מוריניו כמעט גרם למהומה אלימה: "אולי לא הייתי צריך להתנהג כך"

פול פוגבה
פול פוגבה | AFP

מנצ'סטר יונייטד הדהימה את יובנטוס עם 1:2 דרמטי בטורינו, המנג'ר זכה למחמאות מהתקשורת, אבל גם לביקורת קשה בעקבות תנועות לעבר הקהל - דבר שכמעט גרם לעימות פיזי עם בונוצ'י. פוגבה: "לא חגגתי וזה היה מוזר"

(גודל טקסט)
זה לא היה נראה כמו משחק בליגת האלופות אתמול בטורינו, אלא כמו משחק קלאסי בסופרליג ש-16 הקבוצות הגדולות רוצות להקים. בוודאי זה המשחק שיקרינו לספונסרים בעתיד כדי להראות להם מדוע כדאי להקים ליגה כזאת.


במשחק אמש בין יובנטוס למנצ'סטר יונייטד היה הכל. יובנטוס הוליכה משער של כריסטיאנו רונאלדו מול האקסית במדיה הפך לשם דבר בכדורגל העולמי, יונייטד ביצעה מהפך בזק בדקות הסיום ובסיום היה גם דובדבן ענק כשז'וזה מוריניו התגרה באוהדים ובשחקני יובנטוס וכמעט גרם לתגרה ענקית על כר הדשא. מוריניו קלאסי. גם לנצח הוא לא יודע בכבוד. זה היה הפסד תשיעי בלבד של יובה ב-191 משחקיה ב"יובנטוס ארינה".


התקשורת הבריטית חוגגת הבוקר. "הטיימס" הראה את התנועה של מוריניו לאוהדים וכתב בכותרת: "הקאמבק המיוחד". העיתון מטרו: "יובה נעקצה על ידי יונייטד הלוחמת". "טלגראף" הכריז: "זמן מוריניו". גם עיתוני איטליה ניגנו על המיוחד וב"קוריירה דלו ספורט" נכתב: "הפלופ המיוחד".


קצת קשה להאמין שדווקא יונייטד שפתחה את העונה כל כך רע ונראתה אומללה ומדורגת רק שביעית היא זו שכפתה על יובה הפסד ראשון העונה. "דיילי מייל" כתב לז'וזה מורינו בכותרת: "אין לך קלאסה ז'וזה, אבל איזה ניצחון". עוד נכתב בעיתון: "יונייטד השלימה קאמבק דרמטי והדהימה את יובה ומוריניו גרם כמעט לסערת רוחות כשהתגרה באוהדי יובה כשעשה להם תנועה של אפרכסת וטען אחר כך: "הם העליבו אותי וקיללו אותי 90 דקות".


TELEGRAPH SPORT: It's Mourinho time #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/yFLISD6wyl

— Neil Henderson (@hendopolis) 7 בנובמבר 2018


נטען בנוגע להתנהגותו של מוריניו כי בלם יובנטוס לאונרדו בונוצ'י שכבש את השער העצמי כמעט הרביץ לו. פול סקולס, פרשן ה-BT לא התאפק מלעקוץ את מוריניו בפעם המי יודע כמה: "אם אתה מנצח אתה צריך לעשות את זה עם קצת קלאסה. לא חושב שהוא היה צריך את כל הבלאגן הזה, אבל זה מוריניו".


מוריניו אמר בסיום: "לא העלבתי אף אחד. פשוט עשיתי תנועה שאמרה כי רציתי לשמוע אותם חזק יותר. אולי לא הייתי צריך לעשות את זה ואם הייתי רגוע ושקול בטח לא הייתי עושה, אבל הם העליבו את המשפחה שלי ואת משפחת אינטר אליה אני קשור". מוריניו אמר לפני המשחק שלא יגיב לאוהדי יובה אחרי שהראה להם שלוש אצבעות אחרי המשחק הראשון שסימנו את הטרבל בו זכה עם אינטר ב-2010, אבל הבהיר: "אמרתי שלא אגיב, אבל הגבתי. תזכרו מה הם עשו לי, אבל מה שעשיתי אחרי המשחק לא היה סימן של העלבה. כנראה כשאני מאמן ביונייטד אני צריך לשכוח את העבר שלי ומה היה כשאימנתי באיטליה, אבל לצערי אוהדי יובה לא שכחו".


TIMES SPORT: The special comeback #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/NNVO9A6raI

— Neil Henderson (@hendopolis) 7 בנובמבר 2018


היחס שלו ליובה: "אני יודע שמיליונים אוהבים את הניצחון הזה שלנו. אני דווקא מכבד את יובה וכל הכישרון שיש בקבוצה, אבל אני מאוד גאה בבחורים שלי ועל מה שעשו. היינו צריכים לבוא ולשחק בלי להרגיש נחותים והיינו במצב בו הרגשנו שצריך להילחם עד לשנייה האחרונה. יש ליובה שחקנים פנומנליים והשער של כריסטיאנו רונאלדן היה יפהפה ועוד מי שמסר לו את הכדור המדהים היה בונוצ'י, שהוא בלם. הם אמרו מראש שהם רוצים לזכות באלופות ואנחנו רק גדלים עם הזמן ויש לנו הרבה צעירים".


אגב, בממלכה עסקו הבוקר גם בהתקרבות בין מוריניו למנכ"ל המועדון אד וודוורד. יונייטד חזרה לאנגליה בטיסה ב-4:30 לפנות בוקר כאשר מנכ"ל יונייטד והאיש החזק שהיה אמור לפטר אותו רק לפני כמה מחזורים נראה מחבק ולוחץ את ידו של מוריניו בהערצה. אחרי שמורניו האשים אותו שהוא לא הביא לו בלם בקיץ, ייתכן ועכשיו יהיה שינוי כיוון גדול ביחסים ביניהם ואולי גם רכש מרשים בינואר. פרשני כדורגל כמו אנדי קול וקרייג בלאמי אמרו ל"סקאי ספורט" כי דווקא יונייטד יכולה כעת לקבל דחיפה גדולה ומומנטום מהניצחון שלה על יובנטוס ולגלות משחק טוב גם בדרבי באיתיחד ביום ראשון (18:30, שידור ישיר בספורט1).


חואן מאטה שכבש את השיוויון אמר: "אלה היו חמש דקות הכי יפות שלנו העונה. יש לי ביטחון גדול בבעיטות החופשיות שלי כרגע". פול פוגבה שחזר ליובנטוס בה שיחק בעבר יצא מנצח ואמר: "לא חגגתי את השער וזה היה מוזר עבורי". כעת יונייטד צריכה לנצח את יאנג בויז בבית ולקוות שולנסיה לא תנצח את יובנטוס בשביל להבטיח עלייה לשמינית כבר במחזור הבא.



"לא חגגתי וזה היה מוזר". פוגבה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי