צפו: ספרד במונדיאל אחרי 0:3 על אלבניה, סרביה תחכה

ספרד
ספרד | AFP

שערים של רודריגו, איסקו וטיאגו סידרו ללופטגי את הכרטיס אחרי שאיטליה מעדה ב-1:1 עם מקדוניה, האזורי יהיו רק בפלייאוף. הסרבים נכנעו 3:2 באוסטריה וימתינו למחזור הסיום. איסלנד התקרבה לגביע העולמי

(גודל טקסט)
ספרד במונדיאל, איסלנד קרובה. "לה רוחה" נתנה מחצית ראשונה נהדרת ניצלה 1:1 של איטליה ותהיה במונדיאל אחרי 0:3 על אלבניה. בבית מספר 4  וויילס התקרבה להבטחת המקום בפלייאוף אחרי ניצחון 0:1 בגיאורגיה משער של לורנס בדקה ה-50, אבל הדרמה הגדולה הגיעה מווינה כשאוסטריה גברה 2:3 על סרביה ודחתה את החגיגות שלה למחזור הסיום. המרוויחה הגדולה של הערב היתה איסלנד שניצלה מעידה של קרואטיה בדקה ה-90 מול פינלנד ודרסה 0:3 את טורקיה בדרך לפסגה ואולי למונדיאל היסטורי.




בית 7
ספרד – אלבניה 0:3
"לה רוחה" הבטיחה מקום במונדיאל אחרי המעידה של איטליה. למרות החסרונות של ז'ולן לופטגי, מחצית ראשונה מוחצת העניקה את הכרטיס הנכסף עם קמפיין נהדר. כבר אחרי 16 דקות איסקו סידר לרודריגו שהוזנק ל-11 את שער היתרון והברזילאי המתאזרח ירה נהדר לרשת. הבליץ המשיך וכעבור שמונה דקות קוקה השאיר לאיסקו שכבש את החמישי שלו במוקדמות. חלפו שלוש דקות ומגן סוסיאדד אלברו אודריאסולה בישל בבכורה שלו ליאגו שנגח את השלישי והבטיח שהניצחון יישאר באליקנטה. הקהל המקומי לא הניח לג'רארד פיקה וליווה אותו לא מעט בבוז לאור אירועי השבוע האחרון.



רודריגו חוגג שער נהדר (AFP)


מהלך המשחק
דקה 16 – 0:1 לספרד. איסקו הכניס נהדר וחלוץ ולנסיה רודריגו שהוזנק ל-11 ירה לרשת, שער גדול.


דקה 24 – 0:2 לספרד.
איסקו, מבשל השער הראשון, כבש את השני והחמישי שלו במוקדמות אחרי בישול של דויד סילבה.


דקה 27 – 0:3 לספרד
. הבליץ הספרדי נמשך והרמה של המגן אלברו אודריאסולה בבכורה הסתיימה בנגיחה של טיאגו לרשת.



פיקה בחימום. הקהל לא עזב אותו (AFP) 


איטליה – מקדוניה 1:1
הנבחרת של ג'אמפיירו ונטורה הוותיק תהיה רק בפלייאוף אחרי מעידה שככל הנראה הגיעה אחרי שהאזורי הבינו שאבד להם הסיכוי. שילוב מסירות בין צ'ירו אימבולה ללורנצו אינסינייה סידר לבלם הוותיק ג'ורג'ו קייליני שער יתרון קליל בדקה ה-40 אבל האיטלקים התקשו למצוא את הרשת ואלכסנדר טרייקובסקי איזן בדקה ה-77 והעניק מתנה בעיקר לספרדים.


בית 4
גיאורגיה – וויילס 1:0
ללא גארת' בייל, כריס קולמן וחניכיו זכו בניצחון היסטורי וחשוב על אדמת טביליסי. הוולשים היו עדיפים ובדקה ה-50 שער יפה של טום לורנס חלוץ דרבי קאונטי העניק שלוש נקודות יקרות לפני המפגש עם אירלנד שיקווה את זהות העולה לפלייאוף ככל הנראה. הגיאורגים המתוסכלים עדיין ללא ניצחון בקמפיין.


אוסטריה – סרביה 2:3

החבורה של מוסלין קיוותה להבטיח מקום במונדיאל אבל תיאלץ להמתין עוד קצת. זה החל טוב עם שער של לוקה מיליבוייביץ' אבל האוסטרים השתלטו על העניינים. אקס מכבי חיפה ולדימיר סטויקוביץ' נכנע בדקה ה-25 אחרי חור בהגנה לשער של גידו בורגשטאלר משאלקה. החלוץ שאשתקד כבש לא מעט סידר מהפך למרקו ארנאטוביץ' בדקה ה-76 אבל המנהיג של הסרבים נמניה מאטיץ' איזן מקרוב בדקה ה-83. נגמר? ממש לא. מרקו ארנאטוביץ' אמר את המילה האחרונה וקבע שהמפגש עם גיאורגיה יכריע את גורל הבית.




סטויקוביץ', סרביה רוצה ניצחון ומונדיאל (Gettyimages)


אירלנד – מולדובה 0:2
ניצחון חשוב לאירים ששמרו על סיכוי סביר להעפלה אוטומטית או לפלייאוף. צמד מהיר של דריל מרפי מנוטניגהאם (2, 19) הכין את הירוקים לקרב בריטי מול וויילס שיקבע את זהות העולה.


בית 9
קרואטיה – פינלנד 1:1
איזה פספוס של החבורה של אנטה צ'אצ'יץ'. מגרש ביתי ברייקה לא הספיק לקרואטים שאיבדו את המקום הראשון ממש על סף המחזור האחרון ובדקה ה-90. שער של מריו מנדז'וקיץ' העניק יתרון והרגיע אחרי לא מעט דקות של לחץ אבל בדקה האחרונה פירי סיורי שנכנס כמחליף עשר דקות קודם לכן, איזן והשתיק את היציעים.


טורקיה – איסלנד 3:0
אחת מההפתעות הגדולות של יורו 2016 ממשיכה במסע הקסום שלה וברגע הנכון קפצה לפסגה עם הצגה בטורקיה. יוהאן גודמונדסון העלה את האורחים ל-0:1 בדקה ה-35. בירקיר באירנסון הכפיל בשער נהדר אחרי מבצע קבוצתי בדקה ה-39 את השלישי נעץ קארי ארנסון בדקה ה-50 והימם את המארחים שסיימו מבחינתם את הקמפיין.



שחקני איסלנד חוגגים, רחוקים ניצחון ממונדיאל היסטורי (AFP)


משחק נוסף:
אוקראינה – קוסובו 0:2
(ליהארט פקארדה, עצמי, 60, אנדריי ירמולנקו, 88)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי