ספרופולוס: "אנשים אמרו לי כבר אשתקד שאנחנו מזכירים את מכבי של פעם"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן האלופה התראיין לאתר הרשמי לרגל יום הולדתו וסיפר על השינוי הגדול: "יצרנו מנטליות מנצחת שהורגשה בניצחון על צסק"א בחוץ". על העונה: "מההתחלה אפשר היה לראות שיש כאן קבוצה ברמה אחרת". וגם: ישראל והקהל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חווה כנראה את העונה הטובה ביותר שלה מאז הזכייה האחרונה ביורוליג, עם דיוויד בלאט על הקווים איי שם ב-2013-14. כרגע הכדורסל מושבת כמובן והזרים קיבלו אישור לעזוב. ובינתיים, מאמן האלופה יאניס ספרופולוס (רק לפני יומיים הצהיר שהוא נשאר כאן עם משפחתו) חגג את יום הולדתו ה-53 והתפנה לספר בראיון מיוחד לאתר הרישמי של המועדון על השינוי הגדול שעשה בקבוצה, על רגעי המפתח, הציפיות שעלו העונה וגם אהבתו לישראל.

ספרופולוס סיפר על שיחת ההיכרות עם שחקניו: "כולכם השחקנים שלי, אני סומך עליכם. אנחנו מכבי ולעולם לא מוותרים". לאחר מכן התייחס למטרה הראשונה: "חיפשתי שינוי מנטאלי באמצעות שיחות אישיות עם השחקנים. הקשבתי להם ודיברתי בעצמי, ניסיתי להבין איך נוכל להצליח ביחד. התחלנו להתאמן חזק יותר".

השינוי הטקטי: "הדבר השני היה לבצע שינוי באימונים, אלמנטים חשובים במשחק ההגנה ומשחק ההתקפה. היה עלינו לשחק מהר יותר וחכם יותר, לשפר את קריאת המשחק שלנו. דרך שני הכיוונים האלה, פסיכולוגי טקטי, ניסיתי לשנות את המנטליות ולהקנות לשחקנים גישה של ווינרים, להילחם עד הסוף ולא לתת לשום דבר לפגוע בריכוז שלנו. האלמנט שנוצר משני השינויים הוא המנטליות המנצחת".

יאניס ספרופולוס (דני מרון)

מתי הבין שהצליח במשימה: "אני חושב שהיו שלבים. ראינו את זה במשחקים בעונה שעברה, כשניצחנו את באיירן מינכן ב-25 נקודות הפרש, זו הייתה נקודת מפנה. במשחק נגד ברצלונה ראיתי את הקהל מתרגש ממה שקורה ואמרו לי שהתחלנו להזכיר את מכבי הישנה של פעם. כשלקחנו אליפות בארץ ולא הפסדנו במשך חודשיים זה גם כן היה משמעותי. השלב האחרון היה הניצחון נגד צסק"א מוסקבה בחוץ בשנה שעברה. העונה מהשלב הראשון אפשר היה לראות שנבנתה כאן קבוצה ברמה אחרת שמוכנה להתחרות ברמה הכי גבוהה. ראינו את זה בכל המשחקים העונה. הקבוצה שינתה את המנטליות והשתפרה בתוצאות, עלינו ברמה".

על ישראל: "התאהבתי בכל המדינה היפה הזו שיש בה שמש וים. אהבתי את הטבע והפארקים. המדינה מאורגנת ומגובשת, עוזרת לאנשים לחיות חיים טובים. כולם כאן ידידותיים כלפיי וכלפי המשפחה שלי, וכמובן שהתחברתי לאוהדים. הקשר שלי עם הקהל הוא משהו שאנצור בלבי כל חיי. אני מרגיש את האהבה הזו כל הזמן. אתה מתאהב במצב הזה".

מסר מעודד: "אנחנו רוצים שהאוהדים והספונסרים ימשיכו לעזור לנו להגיע שוב לטופ ביורוליג. מכבי היא קבוצה של האנשים ואנחנו צריכים להבין שכולנו ביחד, וכשכולנו ביחד נוכל להצליח במטרות שלנו. צריך לעזור לקבוצה גם ברגעים קשים, כי תמיד יהיו כאלה. האוהדים שלנו כבר הוכיחו את זה העונה. נמשיך יחד עד הסוף".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. "קבוצה ברמה אחרת" (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי