1:2 על צ'לסי והתייחס ללחיצת היד עם הקולגה: "אומר יותר מאלף מילים". האיטלקי לא הסתיר את האכזבתו בסיום: "השער של מוראטה היה חוקי". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
ז'וזה מוריניו אומנם לא חייך אתמול (ראשון) בסיום הניצחון 1:2 של מנצ'סטר יונייטד על צ'לסי באולד טראפורד, אבל זה היה לחלוטין הניצחון שלו. אחרי מחצית רעה של השדים האדומים בה שלטה האלופה בצורה מרשימה, המנג'ר הפורטוגלי הכניס את ג'סי לינגארד כמחליף והוא כבש את שער הניצחון שהחזיר את יונייטד למקום שני. הקשר האנגלי כבש כבר 13 שערים העונה בכל המסגרות, ורק רומלו לוקאקו מקדים אותו בקבוצה עם 22.


יש שיאמרו שמוריניו ניהל משחק בצורה מושלמת. הוא הציב סוף סוף את פול פוגבה בתפקיד התקפי יותר וזה השתלם לו, רומלו לוקאקו הבקיע שער ראשון מול קבוצה משש הגדולות העונה ואפילו המזל היה לצידו כששער של אלברו מוראטה נפסל בצורה מוטעית. למרות שהוא נעץ מבטים מוזרים באנטוניו קונטה במהלך המשחק, הוא גם לחץ את ידו. כך שהכל היה מושלם.



"דיילי מירור" כתב שלוקאקו גנב את ההצגה אחרי שהיה אמור לשחק בצ'לסי העונה, אבל מוריניו גנב אותו ברגע האחרון ליונייטד. "הרגע המשמעותי במשחק היה כשהוא לקח לבד את הכדור ודהר איתו בסיום, למרות שלא היה לו סיכוי לכבוש. זה מראה עד כמה הוא מחויב לקבוצה", נכתב העיתון. הרקורד של החלוץ הבלגי מול שמונה הקבוצות הראשונות בפרמייר-ליג העונה הוא שער אחד ב-11 משחקים בהם השלים 990 דקות. במשחקים אלה הוא בעט 22 פעם לשער, 10 מהם למסגרת.



לוקאקו. הראה מחויבות (Gettyimages)


מוריניו שיבח בסיום את לוקאקו: "הוא שיחק פנטסטי. היו לו כמה איבודי כדור ותזמון לא מדויק, אבל אחר כך הוא השתלב עם כל הקבוצה וסיים את המשחק. היה חשוב לנו ליצור את הפער הזה. עכשיו צ'לסי עדיין לא הבטיחה את מקומה בליגת האלופות, ואם ארסנל תפסיד למנצ'סטר סיטי ביום חמישי זה יהיה סוף הסיפור שלה במאבק על הכרטיס לליגת האלופות".


"נמניה מאטיץ' וסקוט מקטומיניי היו מצוינים והיינו זקוקים לפול פוגבה, אלכסיס סאנצ'ס שיתנו לנו איזון בחוד", המשיך הפורטוגלי להחמיא לשחקניו. "הם היו צריכים ללמוד לשחק אחד עם השני במהלך המשחק וזה עבד ולכן תחילת המשחק הייתה שייכת לבלוז". על לחיצת היד לקונטה אמר: "זה אומר הכל יותר מאלף מילים. זה מה שאני וקונטה רצינו להראות לכולם. אנחנו לא אנשים רגילים בכדורגל. יש לנו היסטוריה".


Enjoy that one, #MUFC fans? pic.twitter.com/fD782XbeeE

— Manchester United (@ManUtd) 25 בפברואר 2018

לעומת יונייטד, צ'לסי דווקא שיחקה כדורגל מצוין במחצית הראשונה. וויליאן שכבש את השער הראשון, הבקיע את שערו ה-12 בהעונה בכל המסגרות והשווה את שיאו בקבוצה, אבל שתי דקות אחרי שקונטה הוציא את אדן הזאר היריבה ממנצ'סטר עלתה ל-1:2. אוהדי צ'לסי זעמו על החילוף שנראה מוזר, אבל האיטלקי הסביר בסיום: "הזאר לא עשה מה שרציתי ממנו. הוא לא נלחם מספיק. הוא לא היה פצוע, זו הייתה החלטה טקטית.


"צריכים לשחק באותו קצב במשך 90 דקות ומה שקרה זה שלא היה לנו איזון. אני חושש שלא הייתה לנו אנרגיה בסיום המשחק בגלל שבמחצית הראשונה רצנו המון. הזאר היה עייף ורציתי להכניס שחקן טרי יותר". על ההחלטה להציב את אלברו מוראטה בחוד אמר: "הוא דווקא היה טוב. הוא בעט למשקוף והשער שפסלו לו היה חוקי לדעתי ממה שראיתי. ברור שהוא יכול להשתפר, אבל זו הייתה ההחלטה שלי".


שופט העבר גראהם פול כתב בטור שלו ב"דיילי מייל" שהשער היה מאושר אם טכנולוגיית VAR הייתה מופעלת במשחק. יחד עם זאת קונטה אמר על ההפסד: "הוא מראה שהשחקנים שלי לא מספיק מנוסים ובוגרים". אם צ'לסי תפסיד למנצ'סטר סיטי ביום ראשון היא עלולה להיות כבר במרחק של חמש נקודות מהעלייה לליגת האלופות.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי