ספרד, פורטוגל, אנגליה ובלגיה הן המנצחות הגדולות של ההגרלה

ליאו מסי ארגנטינה
ליאו מסי ארגנטינה | Getty

תשכחו מהמפגשים הפיקנטיים, כל הגדולות יכולות לנשום לרווחה, פרט לארגנטינה ומסי. וגם: נורת האזהרה של גרמניה וברזיל, האתגר של פוטין וההתקרנפות של ליניקר שהפך מפרשן רהוט לליצן חצר. לוינטל מנתח

(גודל טקסט)
ספרד ופורטוגל הוגרלו לאותו בית, אבל שתיהן דווקא צריכות לשמוח מאוד מההגרלה. בדיוק אותו הדבר אמור על נבחרות אנגליה ובלגיה (בית ז'). איך ייתכן?


ובכן, ספרד ופורטוגל פייבוריטיות ברורות בבית ב' מול מרוקו ואיראן, אנגליה ובלגיה פייבוריטית ברורות בבית ז' מול טוניסיה ופנמה. ולכן צריך לראות מול איזה בית הנבחרות האלה מצטלבות בשמינית הגמר. וכאן הבשורות נהדרות – שני הבתים החלשים ביותר בהגרלה מצטלבים: ספרד-פורטוגל מצטלבות בשמינית הגמר מול בית א' החלש שכולל את המארחת רוסיה, סעודיה, אורוגוואי של קבאני וסוארס ומצרים של מוחמד סלאח. אנגליה ובלגיה – שגם המשחק ביניהן הוא דרבי עמוס בפיקנטריה לאור כל הכוכבים הבלגים בפרמיירליג – יצטלבו בשמינית הגמר מול בית ח' – הבית השני החלש ביותר בהגרלה שכולל את פולין, סנגל, קולומביה ויפן.




אז כולם יתעסקו בדרבי האיברי והמפגש הרומנטי בין כריסטיאנו רונאלדו לנבחרת ספרד כבר ביום השני של המונדיאל (15.6) בסוצ'י, אבל שתי אלופות אירופה האחרונות מצופות להגיע עד לרבע הגמר. בלגיה חייבת להגיע בטיול לרבע הגמר ואנגליה גם צריכה לצפות מעצמה להגיע עד לרבע.




רונאלדו. הוא ופורטוגל מול ספרד (AFPׁ)


בניגוד אליהן, לברזיל ולגרמניה עלולה למשל לקרות תקלה והן עלולות להיפגש בשמינית הגמר. אמנם אלופת העולם גרמניה קיבלה בית נוח (עם מקסיקו, שבדיה ודרום קוריאה) וגם הפייבוריטית השנייה ברזיל קיבלה בית נוח למדי (סרביה, שווייץ וקוסטה ריקה), אבל בגלל שברזיל בבית ה' וגרמניה בבית ו' – אם אחת מהן חלילה בטעות תסיים במקום השני בבית שלה, הן ייפגשו כבר בשמינית הגמר, ונקבל גמר (והזדמנות לנקמה טריה על ה-1:7) כבר בשמינית הגמר!



דייגו פורלאן. אירוע נוצץ בקרמלין (gettyimages) 


ישנה אפשרות ריאלית הרבה יותר והיא שארגנטינה וצרפת ייפגשו למשחק ענק כבר בשמינית הגמר. מבין הגדולות, ארגנטינה שעלתה בצורה בלתי משכנעת לטורניר, קיבלה את ההגרלה הקשה ביותר. משחק ראשון מול איסלנד חסרת הניסיון במונדיאל, אבל למדנו כבר שהוויקינגים האלה מאומה של 300 אלף איש, לא יודעים התרגשות ופחד ביורו האחרון. לאחר מכן, משחק קשה ביותר מול קרואטיה של מודריץ', רקיטיץ', פרישיץ', קובאצ'יץ', ומנדז'וקיץ' ומשחק אחרון מול מי שהפכה ליריבה הנצחית של ארגנטינה במונדיאלים – ניגריה החזקה עם טוני וואקמה וג'ון אוגו. ואם ארגנטינה תסיים במקום השני בבית מצפה לה צרפת החזקה והעמוקה בשמינית הגמר.



יוגי לב. ממה הוא מוטרד? (gettyimages)


צרפת אמנם יכולה לשמוח על בית מאוד נוח לצד אוסטרליה, פרו ודנמרק אבל מובטח לה משחק קשה בשמינית הגמר – אם זו תהיה ארגנטינה, קרואטיה או ניגריה (כמו במונדיאל 2014). ועדיין צרפת של דידיה דשאן, אף שא הרשימה במוקדמות, היא בהחלט נבחרת שמסוגלת להניף את גביע העולם השני שלה במוסקבה 20 שנה אחרי הראשון בפריז.



סמואל אטו בהגרלה (gettyimages) 


בשורה התחתונה – עכשיו כשסופסוף יש הגרלה לרוסיה 2018 כל אחד מכם יכול להתחיל בהערכות וניחושים של הדרך לגמר. הנה רבע גמר צפוי שלי בלי הפתעות: בלגיה – ברזיל, ארגנטינה – ספרד, פורטוגל – צרפת, גרמניה – אנגליה. אבל אנחנו יודעים שזה מונדיאל ופתאום יצוצו לך הלוחמים של אורוגוואי, הכישרון של סנגל, ההיחנקות הקבועה של האנגלים. יאללה, שיתחיל כבר. 14 ביוני משחק הפתיחה באצטדיון לוז'ניקי, מוסקבה רוסיה – סעודיה.


**

המבחן הגדול של פוטין
טקס הגרלת המונדיאל נפתח עם דברי המארח, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. להזכיר לכולכם שזה הטורניר שלו. הנבחרת הרוסית כל כך בינונית ואפורה שזה רק מבליט את היותו של פוטין המארח היחיד של המונדיאל ה-21.



אינפנטינו במהלך ההגרלה (gettyimages) 


לפי הערכות, כ-18 מיליארד דולר עלה לפוטין הכבוד לארח את המונדיאל. אבל עם הכבוד ותשומת הלב העולמית, בא גם מבחן אחריות גדול. לארגן טורניר כזה גדול שנפרש על שטח גדול ב-11 ערים שונות והרבה תיירים זה מבחן ארגוני ומבחן בטחוני מהשורה הראשונה. העובדה שמרוקו, מצרים וסעודיה העפילו, מגבירה את האתגר הביטחוני ואיום דאעש המרחף מעל הטורניר.


אבל כאן המקום לציין שאיום יותר מוחשי מאיום טרור הוא החוליגנים. ראינו את החוליגנים הרוסים בפעולה ביורו האחרון בצרפת. האם פוטין יידע להשתלט עליהם בזמן הטורניר? זו סכנה במיוחד כשישנם גם חוליגנים פולנים ובריטיים בפוטנציה. מחלקת ההגירה של רוסיה, מחלקות בטחון הפנים והמודיעין יצטרכו לעבוד קשה סביב המונדיאל.



פוטין. מצב רוח מרומם לחתן השמחה (gettyimages) 


כמו כן ראוי שכמות הפשיעה נגד תיירים לא תהיה אסטרונומית, שלא יהיו פרשיות של שימוש בחומרים אסורים של הרוסים, ושהכל יתקתק ויעבור בשלום. בעוד חודשיים רוסיה 2018 יהפוך למונדיאל ראשון שמקבל אישור לשימוש בשיפוט וידאו.


**


הכניעה של ליניקר
גארי ליניקר, חלוץ העבר הנהדר והפרשן הרהוט, החד והחביב, הוא גם שמאלן מוצהר שלא פוחד להיכנס לעימותים פוליטיים. הוא תקף את השחיתויות של פיפ"א ואת העובדה שרוסיה זכתה במונדיאל. אבל כנראה שגם אצל ליניקר שחגג אתמול 57 (מזל טוב) מוסר הוא עניין גמיש ויחסי. הדקות הראשונות שלו על הבמה בקרמלין שידרו כניעה. מטיף המוסר הבריטי שהפך לליצן החצר של פוטין. סה לה וי.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי