פיליפה קוטיניו לעניים: כך הפך שאקירי לקלף המנצח של ליברפול

שאקירי
שאקירי | Gettyimages

קלופ זכר את הקשר השווייצרי-אלבני ששיחק נגדו בבונדסליגה והגיש לו חוזה מיד כשירד ליגה עם סטוק. ההימור השתלם והרכש שהגיע בזול הוא זה שצריך להשאיר את ליברפול קרוב לסיטי היום נגד בורנמות' (14:30, ספורט1)

(גודל טקסט)
שלושה ימים לפני המשחק הכי חשוב של ליברפול העונה, מול נאפולי בליגת האלופות, היא צריכה קודם כל לנצח היום (שבת 14:30, שידור ישיר בספורט1) את בורנמות' בחוץ, כדי להישאר צמודה למנצ'סטר סיטי בצמרת הפרמיירליג. סביר להניח שאחד השחקנים שיעלו על כר הדשא הוא השווייצרי ממוצא אלבני ג'רדאן שאקירי, ללא ספק אחת ההפתעות הגדולות של הליגה האנגלית העונה.


יורגן קלופ מכיר את שאקירי עוד כששיחק בבונדסליגה, במדי באיירן מינכן, ואחרי ירידת סטוק לצ'מפיונשיפ הוא חשב שזה יהיה צעד נכון לרכוש את השווייצרי שזכה עם הבווארים בליגת האלופות. גבות רבות הורמו לנוכח הרעיון, כיוון שהקריירה של שאקירי נראתה בקו ירידה קבוע מאז עזב את גרמניה. למרות שכבש שמונה שערי ליגה ובישל שבעה נוספים, הוא לא הצליח להשאיר את סטוק בליגה. קלופ הימר וזה השתלם לו בגדול. עד כה, שאקירי הוא סיפור של הצלחה.


שאקירי החל את הקריירה בבאזל, עבר לבאיירן ב-2012 ששילמה עליו רק 11.6 מיליון יורו ועוד שכר של 2 מיליון יורו לעונה ואחרי שנתיים וחצי – בהן זכה בטרבל עם באיירן – עבר לאינטר תמורת 15 מיליון ליש"ט. הוא החזיק שם מעמד רק חצי עונה, והגיע לסטוק ב-2015. הקבוצה שילמה אז עליו שיא מועדון של 12 מיליון ליש"ט, ולא מעט תמהו מה שחקן ששמו הוזכר בברצלונה עושה בקבוצת מרכז טבלה כמו סטוק. בשנה שעברה הם ירדו ליגה, ובקיץ נזכר קלופ בשאקירי והחליט שהוא יכול להתאים למשחק של ליברפול. העיתון "ליברפול אקו" כתב כי עד כה זו רכישת העונה וכינה את שאקירי "פיליפה קוטיניו לעניים", בשל סעיף החוזה של שאקירי בסטוק שאיפשר לליברפול לרכוש אותו רק ב-14.5 מיליון יורו. כסף קטן לעומת 160 מיליון יורו ששילמה ברצלונה על הכוכב הברזילאי.


1️⃣5️⃣ games unbeaten pic.twitter.com/S9kWZ7FujD

— Liverpool FC (@LFC) 6 בדצמבר 2018


"תמיד רציתי לשחק בקבוצות גדולות ולשחק עבור התואר, אבל בשלוש השנים האחרונות בסטוק הבנתי שאני רוצה להישאר באנגליה כל עוד זה בקבוצה בה אוכל לזכות בתארים. לא היתה לי סיבה לעזוב את אנגליה, מכיוון שזו הליגה עם השחקנים הכי טובים בעולם", אמר שאקירי לאחר שסגר בליברפול. קבוצות כמו ווסטהאם, סאות'המפטון ואפילו מנצ'סטר יונייטד גילו בו עניין, אבל השווייצרי היה משוכנע שליברפול היא הקבוצה הכי מתאימה לו למרות המערך ההתקפי המעובה שלה.


קלופ הציב אותו באגף, או מאחורי שלושת התוקפים. לדברי המאמן: "רצינו יותר אופציות בהתקפה. שאקירי הוא דוגמה מצוינת לשחקן שידענו כי הוא יכול לשחק באגף וכמספר 10 וגם כמספר 8, וזה מגניב". קלופ לא ידע אז שכבר במחזור ה-15 יהיו לו שלושה שערי ליגה, שני בישולים ובליגת האלופות עוד בישול. שאקירי הוא אולי ההחתמה הכי נמוכה של קלופ, שהשקיע 182 מיליון יורו ברכש העונה (אליסון, 62.5 מיליון יורו, נבי קייטיה 60, פאביניו 45 ושאקירי 14.5). רק לשם השוואה, בשבע עונות בדורטמונד רכש המאמן הגרמני 30 שחקנים בסכום דומה.


באמצע השבוע ליברפול פיגרה 1:0 מול ברנלי במחצית, אבל ניצחה בסיום 1:3 כאשר שאקירי כבש את השער השלישי. בסיום המשחק הוא חשף שקלופ דיבר איתם במחצית בנאום חוצב להבות. "קלופ אמר לנו להיות יותר ערים, לנסות לחטוף את הכדור, מכיוון שהקבוצה הלכה פעמים רבות אחורה במקום קדימה", גילה שאקירי והוסיף: "אנחנו צריכים לגלות הרבה אומץ לב כדי להמשיך את הלחץ על סיטי. אנחנו מחזיקים הרבה בכדור, אבל יודעים שצריכים גם לעשות הרבה הגנה".


#XS23pic.twitter.com/HhnFVBAoJy

— Liverpool FC (@LFC) 13 ביולי 2018


כוכב ליברפול לשעבר סטיב מקמהון דיבר בטלוויזיה של ליברפול ואמר: "שאקירי הוכיח כבר שהוא שחקן שיכול לשנות את הכיוון של ליברפול בכל משחק, אבל הוא לא צריך לפתוח. הוא צריך להיות הג'וקר על הספסל". שאקירי פתח רק בשישה משחקים העונה ויש הטוענים שהוא צריך לשחק יותר, אבל מקמהון אמר: "אני יודע שהרבה אוהדים של ליברפול אומרים לקלופ לתת יותר יותר צ'אנסים, אבל הוא יותר טיפוס של שחקן שנכנס ועושה מהומות". 


גרהאם סונס, עוד שחקן עבר של המייטי רדס, אמר על שאקירי: "הוא שחקן שנותן לקישור של ליברפול משהו שאין לה. הוא מוסר מסירות גאוני והוא שונה מג'יימס מילנר או ג'ורדן הנדרסון. ככה ליברפול משחקת כדורגל מגוון יותר".


שאקירי, אגב, לא נסע עם ליברפול למשחק בסרביה בליגת האלופות, בגלל חשש במועדון שינסו לחסל איתו חשבונות אחרי שכבן להורים שנולדו באלבניה הוא חגג שער של שווייץ במונדיאל עם תנועת הנשר המפורסמת שמהווה התגרות של האלבנים נגד הסרבים. איך המשחק נגמר? עם הפסד 2:0 מפתיע ומאכזב.


שאקירי. צריך לפתוח על הספסל ולעלות באמצע המשחק (Gettyimages)
שאקירי. צריך לפתוח על הספסל ולעלות באמצע המשחק (Gettyimages)


שאקירי הכניס הרבה ורסטיליות ומשחק עומק לליברפול, דבר שללא ספק היה חסר לה, והוא מילא את המקום של שחקנים בהתקפה שאיבדו לפתע גובה. התוספת שלו גיוונה את המשחק של ליברפול. הוא ייצר עד כה מצב לשער כל 38 דקות, בקבוצה צמרת שבשנה שעברה לא חלם להיות בה. בקיצור, שני הצדדים הרוויחו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי