נשיא ריבר פלייט: "זו אחת הבגידות הגדולות של בוקה בנו"

רודולפו ד'אונופריו
רודולפו ד'אונופריו | AFP

רודולפו ד'אונופריו הגיב על דרישת הקבוצה האורחת במשחק הגומלין, שנדחה עקב המהומות מחוץ לאצטדיון, להעניק לה ניצחון טכני: "חתמנו על הסכם והם נסוגו ממנו". מחר ייקבע תאריך סופי, דובאי הוצעה כמארחת נייטרלית

(גודל טקסט)

ביטול משחק הגומלין בגמר הליברטדורס, שהיה אמור להתקיים בשבת ונדחה לאתמול (ראשון) ואז נדחה למועד לא ידוע, גורם לסערת רוחות בארגנטינה. הקרע בין בוקה גו'ניורס לריבר פלייט מעולם לא היתה גדול יותר עקב העובדה שבריבר פלייט מרגישים שבוקה בגדה בהם, והתעלמה מהסכם ג'נטלמני בין הצדדים כפי שפורסם אתמול לקיים את המשחק שהוזז לאתמול ב-22:00 שעון ישראל. בוקה נסוגה בה מההסכם הזה לאחר לחץ גדול של בעלי המנויים של הקבוצה, שרוצים ניצחון על הנייר.

הקבוצה שאירחה את המשחק הראשון, שהסתיים ב-2:2, דורשת ניצחון טכני וזכייה בטורניר ועל כך הגיב נשיא ריבר פלייט רודולפו ד'אונופריו: "זו תהיה בושה גדולה אם זה יקרה. זו גם תהיה אחת הבגידות הכי גדולות של בוקה בנו". בארגנטינה דווח שלמעשה בוקה הולכת נגד כולם בארגנטינה. היא דורשת ניצחון טכני בטענה שריבר פלייט צריכה להיות מודחת מהטורניר עקב ההתקפה של אוהדיה.

ד'אונופריו הוסיף: "אני לא מאמין שראשי קונמבול יתנו לבוקה את הניצחון ללא משחק. חתמנו על מסמך שהמשחק יתקיים והכל היה בסדר לפני תחילת המשחק. הכל היה מושלם. יום אחרי ההסכם בוקה נסוגה ממנו לחלוטין אז איך אנחנו יכולים להרגיש?". ד'אונופריו, נשיא בוקה דניאל אנגליצ'י ונשיא קונמבול אלחנדרו דומינגס ייפגשו מחר אחר הצהריים שעון ישראל (10 בבוקר בארגנטינה) כדי לקבוע היכן יתקיים המשחק ובעיקר מתי. הפגישה תהיה במשרדי קונמבול באסונסיון בירת פארגוואי. האלופה חייבת להיקבע לפני פתיחת טורניר גביע המועדונים, שיתקיים בין 18 ל-22 בדצמבר באמירויות, כאשר אחת מהן אמורה לשחק בחצי הגמר.

ד'אונופריו. תקף את בוקה בחריפות (AFP)
ד'אונופריו. תקף את בוקה בחריפות (AFP)

בשבוע הבא תתקיים ועידת ה-G20 של ראשי המדינות הגדולות בעולם ומשטרת בואנוס איירס תקצה לוועידה כוחות ענק כך שלא יישארו שוטרים למשחק הכדורגל, ואחד הרעיונות שהועלו הוא לקיים את המשחק בדובאי, אבל בצורה הזאת ריבר פלייט תרגיש מקופחת. המועד של משחק הגמר עליו דובר הוא כנראה 8 בדצמבר. מושל מחוז מנדוסה בארגנטינה, אלפרדו קונחו, צייץ שהוא מציע את מנדוסה כדי לארח את הגמר במקום האיצטדיון של ריבר פלייט שנותר בעייתי. איצטדיון מלווינס, בו משחקת גודוי קרוס מהליגה הראשונה בארגנטינה, אירח את הסופרקאפ בין שתי הקבוצות במארס.

העיתון "קלארין" הארגנטיני פרסם שקונמבול תעשה הכל על מנת לקיים את המשחק על אדמת ארגנטינה, אבל כאמור בוקה לא רוצה בכלל לשחק. הקבוצה טוענת שב-2015 בוקה הורחקה מגביע הליברטדורס בסיום אירועים בהם ארבעה משחקני ריבר פלייט סבלו מהרעלה כימית במשחק התקיים בין הקבוצות לאחר שריססו את השחקנים בגז מדמיע. מקור בקונמבול אמר ל"קלארין": "המשחק יתקיים בכל מקרה ואנחנו לא מתכוונים להיכנע לדרישות של בוקה". מאידך, ריבר פלייט עשויה לספוג קנס כספי כבד על מה שעשו האוהדים שלה לפני המשחק בשבת.

בארגנטינה מותחים ביקורת על כך שמאה מזורקי האבנים על האוטובוס שנתפסו כבר שוחררו ויש קשר בין רשויות החוק לכך שחלקם אוהדים של ריבר פלייט. בנוסף גילו שלא היה תיאום כלל בין הרשויות לפני שהאוטובוס הגיע לאיצטדיון ונרגם באבנים.


אוהדי ריבר פלייט מאוכזבים אחרי ביטול המשחק. קובצתם תספוג קנס כבד (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי