"היום מתחילים לעכל את ההישג, כולם יקחו את זה לעוד הרבה שנים"

עוזר מאמן נבחרת העתודה עמית שרף סיכם טורניר ב-103FM: "צרפת מעצמה, אבל אנו יודעים לחפות על זה בדברים אחרים". וגם: עתידם של וולף ויעקב

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה סיימה את אלופת אירופה הנהדרת במבחינתה בתחושת פספוס. הנבחרת ישראלית הדהימה את כל אירופה כשהדיחה את ספרד, גרמניה ובלגיה בדרך לגמר, בו כמעט היממה את צרפת החזקה אך לבסוף נכנעה לה אמש (ראשון) בהארכה.

מי ששימש כעוזר המאמן של אלעד חסין ובעונה הקרובה יאמן את הפועל חולון, עמית שרף, התראיין ל-103FM וסיכם את הגמר הדרמטי בכרתים: "התאכזבנו מאוד. הכאב שלי היה ראות שחקנים כל כך עצובים ומבואסים, לעומת היוונים שאמנם הפסידו לצרפת בחצי הגמר אבל ניצחו במשחק על מדליית הארד. הם מאוד שמחו בפודיום ואנחנו היינו מאוד מבואסים, אז יש תחושה של פספוס אבל עם גאווה מאוד גדולה".

עוד מההישג של העתודה

הילד שצעק זאב זאב: מסע שכולו קסם הסתיים במילה אחת אכזרית
נועם יעקב: "השתקנו את כולם, אני עוד אחזור בשביל הזהב"
וולף יתקדם בייל, יעקב ביורוליג, ומה עם האחרים? עתיד כוכבי העתודה
יעקב, וולף, שרף, מדר ואבדיה באותה חמישייה? חלום יורובאסקט 2029

"הייתה תחושה של חיבור, תחושה מאוד מיוחדת", הוסיף שרף שעבורו הייתה זו האליפות הראשונה, "הם שיחקו באמת בשביל הנבחרת, ובשבילנו זה היה מדהים. מה שהם עשו הגנתית נגד נבחרות יותר חזקות היה ממש מדהים".

"היום מתחילים לעכל כולם את גודל ההישג ולא רק את הפספוס – כי אתמול התחושה להגיע כל כך קרוב מול נבחרת שניצחה במשחקיה ב-33 הפרש בממוצע הייתה כואבת מאוד וזה התפרץ החוצה. היום התחושות הן יותר טובות, אתה מתחיל לעכל. כולם יקחו איתם את זה לעוד הרבה שנים".

נבחרת העתודה
נבחרת העתודה | אתר רשמי, FIBA

בהמשך התייחס שרף לאלופה הטרייה צרפת: "באמת יש לצרפתים סגל מאוד איכותי, אבל אצלנו מביאים משהו קצת שונה – בניסיון בליגה ראשונה שאולי להם פחות יש. הם מעצמה בגילאים האלה ,אבל תמיד אני חושב שנבחרות ישראל יודעות לחפות על זה בדברים אחרים – בעבודת צוות, בתיאום, בחיבור ובמחויבות, זה היה מאוד יפה".

באשר לשילוב השחקנים מהעתודה בליגה הראשונה, אמר: "רוב השחקנים הם עדיין לא שחקני ליגה ראשונה, אלא שנייה. צריך להעצים את השחקנים האלה. אני רואה המון ליגה לאומית, אנחנו צריכים לקחת אותם ולהאמין בהם".

דני וולף נבחרת העתודה
העתיד ורוד. וולף ויעקב | אתר רשמי, אתר FIBA

שרף נשאל גם על השחקן המפתיע של הטורניר, דני וולף שהגיע לנבחרת מאוניברסיטת ייל: "שחקן מאוד מיוחד וגם בן אדם שהתחבר לנבחרת ולשחקנים בצורה מדהימה. המשפחה שלו מאוד התחברה ויש לה קשר מאוד גדול לארץ. לגבי הכדורסל זו שאלה גדולה, אני בטוח שהוא והמשפחה שלו עכשיו מתלבטים מאוד בנושא. אם הוא לא היה עכשיו שחקן במכללות, אני מעריך שהוא כבר היה מקבל חוזה מקצועי לכמה שנים. בארץ בטוח, ואולי אפילו במקום אחר. אלעד חסין וחזי מנהל הקבוצה גילו אותו. אנחנו נתנו לו את השקט שלו שם, וגם היום, הוא צריך לקבל את ההחלטות שלו, ואני מקווה בשבילו שיעשה את ההחלטות הנכונות, אני לא יודע מה הן".

על הישראלי השני שנבחרת לחמישיית הטורניר, נועם יעקב, אמר שרף: "הוא עשה התקדמות. אני גם חושב שהוא קיבל הרבה מהפועל ירושלים, זה נתן לו הרבה ניסיון של כדורסל בוגרים. אני חושב שבווילרבאן מאמינים בו, החתימו אותו לחוזה ארוך טווח. אני לא מודאג, גם אם הוא לא ישחק ביורוליג בהתחלה. יש שחקנים שהגובה או הנתונים לא מגדירים אותם, בתור מאמן אתה יודע שהוא בהגנה, בהתקפה, עם מחויבות. הוא עושה את השחקנים לידו יותר טובים, יש לו הרבה דברים להשתפר בתור שחקן בן 19 אבל אני חושב שהוא יימצא את מקומו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי