מטרות בתנועה: הכוכבים הכי גדולים בכל עמדה שעשויים לעבור בטרייד

יאניס אנטטוקומפו
יאניס אנטטוקומפו | Harry How/Getty Images

לקראת קיץ שבו השוק החופשי ב-NBA יהיה ריק יחסית מכישרונות בולטים, בחרנו חמישה שחקנים שקרוב לוודאי ילבשו גופיה אחרת בעונה הבאה, כולל חריג אחד ברשימה

(גודל טקסט)

שוק השחקנים החופשיים של קיץ 2020 ב-NBA רחוק מלהרשים, לא בכמות השמות הבולטים ולא באיכות שלהם. אנתוני דייויס אמור להיות כזה, על הנייר, אך הסיכוי שהוא לא יבחר לחדש את חוזהו בלוס אנג'לס לייקרס שואף לאפס. ברנדון אינגרם יהיה שחקן חופשי מוגבל וסביר להניח שניו אורלינס תפתח את הארנק ככל שיידרש כדי להשאיר אצלה את הפורוורד בן ה-22, שהפך לאולסטאר במדיה העונה. מעבר לכך, שמות כמו גורדון הייוורד, דמאר דרוזן או דנילו גלינארי לא מציתים את הדמיון כל כך.

בנוסף, חייבים לקחת בחשבון שמגיפת הקורונה צפויה להביא להורדה משמעותית בתקרת השכר, לאור ההפסדים הכלכליים שיספגו הקבוצות מביטול העונה שנראה בלתי נמנע נכון לעכשיו ומאותה סיבה, מעט קבוצות יוכלו להציע חוזים מפתים לכוכבים הפנויים בשוק.

ועדיין, זה לא בהכרח אומר שצפויה לנו פגרה משעממת. כי בזמן שהשוק החופשי יהיה שקט יחסית, חלון הטריידים עשוי לשנות את מאזן הכוחות בליגה ולספק לנו אקשן כפי שקיבלנו בקיץ 2019. בזמן שליגת הכדורסל הטובה בעולם מושבתת לא נותר לנו אלא לפנטז על מה שיהיה כשהענף יחזור, ולכן בחרנו כאן את חמשת השחקנים שיהיו, לדעתנו, המטרות הגדולות לטרייד בכל עמדה על המגרש לקראת העונה הבאה.

דייויס. סיכוי אפסי שיעזוב את הלייקרס (Sean M. Haffey/Getty Images)
דייויס. סיכוי אפסי שיעזוב את הלייקרס (Sean M. Haffey/Getty Images)

רכז – כריס פול (בן 34, אוקלהומה סיטי ת'אנדר)
בקיץ האחרון, יוסטון נפטרה מהרכז הוותיק והמנוסה כמו מסחורה ישנה, אז CP3 החליט להזכיר לכולם שכדאי להתייחס אליו ברצינות. ניהול המשחק שלו, המנהיגות והקליעות במאני טיים הובילו את OKC לעונה של 40 ניצחונות לעומת 24 הפסדים והפכו אותו למועמד ברור להיכלל באחת מחמישיות העונה.

הבעיה היא, שאוקלהומה סיטי החליטה להתחיל בבנייה מחדש כשוויתרה על ראסל ווסטברוק ופול לא מתאים לתכנית זו, מה גם שהוא מחזיק בחוזה עצום, במסגרתו ירוויח 41.1 מיליון דולר בעונה הבאה ו-44.2 מיליון בזו שאחריה – סיבה נוספת עבור הת'אנדר לשחרר אותו תמורת צעירים מוכשרים ורעבים שיהוו את הדור הבא של הקבוצה.

דיווחים על הצטרפות אפשרית שלו לחברו הטוב לברון ג'יימס, על מנת ליצור 'ביג 3' יחד עם אנתוני דייויס, כבר החלו לצוץ בימים האחרונים. מיאמי גיששה בקיץ שעבר ולמרות שמאז התגלתה בשורותיה שורת רוקיז נפלאים שהצעידו אותה לצמרת המזרח, שילוב של כריס פול עם כוכב נוסף בעל מנטליות של 'אנדרייטד' כמו ג'ימי באטלר יכול להיות בדיוק התוספת שתהפוך את ההיט לקונטנדרים.

כריס פול (Alex Goodlett/Getty Images)
כריס פול. לא מתאים לתכניות של הת'אנדר (Alex Goodlett/Getty Images)

שוטינג גארד – בראדלי ביל (בן 27, וושינגטון וויזארדס)
הוא אמנם האריך את חוזהו בשנתיים באוקטובר האחרון, אך זה רק עניין של זמן עד שבראדלי ביל ידרוש לעזוב את הוויזארדס הכושלים בטרייד. 10 משחקים של 40 נקודות או יותר היו ל"ריל דיל" העונה, אבל הצוות המסייע שסביבו הצליח להוציא מזה ניצחון אחד בלבד. גם חזרה של ג'ון וול הפציע לא תשפר את המצב יותר מדי, שכן הרכז החמיץ מחצית מהמשחקים של וושינגטון בשלוש העונות האחרונות. אף אחד לא רוצה לשחק אצל הוויזארדס והדרך היחידה שלהם להשתפר היא באמצעות טריידים.

אין לוושינגטון סיבה לחכות: הערך שלו בשיא כעת ובוודאי לא יעלה בעוד שנתיים. תוסיפו לזה את היעדר הפיתויים בשוק החופשי ולקבוצה מבירת ארצות הברית יהיה יתרון נוסף במשא ומתן פוטנציאלי, שעשוי בהחלט להיעלם בהמשך.

ברוקלין נטס מסתמנת כיעד אפשרי עבור ביל. לאחרונה דווח כי הנטס נחושים לצרף כוכב לצד קיירי אירווינג וקווין דוראנט כדי להתחרות על טבעת, ואף מוכנים להקריב לשם כך שחקנים כמו קאריס לוורט וספנסר דינווידי. יחד עם בחירת דראפט בסיבוב הראשון, זו תהיה עסקת חבילה משתלמת עבור וושינגטון. אטלנטה היא קבוצה נוספת שיכולה להציע לוויזארדס כישרונות צעירים, ועבור הצלף בן ה-26, חיבור לטריי יאנג וג'ון קולינס במדי ההוקס עשוי להיות אופציה לא רעה.

בראדלי ביל. מעבר שלו הוא עניין של זמן (Patrick Smith/Getty Images)
בראדלי ביל. מעבר שלו הוא עניין של זמן (Patrick Smith/Getty Images)

סמול פורוורד – יאניס אנטטוקומפו (בן 25, מילווקי באקס)
אתם בוודאי שואלים מה ה-MVP המכהן של העונה הסדירה (והמועמד הבכיר לשמור על התואר) עושה ברשימה הזו. הרי הקבוצה שלו הגיעה אשתקד עד לגמר המזרח והעונה הייתה הטובה ביותר בליגה, עד לעצירת הפעילות. ובכן, כפי שאמרנו – אנחנו כאן בשביל לפטנז. אנטטוקומפו יהיה זכאי לחוזה מקסימום בקיץ הקרוב אם יחליט להאריך את חוזהו וניתן להניח שאכן כך יעשה, אך תארו לכם מה יקרה אם איזשהו ספק יעלה בראשו לגבי הסיכוי שלו לזכות באליפות עם הבאקס.

במקרה שכזה, מילווקי תעמוד בין הפטיש לסדן ותיאלץ להחליט: להעביר את ה"גריק פריק" בטרייד או לקחת סיכון, שכן ב-2022 הוא יהיה חופשי ויוכל לעזוב ללא תמורה. "התנועה בשוק בקיץ הקרוב תהיה תלויה בשאלה האם יאניס יאריך חוזה או לא", אמר בריאן ווינדהורסט מ-ESPN לאחרונה, "אם יעשה זאת, נקבל הרבה יותר אקשן".

לגבי יעדים פוטנציאליים, תהיו בטוחים: אם הבאקס ימצאו את עצמם במצב שבו הם חייבים לעשות עליו טרייד, אין קבוצה בליגה שלא תנסה לשים עליו את ידה.

.אנטטוקומפו. תארו לכם שהוא מחליט לעזוב את מילווקי (Gregory Shamus/Getty Images)
אנטטוקומפו. תארו לכם שהוא מחליט לעזוב את מילווקי (Gregory Shamus/Getty Images)

פאוור פורוורד – קווין לאב (בן 31, קליבלנד קבאלירס)
לאב היה אמור להיות מועבר בטרייד כבר מזמן. לרגעים מסוימים העונה, נראה היה שהוא סוחב את עצמו על המגרש כאילו הקאבס מחזיקים אותו כבן ערובה. קליבלנד לא תהיה תחרותית בטווח הקרוב ולאב לא בדיוק מתאים לתכניות הבנייה לטווח ארוך שלהם, כך שמעבר נראה בלתי נמנע.

כמו במקרה של פול, כך גם לגבי הפורוורד הלבן: הגיל והחוזה השמן מהווים מכשול. לאב חתום בקליבלנד לעוד שלוש עונות בהן ישתכר 91.5 מיליון דולר סך הכל, ואין הרבה קבוצות שימהרו לוותר על כישרון צעיר ולספוג חוזה שכזה בשביל שחקן שיהיה בן 32 בספטמבר, כך שהקבוצה מאוהיו תצטרך להיות פרופורציונלית בציפיות שלה.

יחד עם זאת, עדיין מדובר בשחקן שגובל בקליבר של אולסטאר והיכולת שלו לרווח את הפרקט בעזרת הקליעה מרחוק, יחד עם הנוכחות במאבק על הריבאונד, הופכים אותו לאחד שיכול לשמש כינור שלישי נהדר בלא מעט קבוצות, כמו למשל בוסטון, שאולי תשקול להחתים את גורדון הייוורד על חוזה חדש כדי להציע אותו תמורת לאב. עסקת חליפין עם גולדן סטייט, שבה אנדרו וויגינס שוב יעשה את הדרך ההפוכה לזו של לאב כפי שקרה ב-2014, עשויה להיות אופציה נוספת.

לאב. עדיין יכול לשמש כינור שלישי נהדר (טוויטר)
לאב. עדיין יכול לשמש כינור שלישי נהדר (טוויטר)

סנטר – מיילס טרנר (בן 24, אינדיאנה פייסרס)
דומנטאס סאבוניס עלה למעמד של אולסטאר וגוגה ביטדזה המוכשר והצעיר שנבחר בדראפט 2019 עדיין תחת חוזה של רוקי, מה שהופך את טרנר לשחקן שאפשר לוותר עליו מבחינת הפייסרס, מה גם שמגמת הסמול-בול בליגה לא הולכת להשתנות בקרוב, כך שאינדיאנה לא צפויה להמשיך עם צמד ביג-מנים בחמישייה.

"סמוראי מיילס" הוא אחד משני השחקנים היחידים ב-NBA שרשמו לפחות 300 חסימות ו-150 שלשות מתחילת עונת 2018/19, כך שהוא יכול לספק איום מרחוק והגנה על הטבעת. אמנם 6.5 ריבאונדים למשחק הם נתון מדאיג לשחקן עם נתונים פיזיים כמו שלו (2.11 מ'), אך ייתכן שהעובדה שהוא חולק את אזור הצבע עם ריבאונדר נהדר כמו סאבוניס משפיעה מעט על הממוצע. מבחינה כלכלית, טרנר מחזיק בחוזה של 18 מיליון דולר לשלוש השנים הקרובות, שיהיה נוח יחסית לקבוצות שיחפצו בו.

גם כאן בוסטון עשויה להיכנס לשיח, שכן הסלטיקס זקוקים בדחיפות לגבוה שמסוגל לעשות הגנה. סקרמנטו, עוד קבוצה עם פוטנציאל לא רע ובור ענק בעמדת הסנטר, יכולה להציע את האריסון בארנס תמורתו, למשל. פנטזיה מפתה יותר היא טרייד שישלח את טרנר לדאלאס, תמורת חבילה שתכלול שניים מבין מקסי קלבר/סת' קרי/ג'יילן ברונסון, או אפילו את שלושתם. המאבס מצדם, ייצרו טריו נהדר עם דונצ'יץ', פורזינגיס וטרנר ויפתרו את בעיית הסנטר שנוצרה כשדווייט פאוול קרע את גיד האכילס בינואר האחרון.

טרנר. אינדיאנה יכולה לוותר עליו (Andy Lyons/Getty Images)
טרנר. אינדיאנה יכולה לוותר עליו (Andy Lyons/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי