זופר אבדיה נגד הוותיקים בנבחרת ישראל: "לא תומכים בדני"

אביו של הכוכב בדברים חריפים: "שמים את כל הנבחרת על הכתפיים של ילד בן 21. על המגרש אין לו תמיכה מהשחקנים ומהמאמן. הוא כוכב הספורט הכי גדול בישראל"

(גודל טקסט)

משפחת אבדיה ממשיכה לרכז הרבה תשומת לב בתקשורת הסרבית במהלך היורובאסקט, בין היתר בשל ה"דרבי" אתמול בין נבחרות ישראל וסרביה, אבל לא רק. אביו של דני אבדיה, שחקן העבר האגדי זופר, נמצא כמובן בפראג והוא התראיין ל"טלגרף" הסרבי והשמיע ביקורת חריפה נגד נבחרת ישראל.

"לא קל לדני, הוא רק בן 21 וכל הנבחרת בנויה עליו ותלויה בו", אמר זופר, "על המגרש לא נראה שיש לו תמיכה מהמאמן או מחבריו לנבחרת. אני רואה את זה מהצד. אבל שוב אני אומר – עבורו זה קל יותר, בגלל שכשהוא מחטיא הוא לוקח עוד זריקה, ועבורי, כשלא הולך לו אני מתעצבן ביציע וחייב לעשן כדי להירגע"

אבדיה סניור המשיך באותו כיוון: "בישראל יכולים להרים אותך ברגע אחד לגן עדן, ויום לאחר מכן להוריד אותך לקרקעית. הם לא מבינים שדני הוא רק ילד בן 21 ושהם שמים את כל הנבחרת על הכתפיים שלו למרות גילו הצעיר, למרות שהוא לא מקבל תמיכה מהשחקנים הוותיקים. אתם מכירים את זה, הם באים אליו בגישה של 'אתה עדיין לא קרעת זוג נעליים ואני כבר בן 100'…".

אבדיה שכבר סיפר בעבר לא פעם שהוא העדיף שדני ישחק בנבחרת סרביה בה יוכל להשיג יותר, אמר: "אמרתי לדני בהתחלה שעם סרביה יהיה לו סיכוי לזכות במדליות, לשחק באולימפיאדה שזה אירוע הספורט שכל אחד חולם עליו. אבל הוא קיבל את ההחלטה בעצמו, בגיל 17. הוא הכוכב הכי גדול בישראל בעולם הספורט, בדומה ליוקיץ'. מחוץ למגרש יש לו אופי סרבי, יש לו פיוז קצר. תאמינו לי, הוא יודע לקלל. כשהוא מתעצבן מחוץ למגרש רואים שהוא בלקני לגמרי".

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה
מבודד בנבחרת? אבדיה | אתר רשמי, FIBA

אבדיה גם סיפר על ההתרשמות שלו מנבחרת סרביה: "מנקודת המבט שלי סרביה פייבוריטית לזכייה ביורובאסקט", אמר אבדיה סיניור, "כמו שהדברים נראים עד עכשיו, בישראל יוכלו להגיד שהם שיחקו נגד אלופי אירופה. המשחק אתמול? הוא היה תלוי בסרביה ונע בכיוון אליו היא כיוונה אותו".

אבדיה המשיך: "הבית הזה קל לסרביה. היום כולם יודעים לשחק כדורסל ואין יריבות קלות באליפות אירופה – רואים את התוצאות בבתים האחרים. אבל פשיץ' יצר משהו מיוחד, עם רוגע בחדר ההלבשה. סרביה משחקת בקלילות ואני מניח שגם בשמינית הגמר היא תפגוש יריבה חלשה ממנה בהרבה. אני לא צופה לה בעיות עד חצי הגמר".