אריאל בית הלחמי: "דני אבדיה הביע נכונות להגיע למשחקים בקיץ"

play
"מאמין שהתוצאות יגיעו" | שלומי גבאי
מאמן נבחרת ישראל, אריאל בית הלחמי 03:08

האיגוד הציג את מאמנה החדש של נבחרת ישראל לקראת טורניר מוקדמות המשחקים האולימפיים: "אחרי שיחות עם קרינגטון החלטנו שהוא יהיה המתאזרח שלנו"

(גודל טקסט)

עידן חדש בנבחרת ישראל, שהציגה היום (שלישי) באופן רשמי על מינויו של אריאל בית הלחמי למאמן. המשימה הראשונה של מאמן הנבחרת החדש תהיה באמצע אוגוסט, עם פתיחת קמפיין מוקדמות הטורניר הקדם-אולימפי.

בית הלחמי (57), שאימן את הפועל גלבוע/גליל ולא ימשיך איתה בעונה הבאה בעקבות הירידה ללאומית, נחשב מלכתחילה למועמד טבעי. הוא היה במרוץ עוד במינוי הקודם, לאחר שהוביל את נבחרת העתודה לזכייה בשתי אליפויות אירופה ב-2018 וב-2019, אבל גיא גודס הועדף על פניו. כעת ישתף שוב פעולה עם דני אבדיה, ים מדר, יובל זוסמן, גבי צ'אצ'אשוילי ואחרים.

מאמן נבחרת ישראל, אריאל בית הלחמי
מאמן נבחרת ישראל, אריאל בית הלחמי | שלומי גבאי

במסיבת העיתונאים אמר בית הלחמי: "זה טורניר מאוד קשה ואיכותי ואנחנו שואפים להעמיד את הסגל הכי טוב שאנחנו יכולים. אני שמח ונרגש לאמן את נבחרת ישראל. זו זכות גדולה לשחק עבור נבחרת ישראל, אבל גם חובה – לא במקרה אלו שחקנים שמהווים מודל לחיקוי עבור צעירים רבים. כדורסל נבחרות זה קודם כל עבורי אהבה וגאווה, להיות שייך לנבחרת זה לעשות משהו גדול הרבה יותר ממה שכולנו עושים ביום-יום. האהבה לנבחרת ישראל היא חוצה גבולות, כולם שוכחים מהקרבות ואוהבים את הנבחרת שמאחדת את כולם. אני רוצה לראות נבחרת שנהנית לשחק ביחד, שהופכת להיות קבוצה ומגיעה לכל משחק כדי לתת את הכל. אם כל זה יקרה וגם הקהל יאהב אותנו בחזרה, אני מאמין שהתוצאות יבואו".

בית הלחמי נשאל אם הוא לא חושש ממצב הנבחרת אחרי אליפות אירופה האחרונה: "אני לא רוצה להתייחס לקיץ שעבר. הייתי הרבה שנים באיגוד ואני מכיר את הדינמיקה, לפעמים יש קיץ שהוא פחות טוב. אני חושב שכל מי שהיה שותף לקיץ האחרון הסיק מסקנות ואנחנו רוצים לראות נבחרת מחוברת יותר ומחוייבת יותר".

שיתופו של דני אבדיה בקמפיין הקרוב ועל אזרוחו הצפוי של קדין קרינגטון: "לא רוצה להיכנס לשמות ספציפיים, אלא מתייחס לנבחרת כנבחרת. שלחנו הודעות ל-25 שחקנים שנמצאים בתוכניות שלנו, חלק הודיעו שכן וחלק הודיעו שלא. דני הביע נכונות להגיע, הבעיה היא כרגע שאין להם ג'נרל מנג'ר ועד אז לא נקבל תשובה. לגבי קדין, החלטנו שהעמדה הכי חשובה היא של הקומבו-גארד וחיפשנו שחקן שיוכל להתייצב למשחקים ושהאישיות שלו נכונה לנו. אחרי השיחות גם עם השחקן עצמו, החלטנו שהוא יהיה המתאזרח שלנו ואני מקווה שהוא יעמוד לרשותנו כבר לקיץ".

המטרה הריאלית לטורניר הקרוב: "אי אפשר לדעת איך העסק יתנהל, אבל אנחנו מגיעים לטורניר עם הרבה אמונה והכי חשוב שנשחק ביחד, בשביל הנבחרת, שנבין שאנחנו עושים משהו שהוא ייותר גדול ממה שכל אחד מאיתנו עושה ביום יום. גם לא תוציאו ממני הצהרות לקראת היורובאסקט הבא, קודם כל עלינו להיראות כמו קבוצה, לראות מי השחקנים שיהיו והרבה תלוי גם בהגרלה ובשיטת המשחקים. כמובן שאנחנו רוצים להגיע רחוק, אבל קודם כל עלינו להיות צנועים ולהביא תוצאות".

מאמן נבחרת ישראל אריאל בית הלחמי
"מאמין שהתוצאות יגיעו" | שלומי גבאי

כידוע, הנבחרת תשתתף בית A בטורניר מוקדמות המשחקים האולימפיים בפריז 2024 ותפגוש את צפון מקדוניה (12.8), צ'כיה (13.8) ואסטוניה (15.8). עוד לפני כן ייערכו משחקי הכנה בהונגריה נגד הונגריה (28.7) ואיסלנד (29.7) ובלטביה נגד הולנד (4.8) ואוקראינה (5.8).