תלמדו מליגת העל: קרויף ממליץ לסיים את העונה בפלייאוף

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | אריאל שלום

אקס מכבי ת"א לא מבין את הטענות על כך שהעונות יהיו צמודות וחזר לימיו בצהוב: "בישראל, במשך שש שנים, נאלצנו לתת לשחקנים רק עשרה ימי חופש בגלל לוח הזמנים הצפוף. חשוב ש-19/20 תסתיים ועלינו להיות יצירתיים"

(גודל טקסט)

עתידן של עונות 2019/20 בכדורגל העולמי עדיין באוויר ורבים מחפשים תשובות. בליגות השונות מנסים לגבש רעיונות. באנגליה שוקלים לסיים את הפרמיירליג במתכונת מונדיאל לדוגמא. לגבי ליגת האלופות דובר על אפשרות של פיינל-פור. מי שעוד שיתף בדעתו לסוגיה הוא ג'ורדי קרויף, אקס מכבי תל אביב ומאמן נבחרת אקוודור בהווה, במסגרת טור שכתב לאתר "ספורט" הספרדי.

קרויף לא מבין את הטענות על כך שחידוש המשחקים בשלב מאוחר השנה יבלגן את העונה הבאה ועלול ליצור סיכון: "כשאני שומע שזה בלתי אפשרי שתהיה הפסקה של עשרה עד 15 ימים, אני נזכר במה שקרה במכבי תל אביב שם עבדתי שש שנים", נזכר ההולנדי. "בישראל שיחקנו בסביבות ה-55 משחקים בעונה – הליגה והפלייאוף, מפעלים הגביע ואירופה".

"העונה הסתיימה ב-20 במאי, ומיד לאחר מכן רוב שחקנינו קיבלו זימון לנבחרות. הם 'הוחזרו' אלינו בסביבות ה-10 או ה-12 ביוני ובקושי יכולנו לתת להם עשרה ימי חופש מכיוון שב-1 ביולי היינו צריכים להתכונן לאירופה שמהווה חלק חשוב בתקציב שלנו".

קרויף בימיו בצהוב. ממליץ לקחת דוגמא מליגת העל (דני מרון)
.

הנחת היסוד: "הכדורגלנים שלנו נאלצו להניח שהעונה שלהם היא יותר מ-11 חודשים וכי בלאו הכי הם שרופים לטווח הארוך וגם חשופים לפציעות". קרויף הדגיש: "כך שזה לא נראה לי מטורף ששחקנים יהיו נתונים ל-10-15 של קדם עונה יוצא דופן עכשיו לפני חודש הליגה בשל הקורונה או שסיום העונה הזו יתנגש עם תחילת העונה הבאה. נראה לי הגיוני שהארגונים הגבוהים באופ"א יחשבו טוב לגבי לוח השנה בעזרת הנשיא אלכסנדר ספרין. לנגיף אין תאריך תפוגה".

הצעות להמשך: "קודם כל לסיים את העונה במהירות ככל האפשר. שנית, ברור שאין פיתרון אידיאלי. המועדונים חייבים להיות גמישים ויצירתיים. אם יש רק שלושה שבועות של עבודה, הייתי מציע שהליגות יתקיימו בפלייאוף לצד המשחקים באירופה. זה משהו דומה למודל הישראלי. באקוודור למשל כבר הקריבו את טורנירי הקיץ. על האפשרות לשחק דלתיים סגורות: "אסור לשלול אפשרות כזו לשחק עד סוך העונה ללא קהל אם אין עדיין ערבויות לבריאות הציבור".

בעד לשחק בדלתיים סגורות (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי