האוהדים בחרו: ששת הרגעים הגדולים של בופון בנבחרת

ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון | AFP

ההצלה בגמר המונדיאל, הנפילה הכואבת, הבכורה ועוד: השוער בן ה-39 של יובנטוס ואיטליה זוכה לכבוד מאוהדי הכדורגל בארץ המגף

(גודל טקסט)

לרגל 20 שנה להופעת הבכורה של ג'אנלואיג'י בופון בנבחרת איטליה (במסגרת פלייאוף מונדיאל 1998 מול רוסיה), בחרו היום (ראשון) אוהדי הכדורגל בארץ המגף את ששת הרגעים הגדולים של השוער האגדי במדי האזורי.

הרגע הזכור מכל עבור אוהדי האזורי היה משחק הבכורה של השוער, אי שם בפלייאוף מונדיאל 1998 מול רוסיה: "הייתי בהלם כשעליתי לכר הדשא, ירד שלג וכר הדשא היה בוצי. הבכורה שלי הייתה בתנאים הכי פחות טובים. זה גם היה משחק מכריע ואחרי שש דקות כבר הייתי חייב לבצע הצלה חשובה".

הרגע השני שנבחר היה במהלך המשחק מול פרגוואי, אז רשם בופון את אחת מהופעותיו הראשונות במדי הנבחרת והצטיין, והרגע השלישי היה הכדור שהציל מראשו של זינדין זידאן בגמר מונדיאל 2006: "זו הצלה שנראתה טוב בטלוויזיה, זה לא הסגנון שלי, אבל הנגיחה הייתה מהירה כדי שאקלוט או אהדוף", אמר בופון.


בופון ודונארומה הצעיר. השוער בן ה-39 מכין את הקרקע לפרישה (AFP)

הרגע הרביעי שבחרו אוהדי האזורי היה המשחק מול צ'כיה, אז רשם השוער את הופעתו ה-136 והשתווה לפאביו קנבארו, הרגע החמישי היה משחקו האלף בקריירה, אז במדי איטליה פגש את אלבניה, והרגע השישי והאחרון היה כאשר נתקל במשקוף השער והתרסק על כר הדשא אחרי הניצחון על בלגיה בשלב הבתים ביורו 2016: "זה היה רגע מצחיק וגם מביך. כר הדשא היה רטוב ולא הצלחתי להחזיק את 90 הקילו שלי, נאלצתי להיאחז במשקוף ואחר כל נפלתי על התחת . זה כאב".

בופון כידוע הצהיר מספר פעמים בחודשים האחרונים כי הוא מתכוון לתלות את הכפפות לאחר המונדיאל ברוסיה בקיץ הקרוב והודה גם עתה: "זה בסדר שצ'סני יחליף אותי מדי פעם ביובנטוס, אבל בסוף העונה אני מתכוון לפרוש ואז יהיה שוער שיקבל את ההזדמנות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי