הישג שיא: נבחרת העתודה נשים עלתה לרבע גמר אליפות אירופה

הנבחרת של טל נתן חזרה מפיגור 16 וניצחה את פינלנד 53:63 בדרך לעלייה ראשונה בהיסטוריה לשמונה האחרונות באירופה שם תחכה לה ספרד החזקה או שבדיה. הילה קארש הצטיינה עם 20 נקודות ו-11 ריבאונדים

(גודל טקסט)

הקיץ הנהדר של הנבחרות הצעירות של ישראל לא נגמר. נבחרת העתודה נשים של ישראל העפילה היום (רביעי) לראשונה בתולדותיה לרבע גמר אליפות אירופה אחרי ניצחון 53:63 על נבחרת פינלנד בשמינית הגמר. זוהי העפלה ראשונה של נבחרת צעירה בכדורסל נשים לשלב שמונה האחרונות מאז שנבחרת הנערות עשתה זאת בשנת 1971. ברבע הגמר תפגוש ישראל את המנצחת במשחק בין ספרד החזקה והפייבוריטית לזהב, לשבדיה.

הילה קארש, שחקנית נבחרת העתודה של ישראל
הילה קארש, שחקנית נבחרת העתודה של ישראל | אתר רשמי, FIBA
טל נתן, מאמן נבחרת העתודה נשים
הישג מדהים. המאמן טל נתן | אתר רשמי, FIBA

ישראל, שהרשימה בשלב הבתים, פתחה את המשחק רע וראתה את הפיניות בורחות ל-4:18 ברבע הראשון וליתרון 16 במהלך הרבע השני לפני שהחלה לנגוס בהפרש וירדה למחצית בפיגור 26:33. במחצית השנייה התמונה הייתה שונה לחלוטין, ישראל פתחה בריצת 0:8, עלתה ליתרון ולא הביטה לאחור כשאת הרבע השלישי היא מסיימת ביתרון 43:52. ברבע האחרון הצליחה ישראל להימנע מקאמבק של פינלנד וגמרה את המשחק עם ניצחון 53:63.

הילה קארש הייתה השחקנית המצטיינת של הנבחרת של טל נתן עם 20 נקודות (3 מ-6 מחוץ לקשת) 11 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. תמר זינגר הוסיפה 16 נקודות ו-8 אסיסטים ודוריאן דהן סוהיץ' קלעה 10 נקודות. עוד קלעו לישראל: אמי רינת 7 נקודות ו-5 ריבאונדים, נוגה אטינגר 4, נעמה הלוי 4, עמית טרנר 2. שותפו ולא קלעו: אליס חטוקאי והדר כהן.