צפו: איסלנד במונדיאל לראשונה, גם סרביה העפילה

שחקני איסלנד
שחקני איסלנד | אתר רשמי

שערים של סיגורדסון וגודמנסון סידרו לוויקינגים העפלה היסטורית לגביע העולמי, דחיקה של פריוביץ' הקפיצה את החוגגים בבלגרד. אירלנד וקרואטיה בפלייאוף, וויילס הודחה

(גודל טקסט)

רשימת העולות למונדיאל 2018 ברוסיה התרחבה היום (שני) כשבתים 4, 7 ו-8 ננעלו. מלבד הבית הישראלי, איסלנד השלימה העפלה היסטורית למונדיאל ראשון בתולדותיה, לעומתה קרואטיה תסתפק במקום השני. סרביה קינחה קמפיין נהדר עם המקום הראשון, אירלנד הותירה את וויילס מחוץ לפלייאוף והיא תנסה לעשות עוד צעד בדרך לחלום. 




רשימת העולות כוללת את: רוסיה, ברזיל, איראן, יפן, מקסיקו, בלגיה, קוריאה, ערב הסעודית, גרמניה, אנגליה, ספרד, ניגריה, קוסטה ריקה, פולין, מצרים, איסלנד וסרביה. 


בית 4

סרביה – גיאורגיה 0:1
ללא פרדראג ראיקוביץ', שנותר על הספסל, הסרבים המשיכו את הקמפיין המופלא שלהם והבטיחו את המקום במונדיאל. גיאורגיה לא היוותה יריב אמיתי בבלגרד כאשר אלכסנדר פריוביץ' סידר לקהל המקומי הזדמנות לחגוג עם שער חשוב בדקה ה-78. 


#Serbia#Србијаpic.twitter.com/ySrxUpIGrt

— Слепи Путник (@SlepiPutnik) 9 באוקטובר 2017


דקה 78, סרביה עלתה ל-0:1: קומדיה של טעויות בהגנת האורחת הותירו את אלכסנדר פריוביץ' בודד. החלוץ לא התבלבל ומקרוב מצא את הפינה. 



מאושרים בבלגרד. קולארוב (GettyImages) 


וויילס – אירלנד 1:0

החיסרון של גארת' בייל עשה את שלו והדקרונים, שהרשימו כל כך ביורו 2016, אפילו לא הצליחו לסיים במקום השני. האירים ניצלו טעות קשה של אשלי וויליאמס בדקה ה-57 כאשר ג'ף הנדריק בישל לג'יימס מקלין, והוא הקפיץ את הקהל של האורחת לעננים. 

 
 

Ireland have done it! What a result!! #WALvROIpic.twitter.com/NaNINyNGGx

— Newstalk Breakfast (@BreakfastNT) 9 באוקטובר 2017


דקה 57, אירלנד עלתה ל-0:1: ג'ף הנדריק ניצל טעות קשה של אשלי וויליאמס, דהר קדימה ובישל לג'יימס מקלין והוא הקפיץ את האירים לשמיים. כרגע, אירלנד במקום השני והיא תשחק בפלייאוף. 



יסתדרו ללא בייל? שחקני וויילס (GettyImages) 


במשחק נוסף:
מולדובה – אוסטריה 1:0
לאוסטריה: לואיס שואב (69). 


בית 9
איסלנד – קוסובו 0:2
לראשונה בהיסטוריה, הנבחרת המפתיעה של יורו 2016, תגיע לבמה הגדולה של הגביע העולמי. גילפי סיגורדסון כבש את הראשון בדקה ה-40, אחרי מבצע אישי וסיומת חדה. יוהאן גודמנסון הכפיל בדקה ה-67 אחרי התקפת מעבר מרשימה. תור הזהב של איסלנד, ככל הנראה עם וידאר קיארטנסון שנותר על הספסל, יהפוך לאחת הנבחרות שאף אחת לא רוצה לפגוש בקיץ הקרוב.


Iceland (pop 334,000). have qualified for the #WorldCup for the first time ever – the smallest nation ever to do so! https://t.co/8McWes0niupic.twitter.com/NGxZXYC6GR

— BBC Sport (@BBCSport) 9 באוקטובר 2017


דקה 40, איסלנד עלתה ל-0:1: גילפי סיגורדסון ניצל תרדמת ברחבה ועם בעיטה מדויקת נתן למארחת יתרון. 


דקה 67, איסלנד עלתה ל-0:2: יוהאן גודמנסון סיים בדחיקה התקפת מעבר נהדרת וקירב את הנבחרת שלו להופעה היסטורית בגביע העולמי. 



מי מסוגל לעצור אותם? שחקני איסלנד (AFP) 


אוקראינה – קרואטיה 2:0
החילופים על הקווים עשו את ההבדל עבור האורחת, שתסתפק במקום השני. לוקה מודריץ' היה יוצא מן הכלל, ועם שני בישולים לאנדרה קראמריץ' היעיל קרואטיה הבטיחה לה סיכוי להגיע לגביע העולמי. אוקראינה, שחלמה על הפתעה, סיפקה משחק מאכזב ונדמה כי אנדרה שבצ'נקו ייאלץ להתמיד ליורו 2020 כדי להטביע חותם. 


דקה 62, קרואטיה עלתה ל-0:1: הלחץ של האורחת השתלם. מודריץ' הרים כדור מופלא לרחבה, וקראמריץ' נגח בצורה נהדרת לפינה. כרגע, קרואטיה במקום השני. 


דקה 69, קרואטיה עלתה ל-0:2: מודריץ' ממשיך לככב ושוב קרמאריץ' נהנה. הפעם החלוץ דחק מקרוב והשלים צמד יעיל. 


במשחק נוסף:
פינלנד – טורקיה 2:2
לפינלנד: פאולוס אראיורי (76) ג'ואל פויאנפלו (88), לטורקיה: ג'נק טוסון (57, 84). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי