מסי וברצלונה, היחסים עם ראמוס והיורו הקרוב: לואיס אנריקה בראיון

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | JORGE GUERRERO/AFP/Getty Images

מאמן ספרד ענה לשאלות הגולשים ואמר שהופתע מהבלם: "תיארתי לעצמי שהוא שונה, יש לו כושר מנהיגות מדהים", על האקסית סיפר: "לא סגרתי את הדלת בפני אף קבוצה" ומה הוא חושב על דחיית הטורניר

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בשלב הזה האמין לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד, שהוא יתחיל לגבש את הרשימה הסופית של סגל השחקנים לקראת יורו 2020, הטורניר הגדול הראשון שלו כמאמן הסלקסיון. אלא שקרוב לחודש שהכדורגל באירופה נכנע למשבר הקורונה. בינתיים, אנריקה ענה לשאלות הגולשים, התייחס כמובן ליחסיו עם ליאו מסי וברצלונה, החמיא לקפטן הנבחרת הנוכחי סרחיו ראמוס והביע אמון גדול בנבחרתו לקראת הטורניר: "המטרה היא לזכות בתואר".

משחקים היסטוריים של ספרד: "אני חושב שקודם כל כשספרד פגשה את מלטה כי בתור ילד קפצתי מהתרגשות בסלון. כמובן שאני זוכר את גמר המונדיאל נגד הולנד או גמר היורו ב-2012 נגד איטליה, באופן מוזר הייתי בחופשה דווקא באיטליה אז. הייתי גאה בנבחרת שלי ובאיטליה עצמה קיבלו את ההפסד בצורה ספורטיבית נהדרת".

הזזת היורו: "שינוי התאריך ישפיע על השחקנים הצעירים בעיקר משום שיש להם יותר זמן. הרצון שלי הוא שספרד תזכה בטורניר, אני מאמין בנבחרת שלי, אנחנו מסוגלים לעשות את זה. יש הרבה דברים חיובים בדחיית הטורניר ל-2021 מעבר לכך שהמצב נכפה".

שחקני נבחרת ספרד. מסוגלת לזכות ביורו? (Gettyimages)

שחקנים שעשויים לקבל הזדמנות: "זה לא יהיה נכון להגיד את זה. אפשר לראות לפי הסגלים שזימנתי למשחקים השונים באיזה קו מחשבה אני מאמין ומהם הרעיונות שלי. ככל שיש לי יותר אפשרויות זה טוב יותר. אם אציין שחקן או שניים זה לא יהיה טוב כי אחרים עלולים להיות מוטרדים". לואיס אנריקה אישר שאדמה טראורה נמצא על הכוונת של ספרד אך לא הרחיב.

איך זה לאמן את מסי: "אתה לא יכול להגיד לו לאן לזוז, איך לעבור שחקן או למסור, כי הוא אומן ומבצע כל פעולה בצורה הטובה ביותר. היריבות צריכות להתכונן למסי". התקופה בברצלונה והאם יחזור: "אני חושב שכל הפסד במשחק על תואר היה כואב מאוד, אין הפסד אחד שהוא יותר כואב. בברצלונה ניהלתי מערכת יחסים מיוחדת עם המועדון משום שבילתי שם כמעט את כל הקריירה שלי. כשחקן עזבתי את ברצלונה כחשבתי שאין לי יותר מה לתרום וכך גם כמאמן. חשבתי שהם צריכים מישהו שיוביל אותי להצלחות. לא סגרתי את הדלת בפני המועדון והדלת שם פתוחה עבורי".


על סרחיו ראמוס: "היחסים שלי איתו טובים מאוד כמו גם עם 99.9% מהשחקנים. הוא הקפטן שלנו. הכרתי אותו רק ממשחקי הקלאסיקו כשהוא היה יריב, ומייד שפגשתי אותו הופתעתי לטובה. תיארתי לעצמי שהוא שונה. לא בכדי הוא מחזיק בשיא ההופעות בנבחרת, יש לו כושר מנהיגות מדהים".


עם מסי (Gettyimages)

על איקר קסיאס: "לכולנו יש תקופה בה הגיל משחק תפקיד. קסיאס הוא אחד הסמלים הגדולים של הכדורגל העולמי. הייתי רוצה שהוא יהיה בנבחרת, אבל הזמן משפיע על כולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי