נבחרת העתודה מתמוגגת: "בספורט הדמיון מנצח את ההיגיון"

play
ספסל הנבחרת חוגג עוד סל | אתר רשמי, fiba.com
נבחרת העתודה של ישראל חוגגת העפלה לחצי גמר אליפות אירופה 01:18

מאמן הנבחרת אלעד חסין ל-103FM אחרי העלייה לחצי גמר אליפות אירופה: "ממוצע הגובה בגרמניה הוא 2 מטר, אבל הגודל לא תמיד קובע. לפני ספרד לא האמינו בנו, השחקנים מקריבים את הגוף אפילו בנחיתות פיזית"

(גודל טקסט)

לעתים היה קשה לדמיין את השתלשלות האירועים הזו אחרי שני הפסדים צורמים בשלב הבתים, אך נבחרת העתודה שוב נמצאת בין ארבע המובילות באירופה. ישראל עלתה לחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 20 בפעם החמישית ברציפות עם ניצחון מרשים על גרמניה על רבע הגמר, כשפחות מיממה קודם לכן הנבחרת של אלעד חסין היממה גם את ספרד. היריבה של ישראל בחצי הגמר תהיה בלגיה, לה הפסידה בשלב הבתים ב-16 נקודות.

בשיחה ל-103FM בעקבות ההישג, סיפר מאמן הנבחרת אלעד חסין על מה שאמר לשחקניו לפני המשחק מול גרמניה: "ביקשתי בתדרוך שכל אחד יסתכל על התוצאה וינסה להשפיע בכל דרך. אני מאוד גאה בזה, השחקנים הקריבו הכל. ממוצע הגובה של הנבחרת הגרמנית הוא שני מטר, אבל הגודל לא תמיד קובע. אני שמח מאוד שעשינו ניצחון נגד נבחרת טובה, אגרסיבית ופיזית".

"לפני ספרד, אף אחד לא האמין בנו", אמר חסין, "בשיחה מול השחקנים אמרתי להם שצריך להאמין. מה שיפה בספורט הוא שהדמיון מנצח את ההיגיון".

אלעד חסין, מאמן נבחרת העתודה של ישראל
עוד הישג גדול לעתודה. חסין | אתר רשמי, fiba.com

על השיטה של הנבחרת אמר: "אנחנו עושים דברים טובים בהגנה, שילוב של הגנה אישית ואזורית. הגנה זה מחויבות של שחקנים. הם מקריבים את הגוף שלהם ולא מוותרים, אפילו שאנחנו בנחיתות גובה ופיזיות".

על מעורבתו של פיני גרשון הוסיף: "אני חייב לפיני הרבה מאוד מהקריירה שלי. ההתנהלות מולו זה יתרון אדיר. אין לנו מספיק זמן לתאר את תרומתו והשפעתו, וגם תמיד מצחיק איתו, שזה בכלל טוב".

חסין נשאל כיצד הוא מכין את הנבחרת למשחקים מול יריבות מאיימות בריבאונד, והשיב: "לבלגים שניצחו אותנו יש אופי וחיבור. מדובר במחזור מצוין של בלגיה שלא היה בעבר, אבל במשחק אחד הכול יכול להיות. אנו באים דרוכים ומוכנים עם כמה התאמות טקטיות, לבוא ולקחת את המשחק הזה. החבר'ה במוטיבציה מקסימלית לייצג את מדינת ישראל, לתת נחת ושמחה לכל האזרחים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי