גומלין גמר הליברטדורס בין ריבר לבוקה ייערך מחוץ לארגנטינה

נשיא ריבר פלייט
נשיא ריבר פלייט | Gettyimages

רשמי: ראשי המועדונים ונשיא פדרציית הכדורגל בדרא"מ נפגשו באשר לעתידו של המשחק, בשלב זה התקבלה החלטה שיתקיים ב-8 או ב-9 בדצמבר וככל הנראה בפרגוואי. האורחים דרשו ניצחון טכני ונענו בשלילה, יגישו ערעור

(גודל טקסט)
נשיא ריבר פלייט רודולופו ד'אונופריו ונשיא בוקה דניאל אנגליצ'י נפגשו היום עם נשיא "קונמבול", פדרציית הכדורגל של דרום אמריקה, אלחנדרו דומינגס על מנת לקבוע היכן ומתי יתקיים גומלין גמר גביע הליברטדורס. הפגישה, שהוגדרה כסוערת במיוחד, נערכה במשרדי הארגון באסונסיון, בירת פרגוואי, ולפי התקשורת המקומית במדינה לא מן הנמנע שגם גמר המפעל יועתק לעיר – כשבשלב זה כבר אישר הנשיא דומינגס כי המשחק ייערך מחוץ לגבולות ארגנטינה.


במהלך הפגישה פרסמה בוקה ג'וניורס מסמך רשמי בן 26 עמודים ובו שלל טענות לפיהן מגיע לה ניצחון טכני שיעניק לה את הגביע, אלא שב"קונמבול" מיהרו לפרסם הודעה רשמית מטעמם והבהירו כי גומלין גמר הליברטדורס ישוחק ב-8 או ב-9 בדצמבר, אבל טרם ברור היכן ובאילו תנאים. בין השאר בקונמבול אישרו כי יישאו בכל עלות אשר תידרש, כולל אבטחה ולינה, ובהודעה שנמסרה על ידי אלחנדרו דומינגס נאמר: "החלטנו שהמשחק, אם יתקיים, ייערך מחוץ לגבולות ארגנטינה". נשיא בוקה אמר לאחר הפגישה: "אנחנו לא מוכנים לשחק. נגיש ערעור לבית הדין לערעורי ספורט".



הפגישה הסתיימה, עדיין לא ברור היכן והאם ייערך הגומלין (Gettyimages)


בהמשך ישיר לכך, ממש דקות לפני שהפגישה יצאה לדרך, בפרגוואי החלו לדווח כי עיר הבירה אסונסיון תארח את גמר הליברטדורס ב-9 בדצמבר. המקור לשלל הדיווחים הוא מפקד במשטרת פרגוואי, שטען בפני עיתונאים כי האצטדיון המקומי עובר הכנות כדי להתמודד עם אירוח הגמר. "אם יחליטו שהמשחק צריך להיערך בפרגוואי, אנו נהיה ערוכים לכך, אבל אנו ממליצים לקיימו ללא קהל", טען וולטר ואסקס. ריבר פלייט תחילה התנגדה בתוקף לאפשרות, אבל גם אנשיה מודעים לכך שהיא נקלעה לסיטואציה בעייתית, כשיריבתה דורשת שלא לשחק כלל, ועל כן נאלצה לקבל את הצעת הפשרה כדי לנסות לשמור על הסיכוי להניף את הגביע.


Últimas 3 hojas del pedido de @BocaJrsOficial que no quiere jugar de ninguna manera. pic.twitter.com/EU7Nyv72D8

— Martin Arevalo (@arevalo_martin) November 27, 2018

בשל המהומות האלימות בסביבת המונומנטל בשבת האחרונהבוקה דורשת ניצחון טכני ולא רוצה לשחק כלל ולא מן הנמנע כי תפנה לבית המשפט בניסיון לזכות בניצחון טכני. בשעות הבוקר הודיעו ראשי "קונמבול" כי נפתחה חקירה נגד התנהלותה של ריבר פלייט על האירועים שקדמו למשחק הגומלין שכלל לא התקיים (2:2 במשחק הראשון בבומבונרה). פדרציית דרום אמריקה בכדורגל יצאה בהודעה רשמית על החקירה שתתמקד סביב האירועים שהיו לפני המשחק בשבת ולריבר פלייט יש 24 שעות להגיב ולהציג קו הגנה משלה לטענות המלוות גם בסרטונים של אנשי בוקה, לפיהם לא רק משטרת ארגנטינה אשמה במחדל, אלא גם היריבה העירונית והשנואה שמאשימה את בוקה בבגידה לאחר שזו עמדה לצדה והסכימה לדחות את המשחק ב-24 שעות בעקבות התפרעות אוהדיה.


עוד לפני הפגישה, נשיא קונמבול אלחנדרו דומינגס פרסם מכתב ארוך בו קרא לקיום משחק גומלין: "אסור שכדורגל יוכרע באמצעות זריקת אבנים או באלימות. כדורגל צריך להיות מוכרע אך ורק על כר הדשא על ידי השחקנים". במכתב נאמר בין היתר: "שבת היה יום שהיה אמור להיכנס להיסטוריה של הכדורגל העולמי. יום שכולם יזכרו אותו, אבל בסופו של דבר היום הזה מילא את כולנו בעצב גדול".

 

אוהדי ריבר פלייט.
אוהדי ריבר פלייט. "האחראים עדיין לא נענשו" (Gettyimages)


הנשיא הדגיש את הנזקים שנגרמו לכדורגל מדרום אמריקה: "האירועים מחייבים את כולנו לביקורת עצמית קשה, לא רק בכדורגל אלא בכל תחומי החברה. למרות ההסכם שיהיה פייר פליי במשחק, מה שקרה היה אלימות בכל סביבת האצטדיון שלא ניתן להסביר אותה והאחראים לה עדיין לא נענשו. אלימות נגד שחקנים ומשפחות שלוות שבאו למשחק. הוונדליזם היה כואב, הברבריות השתלטה על על הכדורגל וסיכנה חיים".


"הסברתי לנשיאי שתי הקבוצות שהם גם אחראים מבחינתי כלפי כל הכדורגל בדרום אמריקה ולא רק על קבוצותיהם", המשיך דומינגס, "ביקשתי גם מהתקשורת דיווחים הוגנים על מה שקרה. לצערי בעולם מעריכים יותר את הכדורגל ביבשת שלנו מאשר אצלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי