שחקן של מאמנים: אימובילה ולאציו זה שילוב מושלם

צ'ירו אימובילה
צ'ירו אימובילה | AFP

החלוץ לא פורח תחת כל מאמן, אלא שבנשרים מצא שפה משותפת עם סימונה אינזאגי בדרך להפוך ללהיט של הסרייה A. הערב (רביעי, 21:45) הוא יארח ברומא את נאפולי - הקבוצה אותה תמיד אהד, שבמדיה חלם לשחק

(גודל טקסט)

היו אלה השבועיים הפוריים ביותר בקריירה של צ'ירו אימובילה, והוא החל אותם נגד אריאל הרוש. הסקורר האיטלקי הכניע את ישראל ברג'ו אמיליה, משחק אשר הוגדר על ידי נבחרתנו כהפסד בכבוד, ומאז הוא לא נח לרגע. הוא המשיך עם שלושער ובישול ב-1:4 הענק של לאציו על מילאן באולימפיקו, הרשית כאשר הנשרים חזרו מפיגור לנצחון 2:3 על ויטסה בהולנד במסגרת הליגה האירופית, ואז השלים צמד ב-2:3 הדרמטי בגנואה. רק פאולו דיבאלה מקדים אותו בדירוג מלך השערים של הליגה, והוא חתום על רוב שערי הקבוצה שצועדת בגאווה בצמרת הגבוהה עם עשר נקודות אחרי ארבעה מחזורים.

כיבושים מול גנואה גרמו אושר גדול לאימובילה, כי זה המועדון שלא האמין בו בעונת 2012/13 ועצר את התקדמותו. מאז הוא נהנה להכות בגנואזים, ויש לו כבר חמישה שערים לרשתם, אבל אם מחפשים את המפגש הפיקנטי ביותר עברו הסקורר הבלונדיני הרי שהוא יתקיים הערב. לאציו מארחת את נאפולי לקרב מרתק מול הקבוצה ששומרת על מאזן מושלם ומציגה את הכדורגל היפה ביותר בארץ המגף.

עבור אימובילה, זהו מעמד מרגש, כי הוא אוהד שרוף של הפרטנופי. הוא נולד בפרברי נאפולי, וחלם תמיד ללבוש את מדיה. אם להאמין למשפחתו, זה אפילו היה קרוב מאוד בקיץ שעבר. "מאוריציו סארי רצה את צ'ירו בקבוצה", סיפר לפני שנה אנטוניו, אביו של החלוץ, "הוא אמר שאם גונסאלו היגוואין יעזוב, צ'ירו יהיה המחליף המועדף מבחינתו. חבל מאוד שזה לא קרה. כמשפחה, היינו רוצים מאוד לראות אותו בנאפולי, קרוב לבית. כולנו אוהדים את הקבוצה, וגם צ'ירו שומר לה פינה חמה מאוד בלב". העסקה לא יצאה לפועל כי סארי בחר בסופו של דבר בארקדיוש מיליק, אשר נרכש מאייאקס.

אימובילה
אימובילה. נאפוליטני מבטן ומלידה (AFP)

מאז עבר הפולני פציעה קשה בברכו, ועדיין לא ביסס את מעמדו בהרכב, אבל קשה לומר כי נאפולי באמת מתגעגעת לאופציית אימובילה. המאמן השכיל ליצור מערך ללא חלוץ מרכזי קלאסי, עם דריס מרטנס הבלגי על תקן תשע מדומה, ואין מחסור בכיבושים בדרום איטליה. ואימובילה? הוא עוד שואף לחזור לאיזור בבוא העת, אך יודע היטב את חשיבות התמיכה המוחלטת מצד המאמן. החלוץ ידע שיאים ומשברים לאורך הקריירה, ורק שלושה מאמנים ידעו להפיק ממנו את המקסימום.

הראשון הוא זדנק זמאן, אשר הניח את היסודות. הצ'כי המיתולוגי הוא מומחה לטיפוח שחקני התקפה ומעדיף לעבוד עם צעירים. בעונת 2011/12 הושאל אימובילה מיובנטוס לפסקארה אחרי שכשל בכל ההרפתקאות הקודמות, הוא אסיר תודה עד היום על המזל. לרשותו של זמאן עמדו אז גם הקשר המקומי מרקו וראטי, והקיצוני התחבולן לורנצו אינסינייה שהושאל מנאפולי. השלישייה הזו הפכה ללהיט אדיר בליגה השניה, ופסקארה עלתה תוך שהיא קובעת שיא כל הזמנים עם 90 שערי זכות. אימובילה היה חתום על 28 מהם, כמלך שערי הליגה.

הציפיות עלו בהתאם, אבל הפיאסקו בגנואה ערער מאוד את בטחונו העצמי של החלוץ, והוא נזקק למאמן השני שהבין את נפשו. ג'אמפיירו ונטורה, אשר ידוע אף הוא בטיפול נהדר בחלוצים צעירים, לקח את אימובילה תחת חסותו בטורינו והפך אותו למלך השערים בליגה הבכירה. הנסיקה היתה כה מרשימה, עד שבורוסיה דורטמונד ראתה באיטלקי יורש ראוי לרוברט לבנדובסקי שערק לבאיירן מינכן בקיץ 2014. אלא שזו היתה טעות – החלוץ לא הסתגל לשיטת הלחץ של יורגן קלופ ונחל כשלון מהדהד בבונדסליגה. גם המעבר לסביליה של אונאי אמרי התברר כאסון, ורק חזרה הביתה לוונטורה המוכר והטוב בטורינו הצליחה להחזיר את הסקורר למסלול.

במדי הסקוודרה אזורה. חיבור מצוין עם ונטורה
במדי הסקוודרה אזורה. חיבור מצוין עם ונטורה (AFP)

בשלב זה, מונה ונטורה למאמן הלאומי במקומו של אנטוניו קונטה, ועבור אימובילה הייתה זו ברכה גדולה. לא לחינם הוא מצא את הרשת לא רק בשני המשחקים מול ישראל, אלא נהנה משישה כיבושים בקמפיין מוקדמות המונדיאל. בכל הקריירה הקודמת היה לו שער אחד בלבד במדים הכחולים של איטליה, וזה ההבדל שמאמן מסוגל לעשות עבורו. מנגד, עזיבתו של ונטורה את טורינו הורידה לאפס את סיכויי השוורים להחתים את החלוץ באופן מלא בקיץ 2016. הוא היה זקוק לאתגר חדש, והשתוקק לשחק בנאפולי. כאשר החלום לא התגשם, לאציו הייתה האופציה המועדפת, והיא הסכימה לשלם לסביליה 8 מיליון יורו תמורתו. בדיעבד, מדובר במחיר מצחיק, במיוחד במונחי השוק הנוכחי.

למה מצחיק? כי בלאציו מצא אימובילה את המאמן השלישי של חייו. סימונה אינזאגי, חלוץ עבר בעצמו שבילה את רוב הקריירה במדי הנשרים, שונה בתכלית מזמאן ו-ונטורה. הוא צעיר הרבה יותר, חסר ניסיון, וזוהי המשרה הראשונה בחייו בקבוצת בוגרים. למעשה, הוא קיבל את הג'וב רק בגלל שמרסלו ביילסה ברח אחרי יומיים, עוד לפני שהתחיל לעבוד. יש יסוד סביר להניח כי אימובילה לא היה מסתדר עם הדרישות הנוקשות של הגאון הארגנטינאי, אבל אינזאגי מצא איתו מיד שפה משותפת. החלוץ כבש כבר בדקה ה-15 במשחק הבכורה, ב-3:4 המשוגע על אטאלנטה במחזור הפתיחה אשתקד, ומאז לא הסתכל לאחור. 2016/17 הסתיימה עם 23 כיבושים, תוך שיפור של שער בהשוואה לשיא האישי בטורינו בליגה הראשונה.

העונה, אחרי שהבקיע שש פעמים בארבעה משחקים, בהחלט אפשר לקוות לשיא חדש ומרשים עוד יותר. האם אימובילה מסוגל לכבוש בקצב של היגוואין בעונתו המפורסמת בנאפולי לפני שנה? או אולי אפילו להתעלות עליו? הוא לא היה מתנגד לבדוק זאת במדי התכלת של הפרטנופי, אבל מאושר גם בתכלת של לאציו, והערב הוא עשוי לגרום לסארי לאבד את המאזן המושלם. נצחון של אינזאגי יעלה את קבוצתו מעל היריבה בטבלה.

יגיע בסוף לשחק בנאפולי
יגיע בסוף לשחק בנאפולי?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי