אלעד חסין: "אף אחד לא האמין שנהיה פה, רוצים להמשיך לחלום"

play
אלעד חסין, מאמן נבחרת העתודה של ישראל | אתר רשמי, fiba.com
נבחרת העתודה של ישראל חוגגת ניצחון בחצי גמר אליפות אירופה 00:34

מאמן נבחרת העתודה התרגש לאחר העלייה לגמר אליפות אירופה: "עושים כאן משהו לא ייאמן". וולף: "אם היו אומרים לי שנגיע לגמר, לא הייתי מאמין". יעקב: "הניצחון על ספרד הפך הכול". צפו בחגיגות

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה של ישראל הוכיחה הערב (שבת) פעם נוספת כי היא אימפריה בקנה מידה אירופי, לאחר שמחצה בחצי הגמר את נבחרת בלגיה 46:67 והעפילה לגמר אליפות אירופה עד גיל 20 בפעם הרביעית בחמש השנים האחרונות. ישראל הבטיחה מדליה וכעת ממתינה לה צרפת החזקה, שדרסה 51:98 את המארחת יוון בחצי הגמר השני.

נבחרת העתודה הבטיחה מדליה שישית בתולדותיה, אחרי מדליות הזהב ב-2018 ו-2019 ומדליות הכסף ב-2000, 2004 ו-2017.

אלעד חסין, מאמן נבחרת העתודה של ישראל
אלעד חסין, מאמן נבחרת העתודה של ישראל | אתר רשמי, fiba.com

המאמן אלעד חסין התרגש: "תחושות מדהימות, אף אחד לא האמין שנהיה פה. מעבר לקרדיט לשחקנים וצוות, אני רוצה להקדיש את הניצחון למשפחה שלי, לאשתי והילדות. הן רצו לבוא לחצי גמר, אמרתי להן לחכות יום אחד ושיבואו לגמר. עכשיו זה הזמן לבוא".

עוד אמר: "הסיפור פה זה נבחרת ישראל, לא אני, כמובן שאני נהנה. השחקנים מבצעים את מה שמבקשים עם תשוקה והקרבה, משחקים עם כאבים ושרירים תפוסים. זה ה-DNA של הנבחרת, ה-DNA של נבחרות ישראל זה אקס פקטור. עם ההכנה והגישה הכל מתחבר, עושים פה משהו לא ייאמן ורוצים להמשיך לחלום. אחרי שני ההפסדים בבתים הזכרנו לשחקנים שאנחנו יותר טובים ממה שהראינו, בין אם זה מול טורקיה ובין אם במשחקי האימון. לפעמים צריך קצת ביטחון לשחקנים, כמה התאמות טקטיות והרבה בקטע המנטלי. יש פה חיבור נהדר, משחקים אחד בשביל השני ובשביל הדגל. כשיש מחויבות כזו העבודה של המאמנים הרבה יותר קלה".

דניאל וולף, נבחרת העתודה של ישראל
דניאל וולף, נבחרת העתודה של ישראל | אתר רשמי, fiba.com

כוכב הנבחרת דני וולף: "בהגעה לאליפות היו הרבה ספקות וסקפטיות. אני שמח שהנבחרת התחברה, אם היו שואלים בתחילת הדרך אם נגיע לגמר, הייתי אומר שלא. אני בא לכל משחק בגישה חיובית, לא מתבייש מתחרות. אני לא מגיע כדי להוכיח את עצמי, אלא כדי לעזור לנבחרת לנצח".

על החיבור המהיר שלו אמר: "הגעתי לכאן לפני שישה שבועות מבלי להכיר אף אחד. יש לנו חיבור נהדר מחוץ למגרש, זה מה שמביא הצלחה. נצפה במשחק השני וננוח, נעשה את כל מה שהמאמנים אומרים כי עד עכשיו התוכנית שלהם עבדה".

נועם יעקב סיכם: "הרגשה נהדרת, זה היה קצת חלום ועכשיו אנחנו פה. הניצחון שלנו על ספרד הראה לנו שאנחנו יכולים לנצח כל נבחרת וזה הרים את המורל. אחרי שסיימנו אחרונים בבית, הראש לא היה במקום הכי טוב. הניצחון על ספרד הפך הכול".

נועם יעקב חוגג את ניצחון נבחרת העתודה של ישראל בחצי גמר אליפות אירופה
אפשר לנצח כל נבחרת. נועם יעקב | אתר רשמי, fiba.com

יובל לוין הוסיף: "תחושות מדהימות, לא הפסקנו להאמין וזו התוצאה. בהפסדים הייתה ירידת מתח מטורפת, כל אחד הלך לבד והתעסק בעצמו. המאמנים אמרו להישאר ביחד כמו שהיינו, ידענו שאנחנו יכולים לעשות את זה. אני עושה הכל כדי לעזור לנבחרת, הלוואי שנמשיך ככה עד הסוף. מדהים לשחק ליד דני וולף, הוא לוקח כל ריבאונד. על נועם יעקב אין מילים, הוא עושה מה שהוא רוצה. האם נביא את הזהב? חד משמעית כן".