מוריניו: "זקוקים לנס כדי להיות בליגת האלופות בעונה הבאה"

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Gettyimages

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד סיפק ראיון מפתיע לקראת המשחק מול ארסנל (רביעי, 22:00 בספורט2): "צדקתי בקיץ כשאמרתי שזו תהיה שנה קשה". אמרי: "רוצה לנצח באולד טראפורד". וגם: ליברפול בברנלי, צ'לסי בחוץ מול וולבס

(גודל טקסט)

המחזור ה-15 בפרמיירליג ייצא לדרך כבר הערב (שלישי) ובמוקד יהיה משחקה של מנצ'סטר סיטי מול ווטפורד, אבל מחר יצטרפו למעגל המשחקים גם צ'לסי, טוטנהאם, ליברפול והמשחק המרכזי יפגיש באולד טראפורד בין מנצ'סטר יונייטד לארסנל.


מנצ'סטר יונייטד – ארסנל (22:00, ישיר בספורטHD2)
מצב הרוח במנצ'סטר יונייטד בימים אלה ירוד ביותר, וב"מירור" דווח הבוקר על כך שז'וזה מוריניו התראיין לתקשורת הברזילאית ויצא בהצהרה מפתיעה למדי לפיה לקבוצתו כמעט שאין סיכוי להשיג את אחד הכרטיסים לליגת האלופות בעונה הבאה – כל זאת כשהשדים האדומים מדורגים כעת במקום השביעי, 16 נקודות מתחת למנצ'סטר סיטי, מוליכת הטבלה, ושמונה נקודות מהמקום הרביעי. 


"אנחנו זקוקים לנס כדי להגיע לליגת לאלופות", צוטט "המיוחד" בברזיל, "בשנה שעברה אמרתי שהמקום השני בו סיימנו הוא הישג פנטסטי, אם משווים את איכות השחקנים שהיו לנו לאלה של קבוצות אחרות שנאבקו איתנו על ארבעת המקומות הראשונים. העונה בינתיים רק מוכיחה שצדקתי בקיץ כשאמרתי שזו תהיה שנה קשה. המטרה כרגע היא לצבור כמה שיותר נקודות כדי אולי להשיג את המקום הרביעי".


יש לציין כי במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הכחיש מוריניו שאמר את הציטוט הנ"ל וטען כי "אנחנו לא זקוקים לנס, אלא לייצר רצף ניצחונות ולא לאבד נקודות במקומות שאנחנו לא צריכים כפי שקרה לנו". לפני עשרה ימים נשמע מוריניו אחרת לגמרי ואף הצהיר כי הוא מאמין שעד ינואר קבוצתו תהיה בין ארבע המוליכות, אלא שמאז איבד ארבע נקודות מול קריסטל פאלאס וסאות'המפטון החלשות בשתי תוצאות תיקו. 


MIRROR SPORT: A miracle if we get fourth #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/KNjsqk5sbm

— Neil Henderson (@hendopolis) 3 בדצמבר 2018


"I don't play that game"

Jose Mourinho refutes quotes he made on Sunday regarding Manchester United needing 'a miracle' to make the top four.

Follow: https://t.co/V0MM4nbHOKpic.twitter.com/UUphiTbBA5

— Sky Sports Premier League (@SkySportsPL) December 4, 2018

העונה יונייטד רושמת את פתיחת העונה הגרועה בתולדותיה במסגרת הפרמיירליג כשהיא כבר עם ארבעה הפסדים ב-14 מחזורים. השדים האדומים כבשו רק שמונה שערים בבית העונה בשישה משחקים וכך הם מוצאים את עצמם גם בהפרש שערים שלילי. דייויד מויס ולואי ואן חאל פוטרו בעבר בגלל שלא הצליחו להגיע לארבע הגדולות ומובן מאליו שאם מוריניו לא ינצח את ארסנל, המשבר רק יעמיק. 


הפעם האחרונה שארסנל ניצחה את יונייטד באולד טראפורד הייתה ב-2006 הודות לשער ניצחון של עמנואל אדבאיור, אך מאז יונייטד ניצחה שמונה משחקים והגדול שבהם היה ב-2011 בתוצאה 2:8. העונה התותחנים כבר לא הפסידו 19 משחקים רצופים, כולל הניצחון האחרון בדרבי על טוטנהאם 2:4. אונאי אמרי אמר שהמשחק הקרוב יהווה בדיקה אמיתית ליכולת של קבוצתו: "כל משחק הוא הזדמנות גדולה עבורנו להראות את יכולתנו. מצבה הנוכחי של יונייטד לא משנה כי היה לנו תמיד קשה לנצח שם, ויהיה קשה בעתיד כי מדובר בקבוצה גדולה. זה אתגר גדול עבורנו שיכול להוכיח האם אנחנו באמת בתקופה טובה מאוד. עבורי אישית זה רגע מאוד מרגש. אני רוצה לנצח שם".



אובמיאנג. מלך השערים ימצא את הרשת גם באולד טראפורד? (Gettyimages)


על היכולת של יונייטד הוסיף מנג'ר התותחנים: "המיקום שלהם בטבלה לא נורמלי. יש להם שפע של שחקנים גדולים, כישרונות רבים ומאמן בעל ניסיון עצום בפרמיירליג שזכה בהרבה תארים. ידענו מראש שאנחנו צריכים לשנות גישה כדי לנסות לרוץ לתארים ואני מאמין שאנחנו בכיוון הנכון. אני חושב שלנסות לנצח בחוץ את יונייטד זה אתגר גדול יותר מרוב המשחקים שהיו לנו עד כה". 


ברנלי – ליברפול (21:45, שידור ישיר בספורט4) 

לאחר הניצחון הדרמטי בדרבי על אברטון משער של דיבוק אוריגי בדקה ה-96 , מחפשת בליברפול להמשיך במומנטום. באנפילד מקווים שמנצ'סטר סיטי, שתשחק היום מול ווטפורד בלונדון, תמעד ולא תגדיל את הפער בפסגה ל-5 נקודות. במשחק מול ברנלי עשוי קלופ לבצע כמה שינויים כדי לתת מנוחה לשחקנים לפני המשחק החשוב בליגת האלופות נגד נאפולי בשבוע הבא ולוח המשחקים העמוס בחג המולד. השוער אליסון, וירג'יל ואן דייק ופאביניו שהפגין את משחקו הכי טוב העונה מול אברטון, צפויים להמשיך לשחק, אבל לפי "ליברפול אקו", סאדיו מאנה ואנדי רוברטסון הפצועים יקבלו מנוחה, כשגם ג'רדאן שאקירי עשוי לשוב לספסל לאחר שפתח במשחקים האחרונים. כפי שרמז קלופ, גם דיבוק אוריגי עשוי לפתוח כאשר אחד מהשניים, מוחמד סלאח או רוברטו פירמינו, ינוחו. ג'ורדן הנדרסון שנעדר מהדרבי בגלל הרחקה ונבי קייטה צפויים לפתוח.  



אוריגי חוגג את הניצחון הדרמטי בדרבי. צפוי להמשיך ולזכות לדקות (Gettyimages)


וולבס – צ'לסי (21:45, במסגרת חגיגה אנגלית בספורט1)

שישה משחקים רצופים לא הצליחו לנצח הזאבים, מתוכם רשמה וולבס חמישה של הפסדים, ובממלכה כבר מדווחים על מעמדו של המנג'ר נונו ככזה שמתחיל להתערער. אמנם מדובר בעולה חדשה, אבל וולבס, גם בזכות קשריה עם הסוכן ז'ורז'ה מנדש, מחזיקה בסגל עתיר כוכבים וכיוונה לחלק העליון של הטבלה.


מנגד, צ'לסי מגיעה אחרי 0:2 ביתי על פולהאם בו לא הרשימה והיא מודעת לכך שוולבס יכולה לגזול ממנה נקודות יקרות, כפי שכבר עשתה למנצ'סטר סיטי ב-1:1 במחזור השלישי העונה, וכל מעידה תהיה קריטית לאור העובדה שצ'לסי כבר מפגרת בשבע נקודות אחרי מנצ'סטר סיטי, אותה תארח במשחק ענק בשבת. המנג'ר מאוריציו סארי עשוי לבצע מספר חילופים בהרכב ולתת לשחקנים לנוח לאחר שעד כה פתח רק עם 13 שחקנים בליגה, כשנראה כי לכל הפחות וויליאן יפתח במקום פדרו שהבקיע נגד פולהאם.



עוד בצ'לסי, הבוקר הקפטן ססאר אספיליקווטה האריך את חוזהו עד 2022, שבמקור אמור היה להסתיים בקיץ הבא. המגן הספרדי רשם עד כה 298 הופעות עבור המועדון בכל המסגרות אחרי שהגיע ממארסיי בעונת 2012/13 ומאז בין השאר זכה בשתי אליפויות עם צ'לסי. "מאז שהגעתי אני מאושר ומרגיש את האחריות לשחק עבור המועדון. בכל פעם שאני עולה על כר הדשא אני משתדל לתת את המיטב. מקווה שיהיו עוד הרבה הישגים לצ'לסי ושהיא תהיה במקום לו היא שייכת". לפי ההערכות הוא ירוויח כ-150 אלף ליש"ט לשבוע, משמע שדרוג של כ-50 אלף ליש"ט בשבוע.

Good morning Blues, we have some news for you…@CesarAzpi has extended his Chelsea contract until 2022! #Azpi2022https://t.co/lxLVEvusXn

— Chelsea FC (@ChelseaFC) 4 בדצמבר 2018
 

טוטנהאם – סאות'המפטון (22:00)

התרנגולים רוצים להתאושש מההפסד 4:2 המתסכל נגד ארסנל בדרבי של צפון לונדון, בעוד סאות'המפטון בחרה להיפרד מהמנג'ר מארק יוז ולפי הדיווחים כבר סיכמה על מינוי מנג'ר חדש, האוסטרי ראלף האזנהוטל שאימן לפני עונה בלייפציג ואמור לחתום לשלוש שנים. בטוטנהאם מודאגים מכך שירדו למקום החמישי ועוד יותר מכך שהפסידו פעם שלישית העונה לאחת הגדולות (ליברפול, סיטי וארסנל). יאן ורטונחן ייעדר אחרי שספג אדום מול ארסנל וטובי אלדרווירלד שסופסל יחזור להרכב לצידו של חואן פויט', שהיה רחוק מלהרשים נגד ארסנל, אך זכה להגנתו של פוצ'טינו אחרי המשחק. דני רוז ששיחק כמה דקות כמחליף מול ארסנל עשוי לפתוח לראשונה אחרי כחודשיים בהם היה פצוע פציעה, כשגם לוקאס מורה עשוי לשוב להרכב ולאפשר מנוחה לאחד משחקני הקישור.

 

אוהד טוטנהאם שזרק בננה על חלוץ ארסנל פייר אמריק אובמיאנג התראיין לתקשורת ויצא מאלמוניותו. לדברי האוהד שהוא ממוצא יווני-קפריסאי הוא לא גזען: "זרקתי את הבננה כמחאה נגד החגיגות של אובמיאנג מול אוהדי טוטנהאם, אבל לא חשבתי לרגע על הקונוטציות הגזעניות של המעשה. אני לא גזען ואף פעם לא הייתי, תשאלו את הילדים שלי. אני מתנצל אם פגעתי במישהו, התקשרתי לטוטנהאם וביקשתי סליחה, אבל הם אמרו לי שאני מושעה לכל החיים". דווח גם כי המשטרה לא תמליץ להעמיד אותו לדין על פעולה גזענית אלא רק על כך שהפר את הסדר.   



דני רוז. המגן צפוי לשוב להרכב לאחר פציעה (Gettyimages)

 

יתר המשחקים: אברטון – ניוקאסל (21:45), פולהאם – לסטר (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי