חסון מדבר מהבידוד: "רוצים לסיים את העונה, גם אם זה יהיה ביולי"

דור מיכה, דולב חזיזה
דור מיכה, דולב חזיזה | דני מרון

יו"ר ההתאחדות קיים מסיבת עיתונאים מיוחדת בשיחת וידאו: "לא חושב שתתקבל החלטה לעצור את הליגות. נצטרך לתת את הדעת בנוגע להרצוג אם המשחק מול סקוטלנד יידחה"

(גודל טקסט)

נגיף הקורונה נותן את אותותיו ומסיבת עיתונאים מיוחדת של יו"ר ההתאחדות אורן חסון, אשר נמצא בבידוד, התקיימה היום (ראשון). לבטח תשאלו את עצמכם איך ייתכן שחסון נמצא בבידוד ובכל זאת סיפק תשובות לשאלות העיתונאים – זה קרה בתוכנה מיוחדת דרך המחשב, בה התקיימה שיחת וידאו מפוצלת בין היו"ר לבין כ-15 כתבים.

"אנחנו נכנסים לשגרת חיים חדשה", פתח את דבריו חסון. "כולנו מבינים שאנחנו נמצאים במשבר בסדר גודל עולמי, זה משהו שטרם הכרנו. עדיין אין תשובות להכל. עד יום חמישי המצב היה לוט בערפל, לא ידענו אם המשחקים ייעצרו ומתי. כרגע למעשה כמעט כל הליגות באירופה סגורות, כמו כל הליגות בישראל, שנעצרו על פי הנחיות משרד הבריאות. כולנו עסוקים בשאלה מתי נחזור ומתי הליגות יתחדשו. ביום שלישי הקרוב יש כינוס וידאו של כל 55 המדינות החברות באופ"א, ושם נדון בכל הסוגיות".

"אמורות להתקבל שם החלטות שיהיו להן השלכות מאוד משמעותיות לגבי ההמשך, בין אם לגבי היורו ובין אם לגבי משחקי פלייאוף העלייה ליורו", הוסיף היו"ר. "יתקבלו החלטות האם המשחקים יתקיימו ואם כן אז באיזה פורמט. משם ייגזרו כל המשמעויות השונות לליגות המקומיות. ככל שהדחייה תהיה ארוכה יותר – המשמעויות יהיו קשות יותר והיכולת להשלים את הפער שיגדל תהיה בעייתית. בשלב הזה אף אחד לא יודע כלום. כל מי שיוצא בהצהרות כאלה ואחרות – זה לא נכון, עדיין אין שום מידע".


אורן חסון בשיחת הוידאו המיוחדת (צילום מסך)

לגבי ביטול אפשרי של יורו 2020: "ידונו על זה ביום שלישי. אם הוא יידחה, הוא יידחה למועד אחר לדעתי ולא יידחה בחודש, אלא לחורף או לקיץ הבא. אולי בכלל הוא יבוטל. כל הליגות מסונכרנות עם תאריכים בינלאומיים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המנהלת וכשיהיו לנו את התשובות נקבל החלטות איך נתפעל את הליגות המקומיות תחת המידע החדש שיהיה לנו. נמצא את הפתרון המיטבי נוכח הנסיבות".

המשחק של הנבחרת מול סקוטלנד, שמתוכנן ל-26 במרץ: "נכון לרגע זה אין לנו מידע ולא קיבלנו שום הודעה על כך שהמשחק לא יתקיים. אני מעריך בסבירות לא קטנה שנוכח ההתפתחות שראינו בשלושה-ארבעה ימים אחרונים, שהמועד של המשחק ישתנה. טרם ידוע מתי הוא יתקיים ושום דבר עוד לא רשמי, אבל זה הכיוון שאליו אנחנו הולכים".

מה עמדתו בנוגע לסיום הליגה והקפאת שכר לשחקנים: "בנוגע לסיום הליגה, אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר עולמי. עוד לא ידוע מה ההיקף של המשבר הזה ומה יהיו ההשלכות הכלכליות והספורטיביות שלו. כל קבוצה מתנהלת באופן עצמאי, יש כאלה ששוקלות להוציא את השחקנים שלהם לחל"ת, אבל כל גוף יקבל את ההחלטות שלו. חשוב להבין, מדובר במשבר בכל המשק בכל אירופה וכמעט בכל העולם. תהיה פגיעה קשה בכדורגל העולמי והישראלי, זה מתגלגל לכולם. צריך לא להיכנס להיסטריה בשלב זה, צריך לנסות להבין את היקף הנזק ולאחר מכן את ההשלכות".

האם יש רעיון איך לעזור לשחקנים אם ייפגעו בשכר: "אין מדיניות אחידה אצל הקבוצות. היינו שמחים שלא להגיע למצב הזה, אבל כמו שכל ארגון מקבל החלטות בהתאם, יש עוד קבוצות שבוחנות את המצב ולא קיבלו בשלב הזה החלטות. אין ספק שכל עובד במשק לא בטוח בשלב הזה. גם בעלי הקבוצות נפגעים בסכומים אדירים. אנחנו נמצאים בקשר רציף עם משרד האוצר ומשרד הספורט על מנת לאמוד את הנזקים לנסות לקבל את הסיוע מהמדינה. אנחנו נמצאים בדיאלוג עם המשרדים השונים".


"כל עובד במשק לא בטוח בשלב הזה" (דני מרון)

עם כמה זמן דחייה הכדורגל הישראלי מסוגל להתמודד והאם יש רעיונות למנגנונים שיקבעו את האלופה: "זה לא עניין שאנחנו צריכים להחליט איזה פרק זמן אנחנו יכולים להכיל. אנחנו חלק מתוך ממשלה שלמה שנקראת "פיפ"א" ו"אופ"א". בעונה רגילה כל הליגות חייבות להסתיים עד חודש מאי כדי שהקבוצות יוכלו להירשם למפעלים האירופיים. ביום שלישי עשויה להתקבל החלטה שמועד הרישום יידחה וזה ישאיר חלון זמן להמשך הליגה. זה ייתן טווח לנסות להשלים את העונה הסדירה".

האם הוא קיבל פנייה מקבוצות לגבי מכתב שנשלח ממנהלת האבטחה של פיפ"א על כך שהם לא מחויבות לשחרר את השחקנים הזרים לנבחרות שלהם: "קיבלנו אישור כזה מפיפ"א, זה נכון. בדרך כלל כל קבוצה מחויבת לשחרר את השחקן שלה לנבחרת שלו והוא מחויב להגיע, אבל כעת פיפ"א הותירה את ההחלטה בידי הקבוצה והשחקן. ככל שאני יודע, לא קרה מקרה בארץ ששחקן ביקש להשתחרר לנבחרת שלו וקבוצה לא שחררה אותו".

מה עמדותיו לקראת הדיון ביום שלישי: "אנחנו שואפים לסיים את העונה בצורה הכי ספורטיבית שניתן. היינו רוצים לעשות כל מאמץ אפשרי על מנת לסיים את העונה, גם אם זה יהיה בפער של חודש או חודשיים. נרצה להיכנס למתווה מזורז של שני משחקים בשבוע כדי לנסות להדביק את הפער. אני חושב שמבחינה ספורטיבית זה יהיה הצעד החכם ביותר ועם מינימום פגיעה ספורטיבית. אבל זה תלוי בחלון הזמן שיאפשרו לנו לעשות את זה. אנחנו לא יודעים מתי יחזרו לשחק. אולי עוד שבועיים או שלושה יהיה ניתן לשוב לשחק תחת מגבלות אחרות. השאיפה שלנו היא לייצר חלון זמן בין המפעלים האירופיים לבין האפשרות של לחזור ולשחק".

מה עמדתו לגבי היורדות והעולות מהליגה: "אני רואה ושומע כל מיני ראיונות וכל מיני התבטאויות של נציגים של קבוצות כאלה ואחרות. אף אחד לא יודע כרגע מתי נחזור לשחק ומה האפשרויות שיעמדו בפנינו. כל ההתעסקות בשלב הזה במה יקרה אם וכו' אלה ספקולציות בלבד. אני לא אחראי לחופש מחשבתו של כל אחד. כשנבין את היקף הפער שנוצר ונצטרך לחשוב על חלופות ספורטיביות, נתכנס בהנהלת ההתאחדות ונתייעץ עם נציגי המנהלת והקבוצות. יש השלכות מאוד גדולות, אבל כרגע זה מוקדם והתעסקות בספקולציות שהן חסרות כל בסיס. נקבל את ההחלטה אחרי שנתייעץ עם כל השותפים ונקבל את ההחלטות בהתאם".


"יש השלכות מאוד גדולות, אבל כרגע זה מוקדם" (אריאל שלום)

תהליך קבלת ההחלטות, מביטול הליגות הנמוכות ועד למקצועניות: "זה אירוע שכולנו מתמודדים איתו בפעם הראשונה. תחת המגבלות שהוטלו על ידי משרד הבריאות ניסינו מצד אחד לשמור כמה שניתן על השגרה. רצינו שילדים ישחקו כדורגל, אך ככל שנקפו השעות אנחנו רואים שבכל ערב ההחלטות משתנות תוך כדי תנועה. שאפנו לשמור על השגרה, אפילו לשחק ללא קהל, אבל היינו קשובים למשרד הבריאות ולמועדונים ולכן ההחלטות שלנו התקבלו תוך כדי תנועה".

על על ההחלטה לעלות את האימונים ל-40 איש: "מי שמוסמך לקבוע את ההחלטות האלה זה משרד הבריאות. ככל שאני יודע, ההנחיות שיצאו כוללות כל מיני תנאים נוספים. אני לא יודע איך זה יחזיק מים במבחן המציאות. משרד הבריאות מעביר את ההחלטות אלינו באמצעות משרד הספורט ואנחנו מעבירים את זה לקבוצות. כל אחת מחליטה איך לאמץ את זה. אנחנו מתיישרים לפי החלטות משרד הבריאות".

מה התסריט הפסימי שלו לוועידת אופ"א ביום שלישי: "אני לא חושב שתתקבל החלטה לעצור סופית את כל הליגות. אני מציאותי, אנחנו נמצאים בתוך משבר ונבין את המשמעויות בהמשך. אני לא חושב שיחליטו שאין יותר כדורגל כרגע. זו מגפה קשה וכולנו מאמינים ורוצים שבשלב כמה שיותר מוקדם נחזור לשגרה. אני מקווה שחלון הזמן יהיה כזה שיאפשר לנו לפחות לשאוף להשלים את העונה. לדעתי זה האינטרס גם של אופ"א".

החוזה של אנדי הרצוג, האם יסיים את דרכו במקרה של דחיית הפליאוף, כפי שפורסם בספורט1: "יש השלכה למתי יידחה המשחק, אם וכאשר יידחה. אנחנו קשורים עם הרצוג בהסכם והוא יאמן את הנבחרת ככל שיתקיים משחק הפלייאוף. נצטרך לעשות חישוב מסלול מחדש של כל ההשלכות של הליגה. אם נתבשר שהמשחק יתקיים בעוד פרק זמן מאוד ארוך נצטרך גם לתת את הדעת על הארכת ההסכם של אנדי הרצוג".

איך הוא מרגיש להיות בבידוד: "אני עובד מסביב לשעון. אני מרגיש מצוין. אני מקווה שתוך יומיים אוכל לחזור לעבוד באופן רגיל. יש אתגרים, זו חוויה בשביל כולם לעשות אפילו מסיבת עיתונאים בשיטה בא אנו עושים עכשיו".


עובד מסביב לשעון בזמן הבידוד. אורן חסון (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי