עתיד מזהיר: הקיץ הנפלא של נועם דוברת, נועם יעקוב ובן שרף

play
נועם דוברת, נועם יעקב, בן שרף | אתר רשמי, אתר פיב"א
גבי צ'אצ'אשווילי שחקן נבחרת ישראל 02:11

עתודה, נוער, קדטים: בכל אחת מאליפויות אירופה האחרונות נצץ גארד ישראלי והצית את הדמיון של חובבי הענף. כך זה נראה

(גודל טקסט)

נבחרת הקדטים סיימה אמש (שבת) קיץ נפלא עבור הנבחרות הצעירות של ישראל באליפויות אירופה. נזכיר, למי ששכח: נבחרת העתודה הגיעה עד חצי הגמר וסיימה בסופו של דבר במקום הרביעי, נבחרת הנוער הגיעה עד רבע הגמר וסיימה בסופו של דבר במקום השמיני, ונבחרת הנוער הודחה אף היא ברבע הגמר, וסיימה חמישית. המשותף לכל הנבחרות הללו – לכולן היה כוכב אחד מרכזי, שהיה גם אחד מכוכבי האליפות: נועם דוברת, נועם יעקב ובן שרף. כך נראה הקיץ שלהם.

נועם דוברת (נבחרת העתודה, הפועל ירושלים, בן 20, 1.95 מ')

הגארד של הפועל ירושלים, שנכלל בסגל המורחב של הנבחרת הבוגרת למוקדמות אליפות העולם והיורובאסקט, נכלל בחמישיית הטורניר, והמספרים בהחלט מגבים זאת. דוברת סיים במקום הרביעי בטבלת הקלעים (17.7 נקודות למשחק), שביעי בטבלת האסיסטים (4.4), ו-21 בטבלת הריבאונדים (5.4).

משחק השיא: במעמד הגדול מכולם – חצי הגמר מול ספרד, כשכל העיניים היו נשואות אליו. דוברת עמד בלחץ, עם 26 נקודות (10 מ-18 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. לצערו, זה נגמר בהפסד.

נועם יעקוב (נבחרת הנוער, וילרבאן, בן 17, 1.86 מ')

הרכז התזזיתי ששיחק אשתקד בקבוצה הצעירה של וילרבאן עשוי לקבל העונה דקות גם בקבוצה הבוגרת, בין היתר בזכות ההצגות הנפלאות באליפות אירופה לנוער. יעקוב דורג שני בטורניר בנקודות למשחק (19.3), ועשה זאת ביעילות יוצאת דופן – 47.1 אחוז מהשדה היו לו (מקום שישי באליפות), ו-39.3 אחוז מחוץ לקשת (מקום שמיני באליפות). תוסיפו לכך 6 אסיסטים למשחק (מקום ראשון באליפות) ו-6 ריבאונדים למשחק (מקום 15 באליפות), וקיבלתם טורניר יוצא דופן. גם הוא, כמו דוברת, נבחר לחמישיית האליפות.

משחק השיא: 35 נקודות (13 מ-21 מהשדה, 6 מ-6 מהקו), 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים במשחק הדירוג מול איטליה. זה אמנם נגמר בהפסד, אבל אף שחקן אחר באליפות הזו לא הצליח לקלוע יותר נקודות במשחק בודד.

בן שרף (נבחרת הקדטים, אליצור נתניה, בן 16, 1.95 מ')

גמר אליפות אירופה לקדטים ייערך היום, ולאחריו תיבחר חמישיית הטורניר, וניתן רק להניח שגם שם יהיה נציג לישראל, ולנציג הזה יקראו בן שרף. אחד הכשרונות הייחודיים שצמחו בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות מוביל את האליפות בנקודות למשחק (24.3), כשרק בשניים מתוך שבעת משחקיו הצליחו היריבות להחזיקו אותו על מתחת 27 נקודות (וגם במקרים הללו, קלע 17 ו-19 נקודות). כמו כן, הוסיף 4.1 אסיסטים למשחק (חמישי באליפות) ו-6.7 ריבאונדים לערב (16 באליפות). גם בטבלת החטיפות התברג בטופ 10, עם 2.3 לערב (מקום תשיעי באליפות). אשר לנקודות המדד (22.9), הוא שני בכל הטורניר רק לדויד מירקוביץ' המונטנגרי (25.9).

משחק השיא: שיא הנקודות שלו אמנם הגיע ברבע הגמר מול יוון (30), אבל אנחנו נלך דווקא על שמינית הגמר, כשסיפק תצוגת תכלית של 28 נקודות, 10 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-4 חטיפות מול סרביה. והכי חשוב: ניצחון יוקרתי על אחת הנבחרות המוכשרות ביבשת. הילד עוד יגיע רחוק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי