יפן עלתה למונדיאל, סוריה בדרך לעשות היסטוריה

יפן חוגגת עלייה למונדיאל 2018
יפן חוגגת עלייה למונדיאל 2018 | Gettyimages

מוקדמות יבשת אסיה: נגאטומו ואידגוצ'י הכניעו את אוסטרליה וירשמו השתתפות שישית ברציפות לנבחרתם. השכנה מצפון התקרבה לכרטיס אחרי 1:3 על קטאר, שהודחה והשוותה שיא

(גודל טקסט)
יפן הפכה לנבחרת הרביעית שהבטיחה את מקומה במונדיאל 2018 (אחרי ברזיל, איראן ורוסיה המארחת) בתום המחזור התשיעי במוקדמות של יבשת אסיה. הנבחרת של ואחיד חלילודזיץ' הוותיק ניצחה 0:2 את אוסטרליה בבית ב'. אבל הסנסציה האמיתית היא הסיכוי של סוריה, שכנתינו מצפון, להעפיל אף היא לטורניר היוקרתי ברוסיה מבית א'.


הסורים ניצחו 1:3 בבית את קטאר בעוד שתי הקבוצות מעליה דרום קוריאה ואוזביקיסטן איבדו נקודות. הקוריאנים סיימו בתיקו 0:0 בבית עם איראן והאוזבקים נוצחו 1:0 בסין. וכך מחזור אחד לסיום המשחקים נראית הטבלה כך: 2. דרום קוריאה14(1+) 3. סוריה 12 (1+) 4. אוזבקיסטן 12 (1-). 


 

 

לסורים מצפה משחק קשה לכאורה במחזור הסיום ביום שלישי אצל איראן, אבל לאור היחסים בין המדינות ניצחון סורי לא יפתיע איש, בעוד אוזביקיסטן תארח את דרום קוריאה. ניצחון סורי ותיקו בין שתי מתחרותיה ישלח את איימן חכים ושחקניו למונדיאל. קשה אבל לא בלתי אפשרי. בבית השני מתחרות אוסטרליה וסעודיה, כשלסוקרוס מצפה משחק בית קליל מול תאילנד הנמושה, בעוד סעודיה תהיה חייבת לנצח את יפן. הקבוצות שיסיימו במקום השלישי בשני הבתים ישחקו ביניהם והמנצחת תתמודד בפלייאוף בחודש נובמבר נגד הרביעית בבית הצפון ומרכז אמריקני.


יפן – אוסטרליה 0:2
טאקומה אסאנו ניצל בישול של יוטו נגאטומו כדי למצוא את הרשת בדקה ה-41, ויוסוקה אידגוצ'י הכפיל את היתרון במשחק הבית בסאיטאמה בדקה ה-82 והמקומיים חגגו את הבטחת המקום הראשון בבית ב' במוקדמות המונדיאל באסיה, עם 20 נקודות מתשעה משחקים – מאזן של שישה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד. המונדיאל השישי ברציפות (ובכלל) של יפן, אחרי שכבר העפילה לטורנירים ב-1998, 2002, 2006, 2010, 2014 ו-2018.


OFFICIAL: Japan have qualified for the 2018 FIFA World Cup after beating Australia 2-0. pic.twitter.com/iezUj6uLGs

— Squawka News (@SquawkaNews) August 31, 2017


סוריה – קטאר 1:3
ההישג הסורי מרשים במיוחד משום שהנבחרת כלל לא משחקת בארצה למודת הסבל והמלחמות ומארחת את יריבותייה במלזיה. צמד של עומאר חריבין שמשחק באל הילאל הסעודית בדקות 7 ו-54 ושער של מוחמד אל מאווס מאום סלאל העומאנית בדקה ה-95 קירבו את המנצחת אל הבלתי יאומן. עלי אסדאללה השווה זמנית בדקה ה-35.



 



הקטארים מצדם הודחו וקבעו שיא: מונדיאל 2022 יהיה הפעם הראשונה שלהם בטורניר הגדול בעולם. האחרונה שעשתה זאת: איטליה שאירחה את מונדיאל 1934 בהופעה הראשונה שלה.





 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי