בלבול: "גם למסי ולרונאלדו יש ימים פחות טובים, מאוד מרוצה משרי"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | עומרי שטיין

מכבי חיפה ממתינה להכרעת בית הדין וחוששת מהפעלת עונש רדיוס, במקביל אמר המאמן במסע"ת לקראת אשדוד (שבת, 17:10 בספורט4): "אנחנו בפער סביר ממכבי ת"א". אשכנזי ינסה לשוב לאימונים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אנשי מכבי חיפה ממתינים להחלטת בית הדין, לאחר שאתמול עמדו לדין בנושא הנהמות כלפי פרדי פלומיין במשחק מול בית"ר ירושלים לפני עשרה ימים וגם בשל האבוקות שנדלקו ביציעי הקבוצה באותו משחק, כשהחשש הוא שהקבוצה תספוג עונש רדיוס.

במהלך הדיון אתמול תקף מנכ"ל מכבי חיפה את הקשר הצרפתי של בית"ר וטען כי העובדה שהתגרה בסיום כלפי האוהדים הירוקים הביאה לתגובה קשה מצד חלקם. מעבר לכך סיפר בן דב כי בכל מקרה הם הביעו התנצלות על האירוע באופן מיידי, שוחחו עם האוהדים ופירט על הכספים הרבים שמשקיע המועדון הן במיגור התופעה בקרב האוהדים הבודדים וכדי לתפוס את אותם אוהדים שהדליקו אבוקות. "בית הדין לא יכול לבטל את הצעדים שלנו נגד גזענות. אנחנו לא מועדון גזעני ואנו משקיעים כספים רבים כדי להביא צוות אבטחה מתוגבר", אמרו הבוקר במכבי חיפה.

בתוך כך, המאמן מרקו בלבול התייצב הבוקר (חמישי) למסיבת עיתונאים לקראת המשחק בשבת באשדוד (החל מ-17:10 בספורט4): "אנחנו מבחינתנו התחלנו את הפלייאוף העליון במשחקים הקודמים, מול קבוצות חזקות כמו בית"ר ירושלים, הפועל ת"א וחדרה. כל משחק הוא משמעותי מאוד, חשוב מאוד, השחקנים מבינים את חשיבות המשחק באשדוד ואנחנו נמצאים בישורת האחרונה של הליגה הסדירה. אשדוד קבוצה טובה ואיכותית, עם שחקנים מהירים בחלק הקדמי והיא משחקת טוב. נצטרך לבוא עם אנרגיות, חדים וממוקדים למשחק חוץ מאוד קשה ונעשה את הכל כדי לנצח".

על מצב הסגל: "ליו פצוע ולגבי יובל נדע אחרי האימון. חוץ מדולב, שהוא מורחק כמובן, כולם בסדר גמור. יש לנו תכנית פיזית מאוד ברורה ומדויקת, אתם רואים שהקבוצה בכושר גופני מצוין ואתם בעצמכם אומרים שאנחנו במחצית השנייה לוחצים על היריבות וזה אומר שהתוכנית עובדת כמו שצריך".


אשכנזי. עדיין בספק למפגש (מאור אלקסלסי)

מצב המועדון כיום: "לא אוהב להתעסק בעבר. השנה יש לנו קבוצה שונה לגמרי. אני כל הזמן חושב מה לעשות נכון עם מכבי חיפה וחושב קדימה. הקבוצה נמצאת במצב מצוין, משחקת כדורגל טוב, מבקיעה שערים, יש פה שחקנים רעבים שרוצים להצליח ולהתקדם. אנחנו לפני משחק קשה ונעשה את הכל כדי לנצח אותו".


שינוי מערך:
"אני כל הזמן מחפש את הנוסחה הנכונה כדי לנצח הגנות. בדרך כלל קבוצות משחקות עם הגנה מאוד נמוכה נגד מכבי חיפה ומאז שעברנו ל-4-3-3 אנחנו הקבוצה שכובשת הכי הרבה בליגה ומייצבת הכי הרבה מצבים בליגה. אנחנו בפער סביר מהמקום הראשון ומשחקים כדורגל שוטף, נהדר – לא רואה סיבה לשנות. אבל כמו שאמרתי, במכבי חיפה יש גמישות טקטית וראיתם כבר מספר מערכים מאיתנו, כך שאם אמצא לנכון לשנות שיטה ולהתאים את עצמנו למשחק מסוים, אעשה את זה".

הקושי מול קבוצות שמצופפות: "הוכחנו שאנחנו יודעים לשחק נגד כל סגנון וכל שיטה. יש לנו את הכלים לכך ואנחנו מכינים את השחקנים לכל תרחיש. אני גם אומר לשחקנים שמשחק יכול להתפתח לכל תרחיש והם מוכנים לכך. נצטרך לבוא באותו טירוף כמו שהיה נגד חדרה ובסופו של דבר הבקענו שער יפהפה, שער שהזכיר לי את הבישול של מקסים לרוקאביצה נגד הפועל ת"א".


רוקאביצה מכניע את חדרה. "מוכנים לכל תרחיש" (מאור אלקסלסי)

עומק הסגל: "לפני שבועיים ניצלנו 0:5 את הפועל תל אביב וכולם אמרו שלא ראו משחק כזה שנים בחיפה. עשינו את זה גם נגד נתניה ובני יהודה ומול חדרה פגשנו קבוצה מצוינת וידענו לנצח. יש המון דברים חיוביים בסגל ואותי לא מעניין אם הסגל קצר או ארוך, כי יש לי צוות טוב שמכין את השחקנים והם עובדים קשה. גם יש לנו מחלקת נוער שנמצאת במקום הראשון ואם נצטרך נעלה משם שחקנים. זו התשובה הכי טובה".

המרדף אחרי מכבי ת"א: "אנחנו צריכים להיות מרוכזים בעבודה שלנו, לשחק את המשחק שלנו ולגרום לקהל שלנו ליהנות. הטבלה לא מעניינת אותי, לא מסתכלים על הפער ממכבי ת"א או מהפועל ב"ש ומבית"ר ירושלים, אלא להיות בפוקוס על מה שקרוב".


על כך שווילדסחוט הוא השחקן שמוחלף הכי הרבה בליגת העל והירידה של שרי: "אני עושה את מה שנכון לקבוצה והחילופים שלי הם בהתאם למה שאני רואה וצריך. גם שרי הוא שחקן שתורם המון למכבי חיפה, שחקן סופר חשוב למערך שגם לוחץ, גם מניע את הכדור וגם מוסר מסירות מפתח – לא מכיר שחקן בעולם, כולל רונאלדו ומסי שאין להם ימים פחות טובים. בסך הכל אני מאוד מרוצה ממה שהוא עושה במכבי חיפה".


שרי ו-ווילדסחוט. זוכים לגיבוי מבלבול (מאור אלקסלסי)


על נטע לביא:
"כשאני התחלתי לשחק כדורגל, שמרתי על משה סיני, אורי מלמיליאן, כל 10 של היריב. היום שומרים אישית את מספר 6 וזה אומר הרבה. לנטע יש יכולות להשתחרר משמירה אישית ויש לנו גם פתרונות בתוך המגרש".

כפי שאמר בלבול, הקשר יובל אשכנזי, שנפצע מול חדרה, ינסה להתאמן ביחד עם שאר השחקנים ובמועדון מקווים שיצליח להשלים אימון מלא וייכלל בסגל. בעקבות השעיית חזיזה המוצהב, בלבול יצטרך לקבל החלטה לגבי השיטה בה יעלה למשחק כשאחת האפשרויות היא לפתוח עם שני חלוצים, ניקיטה רוקאביצה ולצדו ירדן שועה. לאחר המשחק מול מועדון ספורט אשדוד תישאר חיפה ללון לילה בבית המלון במרכז הארץ וביום ראשון תצא למיני מחנה אימונים לאילת שיתקיים במשך שלושה ימים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי