ישראל תדהים את צרפת בגמר? "אוהבים שהלחץ לא עלינו"

play
מעצמה בגילאים הצעירים. נבחרת העתודה של ישראל חוגגת ניצחון בחצי הגמר | אתר רשמי, fiba.com
נבחרת העתודה של ישראל חוגגת ניצחון בחצי גמר אליפות אירופה 00:34

נבחרת העתודה תעלה לגמר אליפות אירופה נגד הנבחרת החזקה שהביסה את כל יריבותיה עד למעמד הגמר (21:00), עם כמה מאות אוהדים מאחוריה. חסין ניסה להוריד את השחקנים לקרקע: "נצטרך משחק מושלם"

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה של ישראל תעלה הערב (ראשון, 21:00) אל הפרקט בהרקליון שבאי כרתים שביוון לגמר אליפות אירופה השישי בתולדותיה כשתפגוש את נבחרת צרפת, לה יהיה זה הגמר השלישי. ישראל, שהביסה את נבחרת בלגיה בחצי הגמר 46:67, תקווה לסיים את האליפות המפתיעה ביותר שלה עם זכייה שלישית בתואר.

אחרי שכבר העיפו את ספרד בשמינית הגמר ואת גרמניה ברבע הגמר, אל חצי הגמר הגיעה ישראל עם תחושה שהיא לפחות שווה לבלגיה, אותה נבחרת שהביסה אותה במשחק הנועל של שלב הבתים ב-16 הפרש. אחרי מחצית ראשונה שקולה התפוצצה ישראל ועלתה כבר כמעט ל-30 נקודות יתרון, עם משחק מרשים של דני וולף.

נועם יעקב חוגג את ניצחון נבחרת העתודה של ישראל בחצי גמר אליפות אירופה
אפשר לנצח כל נבחרת. נועם יעקב | אתר רשמי, fiba.com

עוד בנושא

אימפריה: נבחרת העתודה הביסה את בלגיה בדרך לגמר אליפות אירופה
מעצמה צעירה: חזרה לגמרים הקודמים של נבחרת העתודה
אלעד חסין: "אף אחד לא האמין שנהיה פה, רוצים להמשיך לחלום"
חיה אחרת: צרפת האימתנית ממתינה לנבחרת העתודה בגמר
"לארי בירד הישראלי": דני וולף ממשיך להדהים באליפות אירופה

נבחרת העתודה של ישראל חוגגת ניצחון בחצי גמר אליפות אירופה
נבחרת העתודה של ישראל חוגגת ניצחון בחצי גמר אליפות אירופה | אתר רשמי, fiba.com

על הפרקט חגגו שחקני הנבחרת עם מאות אוהדים בכחול לבן, שאמורים לתת להם תחושה ביתית גם הערב, אבל כבר בחדר ההלבשה ניסה המאמן אלעד חסין להוריד את השחקנים לקרקע לקראת משחק הגמר. לאחר מכן צפו בצוות המקצועי ביחד עם אנשי איגוד הכדורסל במפגש בין צרפת ליוון, והתרשמו מאוד מהיריבה שמחכה להם בגמר.

"אין ספק, אנחנו אנדרדוג, אבל אנחנו אוהבים שהלחץ לא עלינו", אמר אחד מאנשי הנבחרת אמש, "אנחנו מאמינים שאפשר לצאת עם הזהב, אבל נצטרך משחק מושלם".

בנבחרת סיפרו על התעניינות רבה בקרב ישראלים שנמצאים בהרקליון ובסביבותיה לקראת המשחק, וההערכות הן שכמה מאות אוהדים נוספים יחברו למשפחות, לאוהדים שכבר נמצאים ולאנשי איגוד הכדורסל, שדחפו את הנבחרת במשחקים האחרונים.

נועם יעקב, נבחרת העתודה של ישראל
תצוגה מרשימה נוספת. נועם יעקב | אתר רשמי, fiba.com
דניאל וולף, נבחרת העתודה של ישראל
דניאל וולף, נבחרת העתודה של ישראל | אתר רשמי, fiba.com

צרפת היא הנבחרת החזקה ביותר ביורובאסקט הנוכחי, לפחות בכל הנוגע לתוצאות, וזאת למרות שהופיעה ללא השחקנים שהובילו אותה עד למדליית הכסף באליפות העולם עד גיל 19 לפני שבועיים, וללא שני השחקנים הטובים ביותר שהיא יכלה להעמיד לאליפות הזאת, ויקטור וומבניאמה, הבחירה הראשונה בדראפט מסן אנטוניו, ובילאל קוליבלי, הבחירה התשיעית בדראפט מוושינגטון.

הצרפתים הביסו את גרמניה במשחק הפתיחה 63:80, המשיכו ל-20 הפרש על סלובניה לפני שהביסו את איסלנד 45:110 במשחק האחרון של שלב הבתים. בשמינית הגמר נתנו לפולין 34 הפרש, לפני שהתקשו מעט ברבע נגד סרביה הטובה עם ניצחון 73:82 והערב ניצחו גם את יוון בקלות.

השחקן הטוב ביותר של צרפת באליפות הוא הגארד אליאס קמרדין עם 13.4 נקודות למשחק אחרי עונה טובה באברו מהליגה השנייה. מתחת לסלים מככב בצרפת מקסים רנו הענק (2.16) שרשם העונה 9 נקודות ו-6 ריבאונדים באוניברסיטת סטנפורד ובאליפות קולע 11.4 נקודות וחוסם כמעט פעמיים למשחק. שני המובילים הנוספים נמצאים בכנפיים של הצרפתים – ארמל טראורה היה חלק מהקבוצה של מטרופוליטן שהגיעה עד לגמר הפלייאוף העונה וקולע כמעט 10 נקודות בממוצע באליפות, ואילו אדמה אלפה באל שרושם 12.2 נקודות למשחק באליפות שיחק שנתיים באריזונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי