צפו: כשרונאלדו ניצח את ברצלונה בגמר גביע המלך

פפה, כריסטיאנו רונאלדו
פפה, כריסטיאנו רונאלדו | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

בדיוק היום לפני תשע שנים, כוכב ריאל מדריד נגח לרשת מכל הלב אחרי בישול של די מריה וזכה בתואר ראשון בבלאנקוס, שהיה גם תואר ראשון למוריניו. חוזרים לערב בלתי נשכח

(גודל טקסט)

בדיוק היום (שני, 20.4) לפני תשע שנים החל כריסטיאנו רונאלדו לכתוב את האגדה שלו בריאל מדריד. הבלאנקוס פגשו את ברצלונה בגמר הגביע הסוער באצטדיון המאסטייה, והכוכב הפורטוגלי כבש בהארכה את שער הניצחון. גביע ראשון לריאל מאז 1993, תואר ראשון לפנומן וגם לז'וזה מוריניו בעונת הבכורה שלו במועדון.

ספרד זוכרים עד היום את החודש הסוער הזה, חודש היסטורי ללא ספק. תוך שבועיים וחצי בלבד, ממשחק ליגה בעיקר על היוקרה בסנטיאגו ברנבאו (16 באפריל) ועד השלושה במאי אז נערך גומלין חצי גמר ליגת האלופות – ריאל ובארסה נערכו לא פחות מארבעה קלאסיקוס. כל המדינה הייתה בטירוף והיריבות בין מוריניו ופפ גווארדיולה? – הייתה בשיאה. במהלך ההארכה המשחק זכה לרייטינג של 73%, מספר מדהים לכל הדעות שמוערך ב-14 מיליון בתים.

מוריניו חזר על הפטנט שעבד לו היטב במשחק הליגה כאשר פפה שובץ בקישור האחורי במטרה להוסיף אגרסיביות. ריאל עלתה לשחק ללא חלוץ חוד אמיתי ועם רונאלדו, מסוט אוזיל ואנחל די מריה מקדימה כאשר גונסאלו היגוואין וקארים בנזמה פתחו על הספסל (ולא שותפו כלל, כמו קאקה). הבלאנקוס פתחו נהדר והגיעו להרבה הזדמנויות אך חוסה מנואל פינטו, השוער המחליף של הקטלונים, נעל את השער מול רונאלדו ואוזיל. פפה שהוזכר קודם אפילו כמעט תרם התקפית כשנגח נפלא לקורה.

במחצית השנייה בארסה, כצפוי, נכנסה לתמונה בזכות האיכות הנפלאה של שחקניה. ליאו מסי ירד לנהל את המשחק מאחור. דויד וייה, אנדרס אינייסטה ופדרו סיכנו את השער אבל איקר קסיאס רצה להניף את הגביע כקפטן ורשם סדרת הצלות נהדרת בקצות האצבעות. לבארסה, אגב, נפסל שער על ידי השופט אודיאנו מאיינקו בהחלטה מעוררת מחלוקת. מוריניו הכניס את עמנואל אדבאיור במקומו של אוזיל אבל גם החלוץ מטוגו לא הצליח לכבוש.


רונאלדו חוגג נגד ברצלונה (Manuel Queimadelos Alonso/Getty Images)

המשחק נקלע כאמור להארכה מורטת עצבים בה שתי הקבוצות ניסו לכבוש, אף אחת לא רצתה להגיע לפנדלים. בדקה ה-103 הגיע הרגע שאף אוהד ריאל לא ישכח. די מריה ביצע דאבל פס בצד שמאל עם מרסלו והרים לרחבה. רונאלדו עלה גבוה הרבה יותר מאדריאנו ונגח כנגד כיוון התנועה של פינטו, 0:1 לריאל. הבלאנקוס הציגו משחק הגנה טוב ושמרו על השער היקר בזמן שנותר.

זה היה ניצחון סופר-חשוב עבור ריאל שגברה על היריבה השנואה לראשונה מאז מאי 2008. בנובמבר באותה עונה ספג מוריניו את התבוסה הקשה בקריירה שלו כשהובס 5:0. זו הייתה נקמה מתוקה. "ככה מניפים גביע, קמפאונס", נכתב בשער "מארקה" שם הזכירו שסאן איקר (איקר הקדוש) הצטיין וחזר להיות בשיאו, ושרונאלדו כבש שער היסטורי. מאז, כמובן, הוא יטיל אימה על ברצלונה שוב ושוב במפגשים הישירים (18 שערים בקלאסיקו) במאבק הצמוד מול מסי שתמיד האכיל את הבלאנקוס במרורים. 

ובחזרה לגמר – השחקנים בלבן חגגו בכיכר הסיבלס עם מאות אלפי אוהדים ומוריניו התגרה חזרה ביוהאן קרויף שמתח ביקורת על סגנון המשחק שלו: "אני גאה להיות מאמן של תארים". רונאלדו אמר: "ידענו שמי שתכבוש ראשונה – תנצח. היה חשוב לנו לזכות בתואר העונה". צ'אבי לא פרגן: "הקבוצה היחידה שניסתה לשחק כדורגל זו ברצלונה".

שחקני ריאל הבטיחו לאוהדים (סרחיו ראמוס, אגב, הפיל את הגביע מהאוטובוס המפורסם) – "נחזור לכאן ב-29 במאי", כלומר יממה אחר גמר ליגת האלופות. אך זה לא קרה. בחצי הגמר ידה של בארסה הייתה על העליונה. פפה הורחק במשחק בברנבאו ומסי כבש צמד עוצר נשימה בדרך ל-2:0. בגומלין זה נגמר ב-1:1. היריבות ההיסטורית המשיכה בדופק גבוה גם בעונות הבאות. גם ב-2011-12, 2012-13 ו-2013-14 (הפעם בייל היה גיבור הגמר) אגב, הן נפגשו במסגרת הגביע.


התקשורת במדריד חוגגת (צילומי מסך: מארקה", "אס")

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי