ההתאחדות הודיעה: קריאות הומופוביות יגררו העמדה לדין

דני עמוס
דני עמוס | מאור אלקסלסי

היועץ המשפטי אישר כי מעתה ייאסר על קהלי האוהדים להקניט באמצעות שירים הנוגעים להעדפה מינית: "אנו בשנת 2020 אם יש צורך להזכיר, זו תופעה בזויה שאנחנו לא מוכנים לקבל אותה וזו תהיה עבירת משמעת"

(גודל טקסט)

מזה שבועות ארוכים שדני עמוס, שוער מכבי נתניה, לוחם את מלחמתה של הקהילה הגאה. עמוס, שסיפר בעבר כי אחיו הצעיר יצא מהארון, סובל בשבועות האחרונים מקריאות מכוערות מאוד מכיוונם של אוהדי הקבוצות היריבות ובוחר שלא לשתוק על כך, מציף את הנושא ואת חשיבותו וכאמור לוחם את המלחמה הצודקת לשוויון.

אחרי שאתמול (שבת) אוהדי מכבי תל אביב במשך דקות ארוכות הקניטו את עמוס עם קריאות ושירים הומופוביים, הבוקר בחר תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, כי מעתה חל איסור על קריאות על רקע העדפה מינית. כבר אתמול צוין הדבר בדו"ח השופט ומכבי ת"א אף הייתה עומדת על כך לדין אילו לא הייתה זו הפעם הראשונה שזה קורה לה וטרם הבהרת היועץ המשפטי.

"במחזורים האחרונים חזרה על עצמה במגרשים תופיה בזויה של קריאות קהל אוהדים על רקע העדפה מינית. בשני המקרים האחרונים נשמעו קריאות הומופוביות כלפי שוער מכבי נתניה, דני עמוס שהיה אמיץ מספיק להתבטא בנושא. גם אם הבהיר לכל ספק כי הוא סטרייט לכל דבר ועניין, אבל תומך באופן מוצהר בקהילה ובזכותו של כל אדם להעפה כזאת או אחרת", כתב רשף לקבוצות הליגה, "התופעה הבזויה הזו מהווה עבירת משמעת לכל דבר ועניין בסעיף התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים. ההתאחדות אינה מוכנה לקבל קריאות על רקע הומופובי ביציעים".

על מכבי ת"א כתב רשף: "כדרכי אינני נוהג להעמיד לדין באירוע ראשוני ללא מתן אזהרה/הנחיה, אך ברור כי החל מעתה קבוצה אשר קהל אוהדיה יתבטא בצורה זו, תועמד לדין על כל המשתמע מכך. השנה היא 2020 אם יש צורך להזכיר ותקוותי כי לא נצטרך לעסוק בהתנהגות מסוג זה פעם נוספת".


עמוס. זוכה לתמיכה גורפת על מלחמתו (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי