חיה אחרת: צרפת האימתנית ממתינה לנבחרת העתודה בגמר

play
שחקני נבחרת העתודה של צרפת | אתר רשמי, fiba.com
נבחרת העתודה של ישראל חוגגת ניצחון בחצי גמר אליפות אירופה 00:34

אחרי שורה של הצגות בהפרשים גדולים לאורך אליפות אירופה, הצרפתים מחפשים תואר ראשון מאז 2010 ורוצים לנקום בישראל על שלושה הפסדים רצופים במעמד חצי הגמר בשנים האחרונות. הכירו את היריבה שמפרידה בין אלעד חסין לגביע

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תפגוש מחר (ראשון, 21:00) את נבחרת צרפת בגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה 2023, אחרי שזו הביסה הערב את המארחת נבחרת יוון בחצי הגמר בלא פחות מ-47 הפרש – 51:98.

עבור אנשי נבחרת ישראל, צרפת היא נבחרת חביבה בעיקר מהשנים האחרונות. ישראל מחצה את צרפת בחצי גמר אליפות אירופה 2017 בדרך לגמר 52:74, שנה לאחר מכן בחמניץ שבגרמניה ניצחה באותו המעמד את הצרפתים 57:83, ובאליפות אירופה שנערכה בישראל בשנת 2019, שוב צרפת בחצי הגמר, שוב ניצחון של ישראל, הפעם רק 70:81.

לצרפת יש זכייה אחת באליפויות אירופה לעתודה, משנת 2010, אז אנדרו אלביסי הוביל אותה לניצחון על יוון של ניקוס פאפאס וקוסטס פפאניקולאו. שנתיים לאחר מכן הופיעו בגמר נגד ליטא והפסידו 50:49 למרות שהסגל שלהם מנה את רודי גובר, ליאו וסטרמן, לואיס לברייה, ז'אן שארל ליביו ואקסל טופאן, האחרונים שחקנים שכיכבו ביורוליג בשנים האחרונות.

שחקני נבחרת העתודה של צרפת
דומיננטיות לכל אורך הטורניר. נבחרת צרפת | אתר רשמי, fiba.com

עם זאת, צרפת הנוכחית היא הנבחרת החזקה ביותר ביורובאסקט הנוכחי, לפחות בכל הנוגע לתוצאות. כל זאת למרות שהופיעה ללא השחקנים שהובילו אותה עד למדליית הכסף באליפות העולם עד גיל 19 לפני שבועיים וללא שני השחקנים הטובים ביותר שהיא הייתה יכולה להעמיד לאליפות הזאת – ויקטור וומבניאמה, הבחירה הראשונה בדראפט מסן אנטוניו, ובילאל קוליבאלי, הבחירה השביעית בדראפט מוושינגטון.

הצרפתים הביסו את גרמניה במשחק הפתיחה 63:80, המשיכו ל-20 הפרש על סלובניה לפני שהביסו את איסלנד 45:110 במשחק האחרון של שלב הבתים. בשמינית הגמר נתנו לפולין 34 הפרש, לפני שהתקשו מעט ברבע נגד סרביה הטובה עם ניצחון 73:82 והערב ניצחו גם את יוון בקלות.

ארמל טראורה, שחקן נבחרת העתודה של צרפת
מהבולטים בנבחרת. טראורה | אתר רשמי, fiba.com

השחקן הטוב ביותר של צרפת באליפות הוא הגארד אליאס קמרדין עם 13.4 נקודות למשחק אחרי עונה טובה באברו מהליגה השנייה. מתחת לסלים מככב בצרפת מקסים רנו הענק (2.16) שרשם העונה 9 נקודות ו-6 ריבאונדים באוניברסיטת סטנפורד ובאליפות קולע 11.4 נקודות וחוסם כמעט פעמיים למשחק.

שני המובילים הנוספים נמצאים בכנפיים של הצרפתים – ארמל טראורה היה חלק מהקבוצה של מטרופוליטן שהגיעה עד לגמר הפלייאוף העונה וקולע כמעט 10 נקודות בממוצע באליפות, ואילו אדמה אלפה באל שרושם 12.2 נקודות למשחק באליפות שיחק שנתיים באריזונה.

על הקווים של צרפת נמצא גוים ויזאד שמדריך בשש השנים האחרונות את וישי קלרמון מהליגה הצרפתית השנייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי