פוגבה: "מוריניו שיפר אותי כשחקן וכאדם", רוני ייעץ לסולשיאר

פול פוגבה
פול פוגבה | Gettyimages

אחרי ה-1:5 על קרדיף, קשר מנצ'סטר יונייטד החמיא במפתיע למנג'ר המפוטר: "לא הכל עבד טוב, אבל היו דברים שכן". הנורבגי גילה שדיבר עם הקפטן לשעבר: "אמר לי לתת לשחקנים לשחק כדורגל וליהנות ממנו". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד נראתה נהדר אתמול במשחק הראשון שאחרי עידן ז'וזה מוריניו כשהמנג'ר הטרי, אולה גונאר סולשיאר, רשם הופעת בכורה נהדרת על הקווים כשראה את שחקניו מביסים 1:5 את קרדיף, כשהם נראו הרבה יותר משוחררים בלי נוכחותו של הפורטוגלי. ההישג של חלוץ העבר הנורבגי מרשים עוד יותר בהתחשב בעובדה שהשדים האדומים לא כבשו חמישייה בליגה תחת אף מאמן מאז עזב סר אלכס פרגוסון את הקבוצה, כשבפעם האחרונה זה קרה ב-5:5 נגד ווסט ברומיץ' בעונת 2012/13. אגב, שימו לב לנתון הבא: היריבה העירונית מנצ'סטר סיטי עשתה זאת 21 פעמים באותו פרק זמן.


מי שהפתיע בסיום המשחק היה פול פוגבה שהציג יכולת נהדרת, ולמרות הדיווחים על יחסיו העכורים עם מוריניו ועל לא מעט עימותים בין השניים, הקשר הצרפתי אמר בסיום: "אני יודע שאתם רוצים לשאול אם היינו משיגים תוצאה כזאת עם מוריניו, אז תדעו שעם מוריניו זכינו בתארים. עבדנו קשה. אני רוצה להודות לו על כך. לא הכל עבד טוב, אבל היו דברים שכן עבדו. הוא שיפר אותי כשחקן וכאדם. אני בטוח שכל השחקנים רוצים להודות לו. עכשיו אנחנו כבר מסתכלים על המשחק הבא שלנו ולנקודות להן אנחנו זקוקים. אנחנו רוצים לחזור לצמרת הליגה ולא יכולים להרשות לעצמנו לנצח 0:5 אבל להפסיד במשחק הבא".


ולא רק התוצאה הייתה מרשימה עבור יונייטד, שרשמה כמה שיאים עונתיים, מה שבעיקר גורם לתהות אם השחקנים היו כבויים תחת מוריניו, או פשוט עשו לו דווקא כדי לגרום לפיטוריו. השדים האדומים רצו אתמול 104 קילומטרים, יותר מאשר בכל משחק אחר העונה ובנוסף עשו 119 ספרינטים במשחק, כאשר הממוצע אצל הפורטוגלי עמד על 99. פוגבה רשם ספרינט כל 10.7 דקות, בעוד שהממוצע אצל מוריניו היה כל 12.3 דקות. בנוסף הצרפתי מסר 100 מסירות נגד קרדיף, בעוד בממוצע שלו עד כה היה נמוך משמעותית – 64 למשחק בלבד.


MAIL SPORT: Thanks, José! #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/D73snsSoVe

— Neil Henderson (@hendopolis) December 22, 2018

סולשיאר אמר בסיום: "נתתי הרגשה טובה לאוהדי יונייטד שעשו את כל הדרך לקרדיף. יש להם על מה לדבר בדרך חזרה. כדורגל יכול להיות קל מאוד אם יש לך שחקנים טובים". הנורבגי שניהל את משחקו הראשון אחרי יומיים בתפקיד גילה כי חלוץ וקפטן יונייטד לשעבר, וויין רוני, נתן לו כמה עצות מועילות בווטסאפ: "הוא אמר לי לתת לשחקנים לשחק כדורגל, ליהנות ממנו ולחזור להיות מנצ'סטר יונייטד".


עוד אמר המנג'ר: "היה ברור שיהיה לכל אחד קשה להיכנס לנעליים של אלכס פרגוסון. אני בא אחרי לואיס ואן חאל וז'וזה מוריניו, שניים מהמאמנים הכי טובים בעולם. התוצאות היו מעורבות ואין לי ספק שהפרמיירליג השתנתה. אני לא מרחם על מוריניו כי הוא קיבל את התפקיד המושלם, לאמן את יונייטד. זה חלום ואני לא רוצה שמישהו ירחם עלי. זה תפקיד ענק, אבל תפקיד שאני אוהב". פטריס אברה צפוי להצטרף לצוות האימון של יונייטד במטרה לרסן את פוגבה, כשהמינוי הוצע לו עוד לפני פיטוריו של מוריניו. מגן העבר כזכור, מכיר את פוגבה איתו שיתף פעולה ביובנטוס בנבחרת צרפת, וכן שיחק בעצמו לא מעט שנים במנצ'סטר יונייטד.



רוני וסולשיאר. חלוץ העבר ייעץ לחברו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי