מואן דן שפיגל עד דה רידר: בלגיה שוב תהיה המנחוס של נבחרת ישראל?

הפסדים דרמטיים, ניצחונות דחוקים ומאזן בעייתי: נבחרות ישראל מתקשות באופן מסורתי מול בלגיה ונכוו גם בקיץ הנוכחי, האם הפעם דני וולף ונועם יעקב יצלחו את המשוכה ויעברו את הכבשה השחורה?

(גודל טקסט)

ב-24 בנובמבר 2002 הגיעה נבחרת בלגיה ליד אליהו, והנחיתה על נבחרת ישראל מהלומה שלא ציפתה לה. קליעת המשך של תומאס ואן דן שפיגל 1.8 שניות לסיום העניקה לבלגים ניצחון 66:67 מפתיע, שהעמיד את ההעפלה של הכחולים-לבנים לאליפות אירופה בסכנה ממשית.

החבורה של מולי קצורין אמנם הצליחה להשתחל לאליפות ההיא בסופו של דבר, אבל זו הייתה עוד דוגמא אחת מני רבות למה שכבר הפך למסורת: כמעט בכל פעם שנבחרת ישראלית פוגשת מקבילה בלגית, היא מתקשה. לעיתים זה מסתיים בניצחון בשיניים, לפעמים זה נגמר עם הפסד, אבל תמיד זה הולך קשה.

הערב (שבת, 18:30) תעלה נבחרת העתודה לחצי גמר אליפות אירופה בהרקליון במטרה לעבור את מי שהפכה לכבשה השחורה של הכדורסל הישראלי. בלגיה כבר הביסה את ישראל בשלב הבתים, 70:54, ואחרי שמחקה פיגור של 17 נקודות והדהימה את ליטא ברבע הגמר, היא רוצה להשיג ניצחון נוסף על החבורה של אלעד חסין כדי לסדר לעצמה כרטיס היסטורי לגמר.

רון ציפר, שחקן נבחרת העתודה של ישראל
עוד אתגר בלגי לפנינו. רון ציפר מול תייס דה רידר בשלב הבתים | אתר רשמי, FIBA

הניצחון על ישראל לפני חמישה ימים לא היה הפעם הראשונה שנבחרת בכחול-לבן נכווית מול בלגיה הקיץ. בדיוק לפני חודש נבחרת הנשים של ישראל חטפה תבוסה ב-49 הפרש בפתיחת אליפות אירופה לנשים מול הבלגיות, שהמשיכו כל הדרך לזכייה בזהב.

אבל זה כבר הפך כמעט למסורת: נבחרת העתודה, למשל, רושמת הישגים נאים ביותר באליפויות אירופה לאורך השנים ובשנים האחרונות כבר הופכת למעצמה של ממש, אבל בכל הנוגע למפגשים עם בלגיה, היא עומדת על מאזן 3:3 לא מרשים במיוחד במפגשי ראש בראש לאורך השנים. שלושת הניצחונות, אגב, הסתיימו ביתרון של 7 נקודות ומטה.

שחקן נבחרת ישראל גיא פניני מול בלגיה
מסורת של אכזבות. גיא פניני מול בלגיה | מגד גוזני

כשזה נוגע לנבחרת הבוגרת, המאזן ההיסטורי חצוי גם כן, עם שישה ניצחונות ישראליים ושישה ניצחונות בלגים. במילניום הנוכחי המאזן נוטה לטובת ישראל עם 2:5, אבל ההפסד המפורסם ההוא בהיכל ב-2003 עדיין זכור היטב לחובבי הכדורסל, ולא מסיבות חיוביות.

את דמות הנבל בזמנו גילם תומאס ואן דן שפיגל, ומי שמאיים לגלם אותה הערב הוא תייס דה רידר, מלך הסלים של האליפות עד כה, ומי שהוגדר על ידי אלעד חסין כ"שחקן הטוב ביותר בטורניר". דה רידר בן ה-20 (2.03 מטר) שמשחק באנטוורפן כבר הספיק להיבחר לשחקן השישי של העונה בבלגיה, לקטוף את תואר השחקן הצעיר של העונה ולצוד את עיניהם של הסקאוטים, כשהוא מוביל את טבלת הקלעים של הטורניר ביוון עד כה עם 20.6 נקודות למשחק.

במשחק נגד ישראל בשלב הבתים דה רידר הסתפק ב-11 נקודות בלבד – הכי מעט שלו בטורניר – ובלגיה בכל זאת ניצחה; ברבע הגמר בלגיה השלימה מהפך גדול מול ליטא למרות שבדקות האחרונות שיחקה ללא דה רידר שיצא ב-5 עבירות; איך זה יסתיים הערב?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי