ספרופולוס: "מקווים שתימשך העונה ונעפיל לפיינל פור"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | דני מרון

מאמן מכבי תל אביב העניק בתקשורת היוונית ראיון נרחב והתייחס להפסקת היורוליג בעקבות משבר הקורונה, הקשיים בחידוש העונה, החיים בישראל בזמן המגפה ומבט חיובי לעתיד: "רוב השחקנים חתומים גם לעונה הבאה"

(גודל טקסט)

במקביל להחלטת מכבי תל אביב להקפיא את כל החוזים לראשונה בתולדות המועדון, בהמתנה להחלטת היורוליג לגבי מתווה הקיצוץ, המאמן יאניס ספרופולוס העניק ראיון נרחב בתקשורת היוונית ולא חסך בפרטים. לאחר כשנה וחצי במועדון, מדירתו בתל אביב שם הוא מעביר את משבר הקורונה, דיבר ספרופולוס על החזרת מכבי ת"א לצמרת היורוליג, האהבה מהקהל בישראל, אם הוא מרגיש חסר מזל ועל חששותיו וציפיותיו מהיום שאחרי המגפה.

עבור ספרופולוס, מכבי תל אביב היא קבוצתו השנייה מחוץ ליוון, אחרי שבעברו היה גם בצסק"א מוסקבה. על כך אמר בתחילת הראיון: "השוני הוא בעיקר במזג האוויר. במוסקבה היה נורא קר ובתל אביב מזג האוויר ללא ספק נעים יותר, חם יותר. יש כאן ים, אני גר ליד למעשה וזה מזכיר את יוון. בכללי, תל אביב קרובה יותר לסטנדרטים של יוון, היא מזכירה את סלוניקי ואתונה. מבחינה ספורטיבית, מדובר בשני מועדונים נהדרים, עם לחץ להצליח ומסורת".

חייו בתל אביב בתקופת הקורונה: "המצב בישראל די דומה ליוון, הממשלה נקטה בצעדים דומים לאלו שנעשו במדינה שלנו. אסור לטייל ולצאת, גם עלינו להישאר בבית, אז אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות דרך הטלוויזיה ובקושי יוצאים החוצה. אני יוצא להליכות בשכונה שלי, כי מותר להתרחק מהבית עד 100 מטר ולא מעבר. אני מנסה לשמור על כושר, מתאמן בבית וגם משחק כדורסל. בבית אני גם צופה במשחקים שלנו מהעונה ומסמן לעצמי דברים כדי שכשנחזור, ניראה מוכנים ונזכיר כיצד שיחקה מכבי תל אביב לפני כן. כרגע אף אחד לא יודע אם נחזור, אבל אני מדבר עם השחקנים על העתיד ובודק איתם מה מצבם".


אנשי מכבי תל אביב בתקופת הקורונה (האפליקציה הרשמית של מכבי ת"א)

כיצד מכבי ת"א מושפעת מעצירת העונה: "היו לנו תוצאות מאוד מרשימות בינתיים וזה עלול להשפיע בצורה קשה. אני יכול לומר לכם שמחצית מהתקציב של מכבי מבוסס על מכירת מנויים, אולי יותר, האנשים כאן מאוד אוהבים את הקבוצה ומראים את זה כל הזמן – יש לנו 10,000 מנויים ונמכרים כ-1,500 כרטיסים לכל משחק! אבל אנחנו בינתיים נשארים רגועים וחושבים רק על העונה הזו, לא על העונה הבאה.

"אנחנו רוצים לחזור לשחק, כדורסל זו לא רק עבודה, זו דרך חיים. זה טוב שאנחנו נחים, אבל אנחנו גם מאוד מתגעגעים למשחק, לעשות את הדבר שכולנו אוהבים. רק הגורמים הרפואיים, הממשלה והמומחים יחליטו מתי נוכל לחזור כי לא נעשה זאת עד שהתנאים לא יבשילו לכך ויהיה אישור שניתן לשמור על בריאותנו. הדאגה שלי היא כיצד יסנכרנו בין כל המדינות וימצאו תאריכים שיתאימו כדי להמשיך את העונה – כי אם זה לא קל לביצוע במדינה אחת, אז תחרות במספר מדינות? כל מדינה נמצאת במצב אחר וזו סיטואציה בעייתית".


"סיטואציה בעייתית" (דני מרון)


שינויים אפשריים בסגל:
"אנחנו לא דואגים, כי הדבר הטוב הוא שרוב השחקנים תחת חוזה גם לעונה הבאה. עם זאת, אנחנו לא יכולים לדעת מה יהיו ההשפעות הכלכליות וברור שיהיו שינויים והשלכות".


המשחק מול אנדולו שנערך לעיני אוהדים והגעת באסקוניה לתל אביב
: "ביום שעצרו את היורוליג (12.3) כבר היינו מוכנים למשחק נגד באסקוניה, הם הגיעו לישראל ונכנסנו למדינה ברגע האחרון, אבל הישראלים בכלל לא רצו שהם יגיעו. באסקוניה מגיעה מאחת הערים הראשונות שנפגעו מהקורונה בספרד והיה כאן פחד מהגעתם. היו שחקנים שלנו שלא רצו להתאמן איתם באותו אולם ולא לשחק נגדם. בסוף הוחלט להוציא אותם מהאולם שלנו והם חזרו הביתה, לפני שהיורוליג הודיע על עצירת הליגה. כולם פחדו – אוהדים, שחקנים, כל הקבוצות באותו מצב. במשחק האחרון שלנו בבית אישרו להכניס 5,000 צופים במקום 11,5000, אז עוד הממשלה בישראל לא נקטה בצעדים חמורים כמו עכשיו".


יד אליהו מול אנדולו (דני מרון)

מדוע נשאר בישראל: "חשבתי לעזוב את ישראל ולחזור ליוון, כבר היו לנו כרטיסי טיסה, אבל לא השתמשנו בהם כי רציתי להישאר קרוב למועדון, לראות כיצד דברים מתפתחים וגם לאפשר לילדים להישאר במסגרות שלהם וגם לא ידענו מה יקרה אם נעזוב ולא נוכל לחזור. גם לא רצינו להיכנס לבידוד של שבועיים ביוון ואנחנו בוטחים בישראל ובמכבי תל אביב".


חזרת השחקנים לישראל:
"יהיה עליהם לארגן כרטיסי טיסה ולשוב. זה לא יהיה מיידי, אבל במכבי ת"א שחקנים אמריקאים רבים וכשיהיו את האישורים לכך, הם יצטרכו לשוב ולהיכנס לבידוד של שבועיים. לאחר מכן נוכל לחזור לאימונים – אבל אחרי חודשיים של הפסקה, אי אפשר לחזור לשחק אחרי שבוע. יצטרכו ביורוליג לתת שלושה או ארבעה שבועות של אימונים לפני שנחזור לליגה. הכי הגיוני שנשחק ביולי, לא קודם".

אם הוא מרגיש חסר מזל בעקבות עצירת העונה: "קודם כל, הבטחנו מקום בפלייאוף וזה כבר טוב. לא יודע אם נהיה עם יתרון ביתיות, אבל אנחנו בכיוון הנכון. הייתה עונה נהדרת, אנחנו משחקים מצוין ניצחנו המון ואנחנו לא רוצים שזה יסתיים. אנחנו כולנו מצפים להמשיך לשחק ולהעפיל לפיינל פור – לכן כולנו מקווים לחזור לשחק. אל תשכחו שעבור מכבי ת"א זו חזרה לפלייאוף אחרי חמש שנים. כולנו עצובים, זו תקופה קשה לכל העולם, עם מתים רבים וחולים, אז כדורסל ממש לא בחשיבות עליונה. הכי חשובה זו הבריאות".


הזרים עזבו את ישראל ויצטרכו למצוא את הדרך לשוב (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי