מכה לנבחרת ישראל: דני אבדיה לא ישחק בחלון המוקדמות הקרוב

play
מאמין בסיכוי לזכות ביורובאסקט. אבדיה בנבחרת העתודה | ברני ארדוב
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל במסיבת עיתונאים 02:55

בחסות הסיכום בין פיב"א ל-NBA, וושינגטון וויזארדס החליטה לא לשחרר את הפורוורד למשחקים נגד פולין ואסטוניה בעוד שבועיים

(גודל טקסט)

בשורה מאכזבת לנבחרת ישראל לקראת חלון המשחקים הקרוב במוקדמות אליפות העולם בכדורסל: איגוד הכדורסל הודיע היום (חמישי) כי דני אבדיה לא יוכל להשתתף במשחקים נגד פולין ואסטוניה, כיוון שעל פי הסיכום בין פיב"א ל-NBA, רק שחקנים שקיבלו שחרור מקבוצותיהם יוכלו להירשם.

כזכור, אבדיה חזר ארצה לפני כחודשיים עם סיום העונה של וושינגטון וויזארדס, והודיע כי יעמיד את עצמו לרשות הנבחרת, כאשר במקביל החלו מגעים מטעם איגוד הכדורסל באמצעות פיב"א כדי להסדיר את שחרורו של הפורוורד לחלון שיחל בסוף החודש, וגם השחקן עצמו הביע בפני הוויזארדס את רצונו לייצג את המדינה.

למרות שאבדיה הצהיר במסיבת עיתונאים בסוף אפריל כי המנהל המקצועי של וושינגטון, טומי שפרד, הביע תמיכה ברצונו לשחק בנבחרת ישראל, האיגוד הסביר היום כי שפרד הודיע לפני מספר ימים שלאבדיה נקבעה תכנית אימונים מראש – והוא לא יוכל לשחק בחלון המוקדמות הזה. ההחלטה תקפה גם לגבי שאר השחקנים האירופיים בקבוצה מבירת ארצות הברית. שפרד הבהיר לאנשי האיגוד כי אבדיה יוכל כמובן ללבוש את מדי הנבחרת בחלון אוגוסט ובאליפות אירופה שתיפתח ב-2 בספטמבר בפראג.

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס
וושינגטון הערימה קשיים. אבדיה | אודי ציטיאט

כאמור, לנבחרת ישראל מצפים בחלון הזה שני משחקים: ב-30 ביוני בפולין וב-3 ביולי מול אסטוניה בהיכל קבוצת שלמה שבתל אביב. הנבחרת של גיא גודס מדורגת שנייה בבית ד', עם שני ניצחונות ושני הפסדים, כשהיא זקוקה לניצחון אחד נוסף כדי להבטיח את מקומה בשלב הבתים השני של מוקדמות אליפות העולם, ואם תרצה לשמור על סיכוי סביר להעפיל לאליפות, היא תהיה חייבת לנצח את שני המשחקים.