העיניים נשואות אליו: הפריחה של פאולו דיבאלה

פאולו דיבאלה
פאולו דיבאלה | צילום: AFP

חלוץ יובנטוס רק הולך ומשתפר אחרי עונה חלומית ונראה כמו הדבר הבא. אחרי שסיפק אשתקד הצגה גדולה מול ברצלונה ומסי ברבע גמר ליגת האלופות והדיח אותם, הערב (21:45) הם נפגשים שוב בקאמפ נואו

(גודל טקסט)

"פאולו דיבאלה הוא במובנים רבים כמו ליונל מסי. הם מזכירים זה את זה מאוד. מסי מבחינתי הוא הכי טוב בעולם והוא מראה את זה כל יום. לדיבאלה יש אותם מאפיינים כמו מסי כדי להיות הטוב ביותר בעולם". הדובר הוא גונסלו היגוואין, חלוץ יובנטוס, שלא זומן לנבחרת ארגנטינה למשחקים האחרונים שלה במוקדמות הגביע העולמי, מפני שדיבאלה הגיע על חשבונו. יש גם קווים מקבילים בין דיבאלה למסי בנבחרת ארגנטינה. שניהם לא ממש מפגינים את היכולת באלביסלסטה כפי שהם מראים בקבוצות שלהם.

היום מדברים באיטליה על פאולו דיבאלה החדש – חלוץ משודרג שהיכולת שלו בקו עלייה בזכות העמדה מתחת לחלוץ, וגם בגלל שמאמן יובנטוס מסימיליאנו אלגרי מרגיש שהוא התקדם. אין כמעט ויכוח בעולם שדיבאלה, המכונה "לה ג'ויה" שפירושו "התכשיט", הוא היהלום הבא בכדורגל העולמי, למרות שפלה הברזילאי טען שהוא לא התלהב מיכולתו ואנטוניו קסאנו הצהיר שאין לו מקום בריאל מדריד או בברצלונה. שניהם צריכים כנראה להתחמש במשקפיים עם צילינדר גבוה במיוחד. דיבאלה כבש כבר 35 שערי ליגה בשתי העונות הראשונות ובפתיחת העונה השלישית, אבל כיום אומרים שבאיטליה שהוא הרבה יותר חד ומתוחכם.

ברצלונה, שתארח את יובנטוס הערב (21:45) בקרב ישיר בין המאסטרו הישן לזה החדש, התלבטה עם עצמה בחודשים האחרונים אם היא רוצה את דיבאלה, בגלל שהוא משחק למעשה על המשבצת של הפרעוש. מינו ראיולה אתמול: "בסופו של דבר הוא יעזוב את יובנטוס לריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד או ברצלונה, שם יהיה לו קשה יותר להשתלב בגלל מסי". רק בפגרת הנבחרות האחרונה פורסם באיטליה שברגע מסוים בארסה הציעה 160 מיליון יורו על דיבאלה, ברגע שחששה מכך שהחתמת פיליפה קוטיניו תיפול (כפי שקרה). יחד עם זאת, ראיולה שהוא לא סוכנו של דיבאלה, מייעץ לו לעבור לקבוצה שהפרויקט שלה מתאים לו. חשוב להוסיף כי הסוכן הממולח לא ידוע כאוהד גדול של בארסה.


ברבע גמר ליגת האלופות של העונה שעברה יובנטוס הביסה 0:3 את הקטאלונים במפגש הראשון, כשדיבאלה הבקיע צמד לפני משחק הגומלין בו השתיים נפרדו ב-0-0 בקאמפ נואו. היום הוא בן ה-23, נמצא בכושר טוב ומאז קרו רק דברים טובים לחלוץ המצוין שנולד בלאגונה לארגה שבפרובינציית קורדובה בארגנטינה. סבו היה פולני שברח אחרי מלחמת העולם השנייה לארגנטינה. שמו צריך להיות מבוטא למעשה ב-W ולא ב-L באמצע, אם מתעקשים על פולנית תקנית.

ליונל מסי. דיבאלה משחק על העמדה שלו (AFP)
ליונל מסי. דיבאלה משחק על העמדה שלו (AFP)

אחרי ההצגה שלו באותו משחק מול בארסה האריך דיבאלה חוזה עד 2021/22, המועדון העניק לו בקיץ את החולצה עם המספר 10 ורמז שהוא בונה עליו לשנים הבאות. "החולצה מספר 10 נותנת לי מזל. ידעתי שהמספר חולצה הזה ייתן לי אתגר קשה, אבל בינתיים אני מצליח יפה מאוד איתה", אמר אחרי הניצחון על גנואה 2:4 לפני הפגרה כשכבש שלושער.

הגברת הזקנה ניצחה את קייבו ורונה במחזור האחרון 0:3 כשדיבאלה נכנס כמחליף במצב של 0:1 ליובה בלבד, ולא רק שכבש שער אחד אלא סחף את הזברות לניצחון ברור. יובה נמצאת בכושר לא פחות טוב מבארסה וכבשה עשרה שערים בשלושת המחזורים הראשונים, הישג שרשמה לאחרונה ב-1981. דיבאלה כבש את השלישי והבקיע מתחילת העונה שבעה שערים בכל המסגרות לעומת שישה של מסי. החלוץ המחונן השווה גם את שיא הכיבוש הרצוף שלו עם חמישה שערים בחמישה מחזורים אחרונים ביובה (כולל עונה שעברה).

פאולו דיבאלה.
פאולו דיבאלה. "הולך לי טובה עם החולצה 10" (gettyimages)

אלגרי דיבר על דיבאלה החדש: "הוא התקדם כל כך מבחינה טכנית ופיזית מאז הגיע מפאלרמו. אני מאושר לאמן אותו. יש לו את כל המספרים שצריך כדי להפוך לאחד החלוצים הכי טובים בעולם יחד עם ניימאר, ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו". מגן קייבו ורונה, אלסנדרו גמבריני בן ה-36, כבר ראה הרבה חלוצים טובים משחקים מולו וניתח את משחקו של 'לה ג'ויה': "הוא מגיע היום למקומות שלא הגיע בעבר על המגרש. הוא עושה דברים שמפתיעים אותך. אתה לא מצפה לראות אותו במצב מסוים והוא כובש משם".

גמבריני הוסיף: "יש לדיבאלה המון תרגילים חדשים. ראיתי את ניימאר משחק רק בטלוויזיה, אבל מול דיבאלה שיחקתי ואני משוכנע שהוא ברמה של הברזילאי". הקרב היום ללא ספק יהיה ליונל מסי נגד דיבאלה. סטפנו סורנטינו, ששיחק עם "לה ג'ויה" שנתיים וחצי בפאלרמו אמר: "אני לא מופתע ממה שהוא עושה. אני מקווה שהוא יזכה השנה ב'כדור הזהב' ואולי יזמין אותי לחגיגה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי