מוריניו: "לשואו, מרסיאל, ראשפורד ולינגרד חסרה בגרות מחוץ למגרש"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

המנג'ר של מנצ'סטר יונייטד תקף את שחקניו לפני המפגש נגד פאלאס (שבת, 17:00 ישיר בספורט1). וגם: כיאל וברייטון נגד לסטר, ליברפול תנסה לשבור שיא הגנתי, סיטי רוצה לשמור על הפסגה וטוטנהאם תארח את צ'לסי

(גודל טקסט)

הפרמיירליג חוזרת מחר (שבת) אחרי פגרה של שבועיים למחזור ה-13 עם המשך המאבק על האליפות וכל ארבע הכרטיסים לאלופות.

לסטר – ברייטון (17:00, שידור ישיר חגיגה אנגלית בספורט1)
פסקל גרוס חוזר אחרי 12 שבועות פציעה לאחר שלא שיחק מאז הראשון בספטמבר, דייבי פרופר ההולנדי גם חזר אחרי פציעה, אבל דייל סטיבנס מושעה לשלושה משחקים מה שיאפשר לבירם כיאל להמשיך לפתוח בהרכב. לברייטון יש כעת ארבעה משחקים סבירים מול קבוצות ממרכז טבלה ומטה והם רוצים להתאושש אחרי שני הפסדים רצופים.

מנגד חלוץ לסטר ג'יימי וארדי בספק גדול בגלל פציעה במפשעה. מנג'ר הקבוצה קלוד פואל אמר שאין טעם לדבר כל פעם על בעלי הקבוצה שנהרג: "הוא במחשבות שלנו כל הזמן. אנחנו רוצים שהשחקנים יהיו מרוכזים במשחק". לסטר ניצחה בשני משחקי הליגה שנה שעברה 0:2.


ימשיך בהרכב ברייטון. בירם כיאל (Gettyimages)

מנצ'סטר יונייטד – קריסטל פאלאס (17:00, שידור ישיר בספורט4)
ז'וזה מוריניו צריך לנצח אחרי שהמנייה של הקבוצה ירדה לשפל שיא השבוע בבורסה של ניו יורק ובפן המקצועי השדים האדומים מפגרים ב-12 נקודות ממנצ'סטר סיטי המוליכה.

מנצ'סטר יונייטד סובלת ממסר פציעות והיעדרויות: לוק שואו ייעדר בגלל חמישה צהובים, בנוסף לכך גם רומלו לוקאקו, מקרוס ראשפורד, מרואן פלאיני ו-ויקטור לינדלוף יעברו מבחני כשירות לפני המשחק, פוגבה שנעדר מההפסד למנצ'סטר סיטי בדרבי ומפגרת הנבחרת עם נבחרת צרפת יחזור לסגל. בפאלאס הכוכב הגדול ווילפרד זאהה חזר לאימונים. יונייטד ניצחה את ששת משחקיה האחרונים מול פאלאס בליגה. מאז 1991 הם לא הפסידו בליגה לפאלאס ב-20 משחקים ופאלאס הפסידה 11 רצוף באולד טראפורד.

מוריניו חזר להתקפות שלו נגד שחקני הקבוצה וטען שארבעה מהצעירים צריכים להראות יותר נחישות. בראיון לערוץ הספרדי "אוניברסריו", אמר מוריניו: "לוק שואו, אנטוני מרסיאל, ג'סי לינגרד ומרקוס ראשפורד צריכים להראות יותר אופי. כשאני מדבר על בגרות אני מדבר על בגרות בחיי היום יום שלהם. בתקופה שלי היינו יותר גברים, היינו יותר בוגרים ומוכנים לחיים. כרגע הם ילדים מפונקים. לילדים היום יש חיים אחרים עם סביבה קלה יותר. נותנים להם יותר מדי חיבה ויותר מדי תירוצים. אנשים מתבגרים היום הרבה יותר לאט".

על לוק שואו אמר: "יש לו פוטנציאל גדול, אבל הוא לא יודע איך להתנהג. הוא ומרסיאל, ראשפוד ולינגארד יש להם פוטנציאל גדול, אבל חסרה להם קצת בגרות".

מוריניו התייחס גם אל מיקומו בטבלה: "הפער בינינו לארבע הגדולות גדול, אבל יש לנו שמונה משחקי ליגה לשחק עד ינואר ומדבור ב-24 נקודות כך שאני מאמין שעד ינואר נהיה בין ארבע הגדולות".


מוריניו יצא נגד שחקניו הצעירים בקבוצה. אנתוני מרסיאל ומרקוס ראשפורד גם ספגו את הביקורת (Gettyimages)

ווטפורד – ליברפול (17:00, שידור ישרי בספורט2)
ליברפול שספגה רק חמישה שערים עד כה בליגה תרשום שיא מועדון חדש של כמות השערים הנמוכה ביותר שספגה בשלב זה של העונה אם תסיים מול הצרעות בשער נקי. יורגן קלופ התלוצץ: "כנראה שאני הולך לשחק עם 11 מגנים במגרש. השיא הזה הוא לא מטרה עבורנו. אנחנו עולים לנצח משחקים ואם לא סופגים זה עושה את החיים שלנו קלים יותר". על היריבה ווטפורד אמר: "היא לא נמצאת סתם במקום השביעי בליגה. הם אולי הובסו על ידי בורנמות' 4:0, אבל בשאר המשחקים היו בסדר. הם לא נותנים לך הרבה מצבים לבעוט נגדם. הן ניצחו שישה משחקים ויש להם שחקנים מצוינים".

לשאלה מה יש לקלופ לומר על הטענה של מאמן מצרים חבייר אגירה, כי אם ליברפול לא תתחיל לזכות בתארים מו סלאח יימכר אמר המנג'ר: "אני לא מסכים למה שאמר, אבל זה עולם חופשי. אלה דברים טובים לתקשורת".

קלופ אמר כי השמועות שפאביניו יימכר הן אינן נכונות: "פאביניו לא יעזוב. הוא מסתגל לקבוצה ולליגה ושיחק ב-3 מ-4 המשחקים האחרונים. הוא משתפר. זה יהיה טירוף למכור אותו".


פאביניו לא יעזוב את ליברפול (Gettyiamges)

ווסטהאם – מנצ'סטר סיטי (17:00, שידור ישיר בספורט1)
הפטישים יצטרכו להפגין את משחק העונה אם ירצו לדגדג את סיטי. ג'ק ווילשייר עשוי לחזור לשחק וגם אנדי קרול שהתאושש מסדרת פציעות. בסיטי ייחסר בנג'מין מנדי בגלל ניתוח במניסקוס וברנרדו סילבה יעבור מבחן כשירות. סיטי משחקת נגד המנג'ר לשעבר שלה מנואל פלגריני שהוחלף על ידי פפ. הצ'יליאני אמר: "סיטי בכל שנה טובה יותר. פפ החליף אותי ועשה עבודה מצוינת. זה משחק מיוחד, אבל כשאתה מאמן אתה רגיל לעבוד בקבוצות שונות".

ווסטהאם הפסידה לסיטי ב"לונדון סטדיום" בשלושה משחקים בכל המסגרות עם הפרש שערים לא מחמיא של 13:1. בקדנציה של פפ סיטי ניצחה את הפטישים בכל ארבעת המפגשים שלהם. פליפה אנדרסון הוא השחקן שנמצא בכושר מצוין בווסטהאם. אם יכבוש יהיה הברזילאי השמיני בתולדות הפרמיירליג שכובש בשלושה משחקים רצופים.

טוטנהאם – צ'לסי (19:30, שידור ישיר בספורט1)
טוטנהאם ניצחה במחזור האחרון לפני הפגרה את קריסטל פאלאס 0:1 ואילו צ'לסי איבדה נקודות חשובות עם תיקו מאופס בסטמפורד ברידג' מול אברטון. שתי הקבוצות יתקשו להשיג את מנצ'סטר סיטי במרוץ לאליפות, אבל מעבר ליוקרה של הדרבי הן רוצות להבטיח הכרטיס לאלופות שנה הבאה. ארגונים יהודים ביקשו מאוהדי שתי הקבוצות להפסיק את הקריאות האנטישמיות. חלק מאוהדי צ'לסי העליבו בעבר את טוטנהאם שמכונה היהודים וזו גם קריאת העידוד של הקבוצה. האוהדים צעקו להם "שואה" "וכל היהודים לגז" כמו בהולנד.


יחזור להרכב טוטנהאם לראשונה מאז חודש ספטמבר. יאן ורטונגן (Gettyimages)

טוטנהאם מעריכה שיאן ורטונגן יחזור אחרי הפציעה שלו, אבל דייויסון סאנצ'ס והמגנים דני רוז וקיראן טריפייר ימשיכו להיעדר וגם מוסה דמבלה בקישור. מאוריסיו פוצ'טינו אמר שהוא מקווה כי טוטנהאם תוכל להיכנס לאצטדיון החדש שלה בפברואר ואלו בשורות טובות למועדון. על המשחק פוצ'טינו אמר: "אנחנו דוחפים את השחקנים לקצה גבול היכולת שלהם והקו בין פציעות וכשירות דק מאוד, אבל הם צעירים וזה לא קל עבורם. הם צריכים להשקיע גם במשפחות שלהם, להיות עם בנות הזוג וכאלה שאין להם שימצאו בנות זוג".

אצל צ'לסי המנג'ר מאוריציו סארי כבר חושב על חלון העברות של ינואר ורוצה לרכוש את הקשר חוסם אואר מליון שהוא ממוצא אלג'יראי. הוא יוכל לספק עוד אופציה לקבוצה בקישור. הקשר מתיאו קובאצ'יץ' נפצע וייעדר מהמשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי