בנבחרת ישראל שוקלים שינוי: "יותר מדי שחקנים מתעסקים בעצמם"

play
הפסד לא מתוכנן. שחקני הנבחרת הערב | קובי אליהו
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 29.8 05:11

השחקנים יצאו כעוסים מהאולם אחרי אסיפה קשה, הצוות ערך שיחה אל תוך הלילה בתום ההפסד לשבדיה רגע לפני היורובאסקט: "צריכים לשים את האגו בצד". בלאט: "לא באנו בגישה הנכונה". מקל: "לא זלזלנו, זו יכולה להיות קריאת השכמה"

(גודל טקסט)

דאגה גדולה בנבחרת ישראל אחרי ההפסד 95:83 לנבחרת שבדיה אמש (ראשון) בתל אביב במסגרת המחזור השמיני של מוקדמות אליפות העולם 2023. בנבחרת שקלו אל תוך הלילה את הצעדים שיבצעו עד לפתיחת אליפות אירופה בעוד ארבעה ימים, כאשר בעוד 48 שעות ימריאו לפראג. צוות האימון והניהול המורחב של הנבחרת נשאר בחדר המאמנים באולם הרבה אחרי שכל השחקנים, האוהדים והמאבטחים עזבו את המקום, ודן באפשרויות העומדות בפניו.

עוד קודם לכן נערכה אסיפה בת יותר מחצי שעה בה נשאו דברים המאמן גיא גודס וחלק מהשחקנים, כשעיקר הנושאים שעלו בשיחה היו הגישה וחוסר המחויבות שהוצגו בתקופה האחרונה. לאחר מכן החלו השחקנים לצאת מהאולם, כשצוות האבטחה מפנה את רובם מיציאה צדדית ולא דרך הקהל שהמתין להם, דבר שלא התאים לפורוורד הפועל תל אביב תומר גינת, שכעס על ההחלטה והחליט לפגוש את הקהל בדרכו החוצה.

ג'ון דיברתולומאו, שחקן נבחרת ישראל
בנבחרת שוקלים שינוי של הרגע האחרון. דיברתולומאו | דני מרון

"אנחנו בסיטואציה קשה מאוד, כמה ימים לפני האליפות", הודה במהלך הלילה אחד מאנשי הנבחרת, "זה השלב שכל אחד מהשחקנים והאנשים שמסביב לנבחרת צריך לשים את האגו שלו בצד ולהבין שיש פה נבחרת. יש פה יותר מדי שחקנים שמתעסקים בעצמם. הגיע הזמן לשינוי, אחרת נסיים את היורובאסקט עם כישלון גדול".

בנבחרת שוקלים לבצע שינוי של הרגע האחרון בסגל לאליפות. אמש לא התלבשו למשחק ג'ון דיברתולומאו ונועם דוברת, אחרי שלפני כן שוחררו גבי צ'אצ'אשווילי, יפתח זיו, ניב משגב ובר טימור הפצוע. לאחר שהוחלט לא להלביש את דיברתולומאו, המתאזרח היחיד בסגל, החלו לצאת קולות מהמחנה שלו כי הוא יעדיף לא לצאת לאליפות בסיטואציה הזאת, דבר שבנבחרת מאוד לא אהבו.

תמיר בלאט, נבחרת ישראל
ערב טראומתי. תמיר בלאט | קובי אליהו

והיה גם משחק טראומתי מאוד. ישראל פיגרה בפתיחה מול השבדים, שעד אמש ניצחו רק שני משחקים במוקדמות גביע העולם, אלא שדקות טובות של ים מדר נתנו להם יתרון 24:28, אבל זהו. השבדים רצו ליתרון דו ספרתי, ישראל הצליחה לצמצם למינוס שלוש ברבע האחרון ולא הצליחה להפוך. מלבד מדר שסיים עם 27 נקודות, ודקות טובות בהתקפה של רומן סורקין, אף אחד לא עמד בציפיות ממנו. דני אבדיה שקלע 13 נקודות "הצליח" לסיים עם מדד הפלוס-מינוס הנמוך בנבחרת: מינוס 20. ג'ייק כהן לא שותף בכלל במחצית השנייה.

"לא באנו בגישה הנכונה, אולי קצת המעטנו בערך הקבוצה השנייה וזה חבל, כי באמת לא הופענו בצד ההגנתי ואנחנו צריכים לבוא מרוכזים לאליפות אירופה", אמר בסיום תמיר בלאט שקלע 8 נקודות, "יש ימים שמשהו לא מתחבר וזה היה אחד מהימים האלה. אנחנו נצטרך לראות וידאו והדבר הכי חשוב זה להישאר ביחד ולהאמין בעצמנו. אנחנו מתחילים את אליפות אירופה שחיכינו לה הרבה שנים ואנחנו צריכים להיראות אחרת. אני לא מתעסק בהרכבים, את זה צריך לשאול את גיא (גודס). אני מאמין שכל אחד שעולה על המגרש משאיר הכל".

דני אבדיה נבחרת ישראל עצבני על הספסל
ימים ספורים לאליפות אירופה, המצב מדאיג. אבדיה על ספסל הנבחרת | קובי אליהו

הקפטן גל מקל אמר: "זאת יכולה להיות קריאת השכמה וזה תלוי בנו מה ניקח משני המשחקים הלא טובים האלה, אני מאמין בנו, הראינו שאנחנו יכולים להתמודד עם הרבה מאוד קבוצות, אבל אם אנחנו לא נעשה את הדברים שמייחדים אותנו, אז אנחנו יכולים להפסיד גם לכל קבוצה. קודם כל, הגנתית אנחנו מפוזרים, לא מרוכזים ובואו נגיד שכל אחד עושה מההרגלים שלו ואנחנו לא עוקבים אחרי תוכנית המשחק כיחידה אחת, ורואים את זה וזה פשוט עניין של ריכוז. בהתקפה מה שייחד אותנו בשנים האחרונות זה החלוקה של הכדור והזרימה, הפרגון, כמה פעולות בהתקפה ולא שבירת תרגילים, וככה מעין פאניקה כזו. אם אנחנו נחזור לשטף שלנו, ניראה טוב. ואם לא נחזור, אז אנחנו נהיה תקועים".

מקל הוסיף: "לא זלזלנו, כל הכבוד לשבדים ששיחקו מאוד יפה היום. אני חושב שאנחנו הפסדנו את המשחק, זה לא שהם ניצחו. הם שיחקו מאוד יפה, אבל לא היינו ברמה שאנחנו מצפים מעצמנו וזה יכול ללכת לשני כיוונים – או שאנחנו עכשיו מורידים את הראש, וראינו שזה קצת השפיע עלינו בזריקות עונשין, בזריקות פתוחות ודברים כאלה, או שאנחנו מסתכלים רגע על מה שקרה בשבוע האחרון, מרימים את הראש, מאמינים אחד בשני ובאים לתת בראש כבר בסוף השבוע בפראג".

על הפרקט, הקפטן והמאמן גיא גודס שוחחו עם דני אבדיה, כשמקל סיפר: "אין ספק שהוא כוח והשחקן הכי בכיר שלנו, וברמה ההתקפית וההגנתית הוא יכול לתרום בכל אספקט של המשחק. יש פה איזה אלמנט שאנחנו צריכים אותו מאוד מרוכז גם בהגנה וגם בהתקפה ואנחנו נעשה הכל כדי שזה יהיה ככה. הוא באמת הכי חיובי שיש והכי רוצה שהנבחרת תצליח, בלי טיפת אגו ובלי מניירות, ואנחנו כקבוצה צריכים לעשות את הכל בשביל שהוא ירגיש טוב וירגיש בשטף, כי הוא יעזור לנו. הוא כח שאנחנו חייבים אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי