אנדראה פירלו הודיע: אפרוש מכדורגל בדצמבר הקרוב

אנדראה פירלו
אנדראה פירלו | Gettyiamges

סוף עידן: האיטלקי האגדי בן ה-38, שזכה עם האזורי במונדיאל ב-2006, הודיע כי יתלה את הנעליים בסיום חוזהו בניו יורק בדצמבר: "זה הזמן שלי להיפרד, אני לא יכול להמשיך יותר"

(גודל טקסט)
אנדראה פירלו הודיע היום (ראשון) כי הוא יפרוש ממשחק פעיל בסיום חוזהו בניו יורק סיטי בדצמבר הקרוב. הקשר האגדי של נבחרת איטליה העניק ראיון לתקשורת המקומית בו חשף: "אני לא יכול להמשיך יותר. הבנתי שזה הזמן הנכון לסיים את הקריירה, סבלתי מיותר מדי בעיות פיזיות בשנים האחרונות. אני אפילו לא יכול להתאמן כמו שאני באמת רוצה, הייתי רוצה לשחק עד גיל 50 אבל זה בלתי אפשרי".



על העתיד: "כנראה אשוב לאיטליה, אני לא יודע אם אתעסק באימון. לא כל שחקן טוב יכול להיות גם מאמן, יש לחצים מסוגים אחרים. עדיין לא גיבשתי החלטה לגבי העתיד". 


פרידה מענק. פירלו (AFP) 



אחרי שהודיע על הפרישה בדצמבר הקרוב, בחר פירלו להעניק את הזווית שלו לנעשה בארץ המגף: "אני מרגיש שהנבחרת כרגע עדיין נשענת על השיטה של אנטוניו קונטה, עם שלושה בלמים ושני חלוצים. עבורי, קונטה עשה דברים משמעותיים מאוד עבור הנבחרת והכדורגל האיטלקי. הוא אחד המאמנים הטובים ביותר בעולם, 20 דקות באימון אצלו שוות כמו שלושה אימונים אצל מאמנים אחרים".


על מילאן: "אני מקווה שווינצז'ו מונטלה יישאר. יש שם סגל חדש, והתוצאות מגיעות רק אחרי שנותנים לשחקנים להתחבר וסבלנות. לנארדו בונוצ'י הוא אחד הבלמים הטובים בעולם, מילאן צרפה שחקן ברמה הגבוהה ביותר. קשה לשפוט אותם כבר עכשיו". 


פנומן. פירלו (Gettyiamges) 

 

פירלו בן ה-38 גדל בברישה הצנועה, במדי שיחק עד שנרכש על ידי אינטר ב-1998 וקטף עם הנבחרת הצעירה את יורו 2000. השינוי המשמעותי בקריירה שלו הגיע ב-2001, אז עבר למילאן תמורת 17 מיליון יורו. הוא הוסט לתפקיד הקשר האחורי תחת קרלו אנצ'לוטי ופרח בצורה מרשימה כיורשו של דימטריו אלברטיני.


יחד איתו, הרוסונרי זכו בשתי אליפויות איטליה (2003/2004, 2010,2011), שני גביעי ליגת האלופות (2002/03, 2006/07) ואליפות העולם לקבוצות. ב-2006 הוא היה חלק מהרכב הסוחף של האזורי, שזכה באליפות העולם בגרמניה. בגיל 31, כשחוזהו במילאן הסתיים הוא השלים מעבר יוצא דופן דווקא ליובנטוס. איתו ועם קונטה על הקווים הגברת הזקנה קטפה ארבעה תארי אליפות מקומיים. בגמר האלופות של 2014/15 הוא נכנע 3:1 לברצלונה ובחר לעבור ל-MLS, אז חתם בניו יורק סיטי.


בכל הנוגע לתארים אישיים, הפנומן האיטלקי בעל מגע הכפפה היה חלק מנבחרת הטורניר של מונדיאל 2006 ואף נבחר למלך הבישולים. ב-2011/12 הוא נבחר לשחקן העונה בליגה האיטלקית ובמקביל גם לנבחרת השנה של הליגה, אופ"א והיורו.  



Happy easter from the Hamptons ✌️#familypic.twitter.com/lCpYjs4Tj5

— Andrea Pirlo (@Pirlo_official) April 16, 2017


אנחנו נתגעגע. פירלו (Gettyiamges) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי