ליגת האלופות שוב כאן: יונייטד חוזרת, מסי יכבוש נגד בופון?

בופון מסי
בופון מסי | Gettyiamges

שלב הבתים של המפעל היוקרתי ייפתח מחר (שלישי), וכבר במחזור הראשון ייערך קרב טיטאנים בין יובנטוס לברצלונה. פ.ס.ז' תציג לראווה את החוד המפלצתי, באיירן תנסה להתאושש והשדים האדומים שוב על הבמה המרכזית

(גודל טקסט)
אחרי חודשים ארוכים של ציפיה, היא שוב כאן – ליגת האלופות תחזור מחר (שלישי) במלוא כוחה עם פתיחת שלב הבתים של עונת 2017/18. שמונה משחקים ייערכו ובמוקד תתארח הפיינליסטית יובנטוס אצל ברצלונה לקרב ענקיות. אתלטיקו מדריד תגיע לרומא, מנצ'סטר יונייטד תארח את באזל, באיירן מינכן תנסה להתאושש ופ.ס.ז' וניימאר יצפינו לסקוטלנד (כל המשחקים ב-21:45).



בית ד
ברצלונה – יובנטוס
מי שצריך סיבה מיוחדת לחכות לערב הצ'מפיונס הגדול, קיבל משחק ענק כבר במחזור הראשון. פיינליסטית 2016/17 תגיע לקאמפ נואו לשחזור של רבע הגמר מהעונה החולפת, בו סיפקה יובנטוס הצגת על כשניצחה בביתה 0:3, ועלתה אחרי 0:0 בחוץ. הביאנקונרי איבדו בקיץ את ליאונרדו בונוצ'י ודני אלבס שהיוו חלק קריטי במערך של מסימיליאנו אלגרי, כך שכלל לא בטוח שהיכולת מהעונה שעברה תשוחזר. 


יובנטוס תגיע להתמודדות בסגל חסר. גי'ורג'יו קיילני בתהליך החלמה מפציעה במפשעה, מריו מנדז'וקיץ' נפגע במשחק נבחרתו, וגם עדיין לא החלים, חואן קוודראדו מושעה, בנדיקט הובדס עדיין לא בכושר משחק, סמי חדירה וקלאודיו מרקיזיו פצועים כבר זמן מה ולא יוכלו לשחק. לעומת זאת, אלכס סנדרו החלים משפעת ויעמוד לרשותו של אלגרי.


גם ברצלונה עברה מתיחת פנים. ניימאר עזב לפאריס, עוסמאן דמבלה הגיע, ארנסטו ואלוורדה עומד על הקווים והקטאלונים פתחו בינתיים את העונה בצורה מרשימה. שלושה משחקים, שלושה ניצחונות ושלושה שערים בממוצע למשחק מעידים על הכנה טובה לעונה, והרצון הוא להמשיך זאת גם במפעל היוקרתי. המאמן ואלוורדה אמר: "הם נוקטים בשיטת לחץ על ההגנה שלנו מתחילת המשחק וצריך להיזהר מהמתפרצות שלהם. תמיד טוב לשחק נגד קבוצה כמו יובה אחרי נצחונות בליגה. ניצחנו 0:5 את אספניול, אבל זה לא אומר דבר". ברקע, מי שבוודאי יעמוד למבחן הוא ליונל מסי. בכל הקריירה העשירה שלו, הפרעוש עדיין לא כבש נגד ג'אנלואיג'י בופון. הגיע הזמן?


The wait is almost over! ⏳#MondayMotivation#UCLpic.twitter.com/rDekzIb8IQ

— #UCL (@ChampionsLeague) September 11, 2017

אולימפיאקוס – ספורטינג ליסבון
אחרי שהפסידה בכל משחקי החוץ שלה בשלב הבתים של הצ'מפיונס בעונה שעברה, ספורטינג ליסבון תנסה להשיג לפחות נקודה באצטדיון האור בליסבון, נקודה שתוכל להוות מקדמה משמעותית בקרב הצפוי מול היוונים על המקום השלישי בבית. אולימפיאקוס לה זו תהיה השתתפות 18 בהיסטוריה בשלב הבתים של המפעל היוקרתי, תנסה להשיג ניצחון במשחק הראשון בין השתיים במפעל אירופי.


בית א
מנצ'סטר יונייטד – באזל

עונה שלמה עבדה מנצ'סטר יונייטד כדי לחזור לליגת האלופות והנה המפעל הבכיר ביבשת שב לתיאטרון החלומות. השדים האדומים פייבוריטים לסיים בראשות הבית והם מקווים לפתוח את העונה האירופית ברגל ימין. צמד הבלמים פיל ג'ונס (התחצף לנציג אופ"א בגמר הליגה האירופית) ואריק באיי (הורחק מול סלטה ויגו בחצי גמר הליגה האירופית) ייעדרו, כך שויקטור לינדלוף וכריס סמולינג צפויים לפתוח.


מוריניו. לא שכח לעקוץ את באזל
מוריניו. לא שכח לעקוץ את באזל (AFP)


אלופת שווייץ פתחה את העונה בצורה לא טובה והיא מדורגת במקום השלישי בליגה המקומית עם 11 נקודות אחרי שבעה מחזורים. הקבוצה של רפאל וויקי רוצה לשחזר את הסנסציה מהפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו (2011/12), אז השווייצרים ניצחו 1:2 והעיפו את אלכס פרגוסון מהמפעל. מאמן יונייטד ז'וזה מוריניו מוריניו אמר לקראת המשחק: "אנחנו לא מתלוננים על העומס. אם נרגיש שיש שחקנים עייפים נשחק עם אחרים. לדעתי ללינדלוף יהיה יותר קל לשחק בצ'מפיונס מאשר בפרמייר-ליג. הוא ילד מבריק ואני מקווה שישחק טוב. יש בצ'מפיונס 4-5 קבוצות ברמה מדהימה, אבל מצד שני יש כמה קבוצות ברמה של הליגה האירופית".


בנפיקה ליסבון – צסק"א מוסקבה
המאבק על המקום השני בבית צפוי להימשך עד המחזור האחרון ושתי הקבוצות יודעות שהתוצאה במשחק הזה יכולה לסמן את המשך הדרך. הקבוצה של ביבראס נאתכו (בסגל) פתחה את העונה בצורה מעורבת והיא מדורגת במקום הרביעי בטבלת הליגה הרוסית, חמש נקודות פחות מזניט סנט פטרסבורג המוליכה. הפורטוגלים, שעדיין לא הפסידו העונה בכל המסגרות, רוצים לעשות צעד ראשון לעבר העפלה שנייה ברציפות לשמינית הגמר. בשני המפגשים שנערכו בעבר בין המועדונים צסק"א השיגה ניצחון ומשחק נוסף הסתיים בתיקו.


בית ב

באיירן מינכן – אנדרלכט
באיירן בטראומה. הגרמנים הפסידו במפתיע בשבת 2:0 להופנהיים, ובבוואריה הרוחות סוערות. רוברט לבנדובסקי תקף את מדיניות הרכש של המועדון והותקף חזרה, כך כשבמועדון מתעסקים כרגע בהרבה דברים שהם לא כדורגל. בדיוק בגלל זה אמר המאמן קרלו אנצ'לוטי במסיבת העיתונאים לקראת המשחק כי: "אנחנו חייבים להיזהר מהמשחק הראשון שלנו במפעל. אנדרלכט קבוצה טובה ומאורגנת מאוד". ארתורו וידאל מושעה ולא יעמוד לרשות אלופת גרמניה.


#Vorfreude#UCL

12. Sept. #FCBRSCA
✈️27. Sept. #PSGFCB
18. Okt. #FCBCelticFC
✈️31. Okt. #CelticFCFCB
✈️22. Nov. #RSCAFCB
5. Dez. #FCBPSGpic.twitter.com/0Mb27TpE8R

— FC Bayern München (@FCBayern) September 11, 2017

סלטיק – פאריס סן ז'רמן
הקבוצה המעניינת של חלון ההעברות האחרון. פ.ס.ז' תחנוך בסלטיק פארק את חוליית ההתקפה הרצחנית שלה, ששווה כ-400 מליון יורו – ניימאר וקיליאן אמבפה ישמחו לכבוש את שערי הבכורה האירופיים שלהם בקבוצה כבר במשחק הפתיחה. מחזיקת הגביע הצרפתי פתחה נפלא את העונה והיא מציגה מאזן מושלם אחרי חמישה משחקים. מנגד, זכרונות משחקה האחרון של הקבוצה עדיין מהדהד היטב בראש השחקנים, וזו תהיה הופעה ראשונה של פ.ס.ז' בליגת האלופות מאז אותו 6:1 מטורף לברצלונה. סלטיק בעיקר תקווה להימנע מתבוסה, כשניר ביטון בסגל ועשוי לשחק.


בית ג
רומא – אתלטיקו מדריד
החבורה של דייגו סימאונה תשחק באולימפיקו במטרה לפתוח את קמפיין הצ'מפיונס טוב יותר מאשר את הליגה הספרדית. הקולצ'ונרוס השיגו שתי תוצאות תיקו וניצחון, מה שמספיק להם בינתיים רק למקום השישי. מנגד הרומאים מחזיקים בסטטיסטיקה מצויינת ועומד להם רצף של שבעה נצחונות בית בליגת האלופות. גם מחר באולימפיקו ינסו הג'לארוסי לשמור על הנתון, אך זה לא יהיה פשוט – הקבוצות נפגשו פעמיים ובשתיהן ניצחה אתלטיקו.


¡Roma! ¡Ya estamos aquí!
➕➡️ https://t.co/zvrSW2Vyng#RomaAtleti#AúpaAtleti#UCLpic.twitter.com/tNZWGyLMQD

— Atlético de Madrid (@Atleti) September 11, 2017

צ'לסי – קרבאח
צ'לסי מגיעה במצב מצוין למשחק הפתיחה של ליגת האלופות, ואחרי שהפסידה לברנלי במחזור הפתיחה של הליגה היא סופרת כבר שלושה נצחונות רצופים. המאמן אנטוניו קונטה התייחס ליכולת של שחקניו ושמר על הקלפים קרוב לחזה: "יכול להיות שהניצחון על לסטר ישפיע על בחירת השחקנים נגד קרבאח. הסיכון בלהחליף כל משחק הרכב הוא אותו סיכון בדיוק כמו להישאר תמיד עם אותם 11". יריבת הבלוז תערוך בסטמפורד ברידג' את הופעתה הראשונה אי פעם בשלב הבתים של המפעל, ובעיקר תקווה לא להתבזות. קונטה התייחס אף לאלופת אזרבייג'אן וטען: "הם קבוצה טובה, אני מכיר מצוין את השחקנים שלהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי