גנבו את הבכורה: ברצלונה הפסידה 2:1 למונאקו בליגת האלופות

כחודש אחרי שחטפו מהצרפתים 3:0 בגביע גאמפר, הקטלאנים ספגו הפסד רשמי ראשון העונה כאשר נכנעו בריביירה. אריק גרסיה הורחק כבר בדקה ה-11, שוויון זמני של לאמין ימאל, שכבש לראשונה במפעל, לא הספיק. 1:2 דרמטי לאתלטיקו על לייפציג, 0:0 בין אטאלנטה לארסנל

(גודל טקסט)

מחזור הפתיחה של ליגת האלופות הסתיים הערב (חמישי) אחרי שלושה ימים של משחקים, עם הפסדה הראשון העונה של ברצלונה בכל המסגרות – כאשר היא נכנעה 2:1 במונאקו. אתלטיקו מדריד גברה 1:2 דרמטי על ר.ב. לייפציג בדקה ה-90, אטאלנטה וארסנל נפרדו ב-0:0 וברסט גברה 1:2 על שטורם גראץ וחגגה נקודות היסטוריות במשחקה הראשון אי פעם בליגת האלופות.

בלם ברצלונה אריק גרסיה מורחק
טר שטגן שגה, גרסיה הכשיל והורחק וברצלונה הסתבכה | רויטרס

מונאקו – ברצלונה 1:2

האנזי פליק החל את העידן שלו כמאמן ברצלונה עם מאזן מושלם, ניצח בכל חמשת משחקי הליגה הראשונים ונקודת השפל שלו – לפחות עד כה – הייתה בהפסד 3:0 למונאקו בגביע גאמפר רגע לפני שהעונה לדרך. הערב בריביירה הצרפתית ספגו פליק והקטלאנים את הפסדם השני העונה, כאשר שוב פגשו את מונאקו ונכנעו לקבוצה של אדי הוטר.

ברצלונה נקלעה תחילה לחסרון מספרי, כבר אחרי 11 דקות, כי השוער מארק אנדרה טר סטגן ניסה למסור לאריק גרסיה, אבל יצר איבוד כדור שאילץ את הבלם לבצע עבירה על מינאמינו שבגינה הוא הורחק בכרטיס אדום בגין מניעת שער ודאי. חמש דקות חלפו וברצלונה לא הייתה רק בחסרון מספרי, אלא גם בפיגור אחרי מבצע נהדר של מגנס אקליוש. בהזדמנותצ הראשונה שלה במשחק ברצלונה השוותה והיה זה כמובן לאמין ימאל שבדקה ה-28 איזן וחגג שער בכורה בליגת האלופות בגיל 17, במשחקו ה-11 במפעל. ברצלונה התקשתה והמילה האחרונה הייתה של מונאקו, כאשר ז'ורז' אילניקנה הכניע את טר סטגן באחד על אחד וקבע 1:2 בסיום.

לאמין ימאל, שחקן ברצלונה
לאמין ימאל איזן במהרה וחגג שער בכורה בליגת האלופות | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 7: ההזדמנות הראשונה הייתה של מונאקו, אבל טר סטגן ירד היטב וקלט את הכדור שבעט בן סגיר.

דקה 11: כרטיס אדום לאריק גרסיה! איזו טעות של טר סטגן, שמסר לבלם, אבל לא הבחין בכך שמינאמינו נמצא שם. הבלם הכשיל את היפני ממש על סף הרחבה ומיד הורחק, ברצלונה נותרה ב-10 שחקנים.

דקה 16: גול! 0:1 למונאקו! אקליוש במבצע אישי מרהיב בין ארבעה שחקנים זיהה את הפינה הקרובה פנויה, הניף את רגל שמאל והכניע את טר סטגן.

דקה 28: גול! שער בכורה ללאמין ימאל בליגת האלופות וברצלונה חזרה ל-1:1. הקשר חתך מימין למרכז, ברח לתילו קהרר שניסה להיצמד אליו ובעט לפינה הקרובה כדור שטוח וחד שפגש את הרשת.

דקה 31: עוד הזדמנות טובה לברצלונה שבקושי הורגשה עד כה בהתקפה, אך באלדה עם בעיטה רעה פספס הזדמנות למהפך.

דקה 57: טר סטגן התעופף והדף לקרן בעיטה מדויקת של ואנדרסון.

דקה 72: גול! מונאקו שבה ליתרון. ואנדרסון בכדור ארוך שלח את אילניקנה, שלא היה בנבדל ורץ כל הדרך עד לאחד על אחד מול טר סטגן, אותו הכניע.

דקה 81: טר סטגן סגר את הפינה ובהצלה גדולה מנע מבאלוגון את ה-1:3.

דקה 88: אנסו פאטי, מי שנחשב לדבר הגדול הבא לפני כמה שנים, עלה מהספסל לדקות ראשונות בקבוצה אחרי יותר משנה. כזכור, בעונה שעברה הושאל לברייטון, אבל מיעט לשחק וחזר לקטלוניה.

שחקני מונאקו חוגגים
מונאקו חגגה בסופו של דבר, בפעם השנייה העונה מול ברצלונה | רויטרס
דויד ראיה, שוער ארסנל
הצלה כפולה מרהיבה. ראיה מול רטגי | אימג'בנק GettyImages

אטאלנטה – ארסנל 0:0

התותחנים לא הפסידו משחק רשמי מאז ה-17 באפריל והרצף האדיר שלהם נמשך גם היום, הרבה בזכותו של השוער דויד ראיה. מרטין אודגור הפצוע היה חסר מאוד לתותחנים שהתקשו לסכן את שער המארחת, אבל ההגנה של מיקל ארטטה, שבאנגליה קשה מאוד להכניע אותה, שוב שמרה על רשת נקייה. תומאס פארטיי גרם לפנדל בתחילת המחצית השנייה, אבל מתאו רטגי לא הצליח להכניע את ראיה – לא מהנקודה הלבנה וגם לא מהכדור החוזר, אז הספרדי סיפק הצלה הירואית כדי למנוע מהחלוץ להבקיע בנגיחה לשער החשוף. מחזיקת הליגה האירופית וסגנית אלופת אנגליה יסתפקו בנקודה כל אחת בתום המפגש.

דקה 51: ראיה הדף פנדל! פארטיי הכשיל את אדרסון ואחרי בדיקת VAR אטאלנטה קיבלה הזדמנות ענקית לעלות ליתרון, אבל ראיה בזינוק אדיר הדף את הבעיטה של רטגי וסיפק הצלה הירואית נוספת כדי להדוף לקרן את הנגיחה של רטגי מהכדור החוזר.

בנימין ששקו, חלוץ ר.ב. לייפציג
ששקו היה הראשון לחגוג במדריד | רויטרס
אנטואן גריזמן, שחקן אתלטיקו מדריד
גריזמן השווה בוולה יפהפה | אימג'בנק GettyImages

אתלטיקו מדריד – ר.ב. לייפציג 1:2

אחרי קיץ מבטיח מאוד ופתיחת עונה בינונית בספרד, עושה רושם שהקבוצה המסקרנת של דייגו סימאונה מתחילה להתחבר. אחרי 0:1 על אתלטיק בילבאו הגיע 0:3 מרשים על ולנסיה במחזור האחרון ואמנם היום הם ספגו לראשונה אחרי ארבעה משחקים רצופים, כאשר בנימין ששקו הפתיע אותם כבר בדקה הרביעית, אבל אנטואן גריזמן – בעוד משחק בו חוליאן אלברס התקשה – לקח את האחריות כאשר השווה בבעיטה מהאוויר בדקה ה-28 וממש עם תחילת תוספת הזמן, בדקה ה-90, בישל לחוסה מריה חימנס את ה-1:2 הדרמטי. לייפציג ספגה הפסד ראשון בכל המסגרות מאז פברואר, אחרי שהחלה את העונה בגרמניה גם עם 2:3 גדול על באייר לברקוזן.

דקה 4: גול! לייפציג עלתה ליתרון במדריד. ששקו הוציא מתפרצת קטלנית והשאיר את אופנדה מול אובלק. ידו של השוער הייתה על העליונה מהמפגש, אבל הכדור שהוא הדף נחת על ראשו של ששקו, שמכ-5 מטר נגח לשער והפעם הסלובני כבר לא יכול היה להושיע.

דקה 28: גול! יורנטה דהר על הקו והעביר רוחב מימין, גריזמן נותר מול גולאשי והכניע אותו בוולה לחיבורים.

דקה 90: גול! ממש רגע לפני תוספת הזמן, גריזמן הרים לרחבה וחימנס נגח את ה-1:2 של אתלטיקו

חוסה מריה חימנס בלם אתלטיקו מדריד
חימנס סידר שלוש נקודות חשובות לאתלטיקו | אימג'בנק GettyImages
שחקני ברסט חוגגים ניצחון היסטורי בליגת האלופות
ברסט חוגגת עם אוהדיה ניצחון היסטורי בליגת האלופות | רויטרס

ברסט – שטורם גראץ 1:2

משחק ראשון אי פעם לברסט בליגת האלופות הסתיים בניצחון היסטורי. למזלם של הצרפתים, הם החלו את ליגת האלופות במשחק שנחשב למאוד נוח על הנייר, מול שטורם גראץ האוסטרית שהדהימה את זלצבורג בעונה שעברה. ברסט עלתה ליתרון משער של הוגו מגנטי בדקה ה-23, אבל דקה בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה הצליחה גראץ להשוות משער עצמי של אדמילסון פרננדס. לשמחתה של ברסט, עבדאללה סימה בדקה ה-56 השיב אותה ליתרון והתוצאה לא השתנתה עד לסיום. דימיטרי לאבלי הורחק בדקה ה-89 והותיר את שטורם גראץ בעשרה שחקנים לדקות האחרונות.

ליגת האלופות תתחדש ב-1 באוקטובר, ובמוקד תארח ארסנל את פריז סן ז'רמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי