בלבול הורחק ולא יאמן נגד הפועל ת"א, שועה לא נטל חלק באימון הקבוצה

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

בשל ערעור תובע ההתאחדות, בית הדין חזר בו מהקנס שהוטל על הירוקים בשל איחורים בעלייה למגרש. הירוקים תקפו: "כשיש כותרות שקשורות אלינו זה אחרת". לאחר שלא שותף נגד ב"ש בגביע, החלוץ התלונן על פציעה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לאחר ההדחה מגביע המדינה ביום שני האחרון במשחק ללא קהל ואימון שחרור שנערך אתמול, מכבי חיפה קיבלה היום (רביעי) בשורה לא משמחת כאשר המאמן מרקו בלבול הורחק ממשחק אחד על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל והוא לא יעמוד על הקווים במחזור הפתיחה של הפלייאוף העליון נגד הפועל תל אביב.

הירוקים עמדו היום לדין בעקבות הערעור שהגיש תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף, זאת לאחר שבית הדין החליט בשבוע שעבר לקנוס בלבד את המועדון ולא להרחיק את בלבול, לאחר שהקבוצה איחרה שלוש פעמים בעלייה למגרש. רשף הבהיר בתחילת הדיון: "על פי תקנון אופ"א יש אחריות ישירה של מאמן לעליית הקבוצה כשזאת פעם שלישית שזה קורה אז יש להרחיק את המאמן".

"כל המאמנים משתדלים לא לגרום לכך שהקבוצות יאחרו ואילו במקרה של רוני לוי היה מקרה דומה והמאמן מורחק וככה צריך להיות במקרה הזה. נעשתה פה טעות על ידי בית הדין וצריך לתקן אותה". מכבי חיפה מצידה הגיעה עם עורכי הדין של הקבוצה ובליווי דובר המועדון דודו בזק שנקטו בעמדה מעט תקיפה: "בדרך כלל יש מספר סעיפים בתקנון והדיינים מפעילים שיקול דעת. לא פעם התייחס בית הדין לתצהירים כמו במקרה של קונטה ולמרות שהיה צריך לפסול את כתב האישום עדיין הדיין דאז הפעיל שיקול דעת אבל כשיש כותרות שקשורות למכבי חיפה אז זה אחרת".


בלבול. לא יעמוד על הקווים נגד הפועל תל אביב (דני מרון)

"אנחנו לא מדברים פה על התפרעות אוהדים ולא על קריאות גזעניות. מדברים על איחור קל. בית הדין הפעיל פה את שיקול הדעת והחליט שהעונש יהיה קנס כספי. הוא הפעיל את זה בגלל שלב קריטי של העונה. יש דוגמאות על סעיפים של גזענות שהדיין פסק קנס. מדוע לא ערערו על העונש הקל? אלו מקרים יותר חמורים". בזק עצמו סיפר כי כבר בשבוע שעבר הודו בחיפה כי הייתה טעות שלהם בזמנים ולכן העונש בשבוע שעבר היה מידתי ובשיקול דעת".

מלבד העונש הקשה מבית הדין, גם בגזרת ירדן שועה הדברים לא כשורה. החלוץ, אשר לא שותף במשחק ההדחה מגביע המדינה נגד הפועל באר שבע, טען כי הוא פצוע ולא לקח אתמול חלק עם שחקני הקבוצה באימון השחרור. עם זאת, כפי שפרסמנו כבר בסיום ההפסד לב"ש, זעם החלוץ על כך שלא נכנס כמחליף ובסביבתו טענו כי לא מן הנמנע שיבקש לעזוב אם יוחלט שבלבול ימשיך בקבוצה גם בעונה הבאה.

מחר יחלו בחיפה בהכנות למשחק הליגה ביום שני מול הפועל תל אביב, אליו יגיעו בהרכב חסר – ללא סאן מנחם ונטע לביא המוצהבים וללא יובל אשכנזי הפצוע, וכאמור, גם ללא המאמן.


בלבול ושועה. גם אימון השחרור לא עבר בצורה חלקה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי