באירופה צופים לישראל עתיד ורוד: "שימו לב אליהם בעוד כמה שנים"

play
דני וולף עם נועם יעקב שחקני נבחרת העתודה של ישראל | אתר רשמי, איגוד הכדורסל
שחקני נבחרת העתודה חוגגים לפני גמר אליפות אירופה 00:41

אנשי כדורסל באירופה נדהמו מנבחרת העתודה למרות ההפסד בגמר: "פשוט וואו, להסיר את הכובע. תצוגה מדהימה". וולף ויעקב מציתים את הדמיון, וגם בצרפת מודים: "סבלנו הרבה"

(גודל טקסט)

למרות שלא הצליחה להשיג מדליית זהב שלישית בתולדות הכדורסל הישראלי באליפויות אירופה, נבחרת העתודה סיימה אמש (ראשון) טורניר אדיר עם המון מחמאות וסיבות לאופטימיות, וגם ברחבי היבשת מנבאים לכחולים-לבנים עתיד מבטיח.

אנשי כדורסל ברשתות החברתיות וכלי תקשורת התלהבו מהיכולת של נועם יעקב, דני וולף וחבריהם. העיתונאי האיטלקי מרקו פגליאריצ'יו הדגיש את ההצלחות הישראליות בשנים האחרונות באליפויות אירופה עד גיל 20: "כסף ב-2017, זהב ב-2018 ו-2019, מקום רביעי ב-2022, כסף ב-2023. אבדיה, בלאט, זוסמן, מדר, יעקב, וולף… שימו לב אליהם בעוד כמה שנים".

גם השדר הבריטי ג'וש בט נתן תחזית ורודה: "נבחרת העתודה של ישראל הייתה מצוינת בטורניר הזה. עתיד הכדורסל הישראלי בהחלט מרגש ומבטיח!". הקולגה שלו בפיב"א, ג'ף טיילור, הסכים: "ישראל סיפקה תצוגה מדהימה, אין לה במה להתבייש". אלכס פרושוטה האוקראיני נפעם אף הוא: "מסיר את הכובע בפני נבחרת ישראל. חמישה חצאי גמר רצופים. ארבעה גמרים בשש שנים. וואו. פשוט וואו".

רון ציפר עם נועם יעקב שחקני נבחרת העתודה של ישראל
יש הרבה סיבות לאופטימיות. נועם יעקב ורון ציפר | אתר רשמי, fiba.com

הנבחרת של אלעד חסין הייתה היחידה ששלחה שני נציגים לחמישיית הטורניר. נועם יעקב, לדעת רבים הגארד הטוב ביותר באליפות, סיפק גמר מדהים לכל הדעות עם 31 נקודות, 3 ריבאונדים ו-5 אסיסטים: "הנשמה של ג'מאל מארי נכנסה לתוכו הערב", צייץ כתב הכדורסל היווני כריסטוס צאלטאס. גם בצרפת התרשמו מהגארד שישחק כידוע בשורות וילרבאן בעונה הקרובה.

דני וולף כאב בסיום את החטאת העונשין שהייתה יכולה להביא מדליית זהב בשניות הסיום של הרבע הרביעי, אבל את האליפות שפתח כאלמוני הוא סיים כאחת ההבטחות הגדולות לנבחרת ישראל הבוגרת בשנים הקרובות. צאלטאס החמיא גם לו: "יש לו תנועות של שחקן פנים מנוסה, אבל הוא רק בן 19. זה מרשים איך הוא משפיע על המשחק במגוון דרכים".

נבחרת העתודה של ישראל טקס מדליות
היו קרובים, סיימו במקום השני והמכובד. נבחרת העתודה | אתר רשמי, אתר FIBA

עוד על נבחרת העתודה

וולף מירר בבכי, אלעד חסין: "הצגנו לב גדול מול נבחרת חזקה מאיתנו"
יעקב ביורוליג, וולף יתקדם ביל, ומה עם האחרים? עתיד כוכבי העתודה
מדר, יעקב, שרף, וולף ואבדיה בחמישייה? חלום יורובאסקט 2029

בתקשורת הצרפתית חגגו כמובן את הזכייה של נבחרתם הצעירה בזהב ראשון זה 13 שנים, אבל גם נתנה את ההכרה למפסידים. באתר ווסט-פראנס ערכו השוואה ליריבה שאותה הביסה האלופה ב-47 הפרש בחצי הגמר: "אם יוון וישראל חולקות את אותם הצבעים בדגלים שלהן, הרי שרמת הכדורסל בנבחרת שלהן עד גיל 20 שונה בתכלית".

ב"לה פריזיאן" הודו: "צרפת, שריסקה ודרסה את כל יריבותיה בטורניר בהפרש ממוצע של 32 נקודות, סבלה לפני שהצליחה להתגבר על היריבה המפתיעה בגמר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי