אין הפתעות: קרואטיה ושווייץ עם רגל וחצי במונדיאל

נבחרת קרואטיה
נבחרת קרואטיה | Getty

מודריץ' (בפנדל), קאליניץ' (עקב), פרישיץ' וקראמריץ' חגגו עם 1:4 על יוון. רודריגס (פנדל) ניצח בצפון אירלנד. בשישי: איטליה אצל שבדיה, בשבת: דנמרק מול אירלנד (שני המשחקים בספורט1)

(גודל טקסט)

שווייץ וקרואטיה עשו צעד גדול לקראת השתתפות במונדיאל. שתי הקבוצות יצאו המנצחות הגדולות הערב (חמישי) במסגרת המשחק הראשון בפלייאוף העלייה לרוסיה 2018: הלה נאטי ניצחה 0:1 בצפון אירלנד, בעוד לוקה מודריץ' וחבריו הביסו 1:4 את יוון בבית. ביום ראשון יוכלו שתי הנבחרות לסגור עניין די בקלות במשחקי הגומלין.

מחר (שישי) ייערך הקרב הגדול של שלב הפלייאוף כששבדיה תארח (21:45, שידור ישיר בספורט1) את איטליה. בשבת דנמרק תתמודד בבית (21:45, שידור ישיר בספורט1) את אירלנד.


קרואטיה – יוון 1:4
קוסטאט מנולאס, מעוז ההגנה של האורחים, לא שיחק אבל זה לא תירוץ לקו אחורי כל כך מזעזע כמו שראינו מהיוונים במשחק פלייאוף ראשון בו חייבים לשחק על תוצאה. שני גולים נפלו ממתנות ברחבה ובשני האחרים היתה שמירה לקויה. ועם זאת אסור גם לקחת מהקרואטים את ההישג.

לוקה מודריץ' הינדס, סימה ורלאקסו ואיבן סטריניץ' חרשו את האגפים, ניקולה קאליניץ' ואיבן פרישיץ' היו יעילים ליד הרשת ולפרקים נזכרנו מדוע תלינו תקוות בקרואטים להיות הסוס השחור של יורו 2016. זה לא קרה בצרפת, אבל בהחלט יש מצב שזה יקרה ברוסיה.

מהלך המשחק
היוונים לא עברו את החצי מתחילת המשחק וכבר בדקה ה-4 כשלו קאליניץ' ופרישיץ' מול השער היווני. בדקה ה-12 עלו המארחים ליתרון מוצדק מטעות אומללה של אורסטיס קארנציס. השוער, שלא משחק כלל בווטפורד, הסתבך עם כדורש נמסר לעברו משחקן הגנה, קאליניץ' חטף ומיד הוכשל. לוקה מודריץ' דייק בפנדל ו-0:1 לקרואטים בדקה ה-13.

קאליניץ' שגרם לשער הראשון כבש בעקב מרהיב בדקה ה-18 אחרי כדור רוחב שהעביר לו המגן השמאלי סטריניץ' ב-0:2 שכולו סריה אה (מילאן וסמפדוריה). היוונים פתחו את המשחק וגילו שגם ההגנה הקרואטית לא משהו. דומגוי וידה עוד הציל טעות קשה של סטריניץ' והרחיק לקרן, אבל את הכדור שהוגבה מיד אחר כך לרחבה פספס דז'אן לוברן וסוקראטיס, בלם דורטמונד, התרומם בקלילות מעליו ונגח לרשת. 2:1 ואנחנו רק בדקה ה-30.


מודריץ' חוגג. מישהו מדמיין מונדיאל בלעדיו? (getty)

קרואטיה הגיבה בהתקפה קטלנית כעבור שלוש דקות שחתכה את קו ההגנה היווני. ורסאליקו מאתלטיקו מדריד חרך את אגף ימין והגביה כדור לפינה השמאלית הגבוהה אליו הגיע איבן פרישיץ' במרוצה ונגח את ה-1:3. עד לסיום המחצית ניתנו למארחת עוד שלוש הזדמנויות להגדיל את התוצאה אבל קארנציס כיפר על הטעות מהשער הראשון עם הצלות מרהיבות.


היוונים לא מאמינים שכך נראית ההגנה שלהם (Getty) 

ארבע דקות מפתיחת המחצית השנייה ביצעו היוונים עוד טעות נוראית שכנראה תעלה להם בצפייה במונדיאל בטלוויזיה בלבד. קוסטנטינוס סטאפלידיס, מגן אאוגסבורג, החליק ברחבה, ורסאליקו חטף לו והתקדם לעבר הש/ער ואנדרה קרמריץ' וחלוץ הופנהיים בעט לרשת, 1:4 בסיום.


צפון אירלנד – שווייץ 1:0

ג'ארדן שאצ'ירי וחבריו לנבחרת שווייץ עבדו לפי תכנית המשחק. לשלוט בקצב, בכדור, לסכל את המתפרצות של הצבא הירוק לבן, ולחכות לטעויות. ואכן המארחת סיימה משחק שלם בלי בעיטה למסגרת ובהתקפה של האורחים נגע קורי אוונס, בלם בלקבורן מהליגה האנגלית השלישית, בכדור בידו. זה קרה בדקה ה-58 וריקרדו רודריגס דייק מהנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק.


אוונס. עשה את הטעות שחיכו לה (AFP)

אין ספק שנתגעגע לקהל צפון אירי המדהים שכבש אותנו ביורו 2016, אבל חייבים להודות שלשווייץ פשוט מגיע הרבה יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי