"כשהכדור נמצא בידיים של נועם יעקב, להגנה אין זמן למצמץ"

ב"באסקטניוז" התרשמו מהרכז בן ה-18 שכיכב באליפות אירופה לנוער: "ישראל מגדלת סוללה מרשימה של גארדים, שנה אחרי שנה"

(גודל טקסט)

הכדורסל הישראלי סופר הקיץ שני חברים בחמישיות המצטיינים של אליפויות אירופה לעתודה ולנוער, ומקווה שכוכב נבחרת הקדטים בן שרף ישלים את הטריו בטורניר שייצא לדרך בשבת. בינתיים מתרשמים באירופה מכוכב נבחרת הנוער של ישראל, נועם יעקב, שנכנס לחמישיית הטורניר למרות שהנבחרת של אלעד חסין סיימה אותו רק במקום השמיני.

"ישראל מייצרת סוללה מרשימה של גארדים, שנה אחרי שנה", כתבו ב"באסקטניוז" בהתייחס ליעקב, אחרי שגם נועם דוברת נבחר לחמישיית הטורניר עד גיל 20. "דוברת היה אולי הרכז הכי טוב באליפות אירופה לנבחרות עתודה, ובאליפות הנוער הגיע תורו של נועם יעקב, שמסתמן כאחד הרכזים הכישרוניים בדורו".

שחקן נבחרת הנוער של ישראל נועם יעקב
יכולת מרשימה. נועם יעקב | אתר רשמי, אתר פיב"א

יעקב תואר כ"מאסטר בפיק אנד רול", ולראייה הובא תימוכין סטטיסטי: יעקב היה שותף ל-6.3 פיק אנד רולים בממוצע למשחק באליפות, וייצר מהם 1.09 נקודות פר מהלך – נתון מרשים לכל הדעות. "הוא פשוט יודע אינסטינקטיבית מתי למסור ומתי לזרוק. ואם הוא מוסר, הוא יודע איך לחלק את המסירה הכי נכונה והיא נוחה. במצבים האלה, הוא משחק כמו אולר שוויצרי. כשהכדור נמצא בידיים שלו, להגנה אין זמן למצמץ", ציינו.

בדוח על יעקב ציינו שאלמנט הקליעה מבחוץ עדיין טעון שיפור אצל יעקב, למרות שדייק ב-39% מהשלוש בטורניר. לסיכום, הסביר הכותב, "תחושת הבטן שלי היא שבעוד זמן קצר, נוכל להתחיל לשפוט את יעקב כשיקבל דקות משמעותיות ברמות הגבוהות, וזה די מרגש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי